Jeleznünk kell, hogy egyáltalán nem vagyunk elfáradva” ‒ mondta az A38 Hajó alapítója, Bognár Attila a hajó tavalyi tizenötödik születésnapján készült riportban. És az év bizonyította is, hogy a 2003 óta a budapesti kulturális élet szerves részét alkotó A38 nem fáradt el, és mindig képes a megújulásra. Rövid összefoglaló 2018-ról.

► Az A38 Hajó fennállásának tizenötödik éve legalább olyan gazdag és változatos programot hozott, mint a korábbiak. Több mint hétszáz koncert, színházi előadás, parti és kiállítás zajlott a hajón.

► Ötven fölött volt a telt házas koncertek száma, de a többin is komoly közönség vett részt. Több mint százhúszezren vásároltak jegyet az A38 Hajó programjaira.

► Nagyszabású jubileumi fesztivált rendeztünk, melyen fellépett a szintén 15 éves Nouvelle Vague, a hiperkarma, az Akkezdet Phiai és a Neo újra eljátszotta 15 éves lemezeit, de koncertezett a Herbaliser és a Too Many Zooz is. A fesztivál Spotify-playlistje itt hallgatható meg.

► 136 televíziós koncertfelvételt készített az A38 Hajó ‒ fennállása óta több mint kétezret. Érdekességépp: a 2018. A38-as koncertfilmet éppen 2018-ban sugározta a Magyar Televízió.

► 2018-ban teljesen megújult az A38 Hajó arculata. Az új arculat komoly szakmai elismerést is aratott, hiszen az A38 médiaportfóliója első díjat kapott a Kreatív magazin Mediadesign versenyén. És hogy egy folyton megújuló, dinamikus helyről van szó, arról a DreamJo.bs által az A38-nak ítélt 2018-as „Szerethető munkahely”-díj tanúskodik.

► Tovább bővültek az A38 Hajó YouTube-csatornái: a négy műfaji csatornára több száz koncert, több ezer videó került fel az évben. Ezekből készítettünk csatornánként egy-egy rövid válogatást, megkísérelve a lehetetlent: összefoglalni az A38 Hajó páratlanul gazdag tavalyi, jubileumi évét.

a38