DJ-karriered a 90-es évek közepén kezdődött. Mikor jött el az a pont, amikor úgy érezted, hogy hivatásod már komoly szintre lépett, vagy ez inkább egy hosszabb folyamat volt?
2000-ben kezdtem el zenéket írni, de már a 90-es évek végén rájöttem arra, hogy ez egy fontos lépés ahhoz, ha szeretnéd, hogy komolyan vegyenek lemezlovasként. Gyerekkoromban állandóan fazekakon és üvegeken doboltam. A 2000 és 2005 között készült zenéimet pedig inkább már nem mutatnám meg senkinek… 🙂
Az ezredforduló környékén kezdted el a zeneírást. Azóta sok minden megváltozott. Mi volt a három legfontosabb állomása annak, hogy azt a producert hallhatjuk ma, aki vagy?
Heinrich & Hirtenfellner akkor még idegenül csengő hangzásvilága. Írtam zenéket néhány sikeres berlini dj számára is. Megtaláltam Önmagamat, Sascha Braemert.
Melyik zenéden dolgoztál eddig legtovább? Mi volt benne a nehéz?
Minden kétséget kizárólag a „People” című zene volt ez. Ha jól emlékszem, öt különböző verzióban készítettem el a dalt, mire végül a hatodik elnyerte a tetszésemet. A legtöbb időt a vokál kidolgozása vette el, elég stresszes meló volt.
Mit csinálsz akkor, ha nem jön az ihlet?
Sex.
Inkább tartod magad producernek, vagy pedig a színpadon, a lemezjátszók mögött érzed magad jobban?
Szívesen stúdiózom, de a színpadot is szeretem. Nagyon sokat jelent számomra, ha az emberek hallják a zenémet és táncolnak rá. Na jó, ez így egy kicsit lehet elcsépelt válasz volt 🙂
Állandóan utazol, világszerte számtalan fellépésnek teszel eleget. Napi szinten végzel kreatív munkát, mindezek mellett jut idő új dolgokra, projectekre?
Egy saját kiadó gondolatát már régóta tervbe vettem, azonban idő és segítség hiányában egyelőre nem tudtam véghez vinni. Viszont most úgy tűnik, hogy ebben a hónapban elindul a „whatiplay”. Jó csapat, motivált művészek, és friss zenék – kell ennél több?
Milyen koncepció áll a terv mögött, nem vagy már így is eléggé leterhelve?
A fellépéseim során sok új tehetséget fedeztem fel, szívesen dolgoznék együtt ezekkel a fiúkkal, illetve lányokkal. Elérkezettnek láttam az idő ahhoz, hogy felkaroljak néhány tehetséges fiatalt. Természetesen ez több munkát is jelent, de megéri, ebben egészen biztos vagyok.
Milyen időközönként számíthatunk új megjelenésekre?
Elhatároztuk, hogy havi egy alkalommal mindenféleképpen várható új megjelenés. De nem szeretnénk elsiettetni semmit. Ezért aztán ne számítsatok hetente friss megjelenésre. Jó munkához idő kell. (nevet)
Milyen formátumban tervezitek kiadni a zenéket?
Az első megjelenés bakeliten és digitálisan is elérhető lesz. A digitális piac természetesen nagy szerepet fog játszani, pedig én már majdnem ott tartok, hogy lemezeket préselek, és ha van elegendő anyagunk, újra játszanék bakelitről is. El tudnám képzelni, meglátjuk mi sül ki belőle.
Feltételezhetjük akár, hogy az új kiadód által Sascha Braemer feltárja előttünk egy új arcát?
Gyökeres fordulatra nem kell számítani, de ha meghallgatjátok majd az első megjelenést, érezhető lesz némi változás. Kevésbé basszus-orientált, tool-osabb tech-house várható, aminek lelke van.
Nem kis időbe tellhet meghallgatni azt a rengeteg promót, amit az új tehetségek küldenek. Milyen minőségi jellemzők alapján szelektálsz?
Órákig el tudnám hallgatni őket, ha lenne rá annyi időm, de sajnos nincs… Szeretem, ha a trackek nem csak sample-ekből épülnek fel, legyen benne midi-szekvencia. Nagyon fontos a hang minősége. Jobban örülök annak, ha kapok egy olyan zenét, ami nincs masterelve, csak egyszerűen jól szól. Jobban, mint a felturbózott, túl hangos zenének, ami attól még ugyanolyan szar marad.
Milyen számodra egy tökéletes nap?
Lezuhanyzom és bőségesen megreggelizem. Zenét írok, közös vacsora a barátokkal, alvás.
Zárszóként adnál néhány tippet, jótanácsot azoknak, akik produceri álmokat szőnek? Hogy kell elképzelnünk a zeneírás folyamatát a te esetedben?
Képzeld el azt, hogy teljesen kikészített a hétvége, bekapcsolod a számítógépet és nem tudod merre induljon az utazás. Logic, Ableton: mindent megnyitottál és lassan elkezdesz egy dallamot játszani, lehetőleg zongorát. Rögtön jobban érzed magad. Nagy serényen nekilátsz hozzáadni egy ütős bassline-t. Szükséged van egy jó ütemre, nem kell pumpa, egyszerűen legyen csak valami groove-os. Teljesen magával ragad, újra és újra meghallgatod a loop-ot. Lehet, hogy elkezdesz rá tánncolni is. Kész az első két perc, még egy kiállást is beleszerkesztesz. Mire lenne még szükség? Szeretnél vokált. Sample vagy énekelje fel valaki? A válasz egyértelmű! Ragadjátok meg a mikrofont és adjad neki! Felhívod az énekest, felénekli, csiszolsz rajta, amíg el nem készül és már lehet is masterelni! Ha nagyon gyorsan haladsz vele, akkor néhány nap elteltével inkább hallgasd meg újra…hidd el, hogy megéri!
Forrás: wwww.musikbord.de]]>