A chicagói származású Angel Alanis 14 évesen kezdett el DJzni , nem sokkal később debütált az Advanced Therapy dupla EP-vel a Contact Records-nál. Az elmúlt 18 évben több mint 100 techno és house EP-je jelent meg a Naked Lunch, Afro Acid, Impact Mechanics, Combination Research, Driving Forces, Illegal Alien, Gynoid, Spark, Nachtstrom Schallplatten, Phobiq, BoysNoize, Tresor, Tronic, White Noise, International House Records kiadóknál. 2011-ben csatlakozott az Afro Acid csapathoz, valamint megalapította Steve Parkerrel közösen a D-formot, valamint saját kiadóját a Slap Jaxxet.
Angel Alanis két évtizedes páyafutása nem csak számokban vagy megjelenésekben gazdag: világszerte elismerést szerzett olyan előadóktól, mint Dave Clarke, Ken Ishii és DJ Rush, kollaborációiban megtalálhatjuk DJ Rush, Sinead O’Conner és Felix da Housecat nevét is.
Pénteken a MUTE buliján pörgette a lemezeket az R33-ban, ahová felesége, Maria Goetz is elkísérte). 

Szia Angel! Köszi, hogy elfogadtad a felkérésünket. Hogy vagy?
Jól vagyok, köszi! Most vettem egy új házat, úgyhogy alig várom, hogy birtokba vehessem az új stúdiómat.
Nemrég európai turnén vettél részt. Milyen volt? Milyen különbségeket észleltél az egyes országokban?
Európa nagyszerű hely. Minden országnak megvan a maga sajátos nemzeti íze, nyelve, kultúrája, életstílusa, személyisége…mindig imádok itt lenni!
Éltél Berlinben is. Hogyan gondolsz vissza azokra az időkre?
Berlin csodálatos. Nagyon inspiráló hely a művészek számára. Egy hosszúra nyúlt nyaralás lett belőle a feleségemmel és mindketten tele energiával és más szemlélettel tértünk haza.
Európa miben változtatta meg a személyiségedet?
Európában megkaptam azt a szabadságot, hogy a producerkedésben és a lemezjátszó mögött is önmagam lehessek. Amerikában válogatósabbak az emberek. Nem mindig játszhatod azt, amit szeretnél, mert nem fognak rá táncolni. Európában az emberek a DJ-re bízzák magukat! Értékelik a lemezlovast és a zenét. Teljesen más és nagyon jó mindig itt zenélni.

Facebookon te is kipostoltad Felix Da Housecat Berghainban történt afférját. Mi a véleményed az esetről?
Nekem is megvan a saját véleményem erről a nevetséges beléptetési rendszerről („ez nem túl techno”), de valahol meg is értem. Ez nem feltétlen az egyénről szól és azt hiszem, Felix Da Housecat egy jó példa erre. Az egyik fő probléma az egésszel az, hogy a vendéglistás is el van utasítva. Ha rajta vagy valakinek a listáján, akkor lehetővé kell tenni a bejutást. Ezért van a vendéglista. Nyilvánvaló, hogy ha a olyan állapotban állítasz oda akkor joggal fordítanak vissza. Felixnek szólnia kellett volna előre. A kidobók nem tudósok, viszont nem biztos, hogy jó ötlet volt előhúzni a „rasszista” kártyalapot.
Kik azok a producerek, akik mostanában a legnagyobb hatással vannak rád?
Vannak páran. Hyperactive még ma sem tétlenkedik. Ryogo Yamamori, Krenzlin, 88uw, Escape to Mars, Detroit Techno Militia, Vegim, de még egy csomó nevet fel tudnék sorolni most neked kapásból.
Mostanában újra elkezdtem a régebbi zenék felé is fordulni.
Mottód a facebookon: music, food, life. Mi a kedvenc kajád?
Döner kebab. Minden egyes nap.
Hogy tellik egy átlagos napod?
A feleségem egy kórházban éjszakás. Azokon a napokon, amikor ő dolgozik általában délután 2-kor kelek. Csinálok neki reggelit, kitakarítok, készítek neki valamit ebédre is. Azt hiszem a házimunkában enyém a női szerep 🙂 Miután elindult, nekiállok egész éjszaka dolgozni. Több munkám is van egyszerre: producerkedés, masterelés, booking, kiadó…szóval bőven akad tennivaló minden nap!
Milyen a szcéna mostanság Chicagoban, ahonnan származol?
Nagyon érdekes és specifikus, inkább a lágyabb hangzás dominál. Átalakulóban van a helyi szcéna. Azon ügyködünk, hogy olyan DJ-t hozzunk, ami a közönségnek és nekünk is tetszik. Az emberek nyitottak a technora.
Mit várhatunk tőled és a feleségedtől ma este Budapesten?
Már nagyon izgatottak vagyunk, hogy újra Európában lehetünk, a mosolygós, táncoló emberektől nagyon sok energiát kapunk.

]]>