A klubok és fesztiválok állandó vendége vagy szerte a nagyvilágban. Melyik színpadon érzed magad jobban?
Igazából mindkettőt szeretem. Más és más mindegyik. Fesztiválon természetesen még több az adrenalin, ha több ezer ember előtt kell színpadra állni. Mint például az I Love Techno vagy az Awakenings. Ott már érezni azt a bizonyos vibrálást. A klubokban viszont minden sokkal intenzívebb. Koncentráltabb az energia. Egyszerűbb kommunikálni a közönséggel, és zeneileg is jobban el lehet merülni a részletekben.
Számtalan megjelenéssel büszkélkedhetsz, többek között Chris Liebing kiadójánál, a  CLR-nél, vagy éppen a sajátod, az Electric Deluxe cimkéje alatt. De ha alaposabban szemügyre vesszük discogson a megjelenéseidet, szembetűnik azonnal, hogy mostanában kevesebb zenéd jelenik meg. Főleg ha összehasonlítjuk az új évezred elejének termékeny időszakával. Mi ennek az oka? 
Őszintén szólva fogalmam sincs, mennyire naprakész velem kapcsolatban a discogs 🙂 Az elmúlt időben azért készítettem néhány zenét és remixet. De vannak az életemben olyan szakaszok, ahol inkább a live produkcióm előkészületeire és minőségének javítására koncentrálok inkább, és vannak szakaszok, ahol inkább a zeneírásra helyezem a hangsúlyt. Ezenkívül reklámzenéket is írok.
Az előbb megemlítettük Chris Liebing nevét, akivel nem csak barátok vagytok. Collabs 3000 néven több sikeres fellépést tudhattok együtt magatok mögött. Hogy kell egy Collabs Showt elképzelni?
Mivel mindketten szinte ugyanolyan cuccokon zenélünk, valójában dupla a lehetőségeink száma. Ez azonban nem összekeverendő egy back 2 back dj szettel, ahol a djk felváltva játszanak egy-egy lemezt, illetve zenét. A Collabs esetében mindketten állandóan, egyszerre zenélünk. Ez az, ami olyan izgalmassá teszi ezt az egészet. Fontos a kettőnk közötti kommunikáció, hiszen az egyikőnknek mindig tudnia kell azt, hogy éppen mit csinál a másik. Ez természetesen a gyakorlatban lehetetlen. Éppen emiatt minden Collabs show más és más. Soha nem tudhatod előre, merre tart majd az utazás. Improvizálunk, állandóan változtatunk valamit a zenén. Ez eléggé absztrakt tud lenni. Éppen ezért olyan szórakoztató ez számunkra. Azt gondolom, hogy ez átragad a közönségre is. Mert ők is érzik ezt.
Már a 90-es évek eleje óta a Benelux államok techno nagykövetének számítasz. Olyan kultikus kiadóknál jelentek meg zenéid nagy sikerrel, mint a Plus8, Warp vagy a (Nova)Mute. Hogy volt lehetséges kapcsolatot tartani a „fontos” személyekkel a facebook, myspace, email és iphone nélküli időkben? Hiszen te olyan nevekkel dolgoztál együtt, mint Richie Hawtin, John Acquaviva vagy Daniel Miller.
(nevet) Telefon és fax mindig is volt. Amikor elkezdtem, egész Hollandiában talán 5-10 ember írt technozenét. Rádióműsort vezettünk egy barátommal. Megpróbáltuk  kinyomozni azoknak a kiadóknak a címét és telefonszámát, akiket jónak tartottunk, és ez által közvetlenül fel tudtuk velük venni a kapcsolatot. Amikor először léptünk kapcsolatba a Plus8-es John Acquavivával, először igencsak meglepődött azon, hogy mi itt Európában értékeljük ezt a fajta zenét és elkötelezettek vagyunk a stílus iránt. Amikor elmeséltem  John-nak, hogy magam is foglalkozom zeneírással, kíváncsi lett. Ezért aztán küldtem  neki demókat. A többi már történelem. Amúgy ez volt az első és egyetlen demofelvétel, amit valaha is elküldtem valakinek. A Warp például már közvetlenül engem keresett meg. De akkoriban természetesen még sokkal könyebb volt megismertetni magad, hiszen nem volt még ennyi producer, mint manapság.
Korábban Henry Rollins-szal, vagy a Cypress Hill-el is dolgoztál együtt. El tudod képzelni, hogy a közeljövőben újra részt vegyél hasonló, stílusokat átölelő projektben?
Gyakran megkeresnek különbőző bandák. De egy ilyen munka nagyon megerőltető és időigényes tud lenni. Jelenleg Speedy J áll nálam a középpontban. De ha valami másról lenne szó, akkor nagyon szívesen írnék filmzenét.
A jelen és a múlt után vessünk egy rövid pillantást a jövőbe. Legutolsó önálló albumod, a „Louderbox” bizony már jónéhány évvel ezelőtt megjelent. Várható esetleg a közeljövőben újabb Speedy J album?
Gondolkodtam már azon, hogy itt az ideje egy új albumnak. Korábban már számos albumom megjelent a Mute és a Warp-nál. De a jelenlegi helyzetben nagyon nehéz lenne piacra dobni. Hiszen azt megszámlálhatatlan mennyiségű EP és single uralja. Egy EP valamivel szabadabb és rugalmasabb, mint egy album. De ahogy korábban is, most is az album formátum mellett teszem le a voksom. Véleményem szerint ott mindennek tökéletesen kell egymással passzolnia és harmonizálnia. Egy albumot teljes egészében kell élvezni.
Forrás: partysan.net
Kép: electricdeluxe.net]]>