December 27-én hazánkba látogat Satoshi Tomiie, és reményeink szerint felrobbantja az Akvárium táncterét. Ebből az alkalomból beszélgettünk vele kicsit.
Talán kezdjük egy kis múltba merengéssel. Emlékszel még mikor, és minek a hatására jött el az a pont az életedben amikor elhatároztad zenével akarsz foglalkozni?
Mindig is zenész akartam lenni. Először dobolni szerettem volna de végülis zongorázás lett belőle. Több évnyi játék után felfedeztem magamnak a DJ kultúrát és ott jött a döntés, hogy ezt akarom csinálni életem végéig.
Azóta hosszú idő telt el, ki tudnád emelni a legemlékezetesebb pillanatokat?
Volt egy pár nagyobb, de az első mindenképp a találkozás Frankie Kunckles-el volt. Az a pillanat nagy hatással van az egész életemre. Valamint tagja voltam egy együttesnek Ryuichi-vel aki az én zenei tanítóm volt, szóval nagyon izgalmas volt az együttesében lenni. Ezek amiket kiemelnék a régi szép időkből.
Egy dj/producer életében nem csak a zenei fejlődés fontos, hanem a technológiák rohamos fejlődésével is lépést kell tartani. Pályafutásod során milyen eszközöket használtál? Van kifejezetten kedvenc kütyüd?
Mint dj, használtam már tulajdonképpen mindent. Lemezjátszók, cdj-k, serato, traktor… Próbálok egyfajta hibrid stílusban játszani, amiben tudom integrálni az új és régi technológiákat és kiaknázni azok előnyeit.
A japán house szcéna elég gazdag. Hideo Kobayashi, Satoshi Fumi vagy Osamu M és még sorolhatnánk a kiemelkedő művészeket. Mit gondolsz, mi a titka annak, hogy ennyi az egyedi művész és kik azok a akikre figyelni kellene a közeljövőben?
Japánnak nagyon hosszú techno/house zenei történelme van. Tokió még mindig azon kevés városok egyike, ahol megszámlálhatatlan sok lemezbolt támogatja a helyi szcénát. Mindig találni feltörekvő neveket, az egyik közülük Iori Wakasa.
Mi a helyzet a Saw Recordsing háza táján?
2015 elején jön ki az új stúdió albumom New Day címmel. Az album maga elfordul attól a szokásos normától hogy csak egy szimpla LP-t készítsek trackekkel rajta, ehelyett az album a karrierem során felbukkanó és befolyásoló stílusokra reflektál, ez az ami visszaköszön ebben a folytonos és ívelt sztoriban.
Mit gondolsz, a zeneipar hol fog tartani 10 év múlva?
Nehéz megmondani mi lesz 10 év múlva. Nem is olyan rég meg voltunk győződve arról például hogy a bakelit mint hordozó haldoklik, de most épp az ellenkezője történik. A dance zene folyamatosan átalakul, fejlődik. Tíz év múlva szerintem a technológia lesz amely a legnagyobb lehetőségeket hordozza majd magában.. az egyetlen dolog ami nem fog változni az az izgalom amellyel a fellépéseket várom és a producerkedéshez fűzött szerelmem.
Nem először jársz már Budapesten, most december végén a Keep on Groovin’ eseményén fogsz zenélni az Akvárium Kis Hallban. Mire számíthat a nagyérdemű?
A hangzás mozgat meg manapság amivel készülök a bulira. A szettembe biztosan bele fogok fűzni sample-ket is a jövőben megjelenő albumom új trackjeiből. Ebből kis ízelítőt a Soundcloud oldalamon találhattok: https://soundcloud.com/satoshitomiie/sets/satoshi-tomiie-podcast
Mit üzennél a magyar közönségnek?
Köszönöm a hosszútávú támogatást amit kaptam a közönségtől, rengeteg pozitív emlékem van korábbi fellépéseimről és nagyon izgatott vagyok hogy ismét itt léphetek fel!
Comments are closed for this post.