Interjú – Trentemøller

Trentemøller az egyik legnagyobb producerzseni. A dán úriembert szerintem senkinek sem kell már manapság bemutatni, hiszen az elmúlt évek alatt jó eséllyel mindenki találkozott már valamilyen formában a nevével. Több, mint 20 éve a zenei pályán mozog Hétfőn pedig bárki kérdezhetett tőle a Facebookon. Rengeteg kérdést kapott, ő pedig becsülettel meg is válaszolta őket. Ezekből a kérdésekből szemezgettünk.

Honnan nyersz inspirációt?

Sokat sétálok a stúdióm közelében a tengerparton. Ez mindig feltölt. A flow után vadászni viszont nem jó ötlet. A legjobb tanácsom ilyenkor az, hogy csinálj valamit, aminek semmi köze a zenéhez. Imádom a természetet, különösen Skandináviát és Izlandot.

Melyik a kedvenc szintetizátorod és a kedvenc együttesed?

Korgb Poly six és the Arp Odyssey, a kedvenc szoftverem pedig az Oditty 2. Kedvenc együttesem pedig a Suicide.

Fogsz még DJ-zni, hallhatunk tőled újra tech-esebb zenéket?

Nem tervezek hasonló zenéket mostanában. Nem szeretem magamat ismételni. Szeretem azt, amit most csinálok.

Írtál korábban már filmzenét? A jövőben melyik rendezővel dolgoznál szívesen?

Sok-sok évvel ezelőtt egy dán filmhez készítettem zenét. Mostanában nem tervezek hasonlót. Ha mégis, akkor Robert Lynch lenne az. Imádom a munkáit,alig várom az új Twin Peaks-évadot jövő héten!

Igen komplex folyamat nálad a zeneírás. Mindent saját magad csinálsz, vagy van aki segít a munkafolyamat valamelyik részében?

Mindent magam csinálok, kivéve a masterelést.

trentemoller

Szerinted mi a legjobb módja a zenénk promóciójának?

Oh, azt hiszem ennek a kérdésnek a megválaszolásában nem én vagyok az illetékes. A zeneiparnak ez a része soha sem érdekelt igazán. A legfontosabb, hogy megtaláld a saját hangzásod. Ne próbáld meg a többieket másolni. Ha jó a zene, előbb-utóbb fel fogja fedezni valaki.

Kik azok a kortárs művészek, akiket a legnagyobbra tartasz?

Az Exploded View nevű zenekart, illetve a Tropic of Cancer-t.

Hogy érzed magad az állandóan megújuló művész szerepében? A mai zenéid teljesen mások, mint mondjuk amit a “The Last Resort” című albumon megszokhattunk.

Úgy érzem, hogy sokat fejlődtem, de néha felfedezek hasonlóságokat a mostani zeném és a “The Last Resort” között is.

Hogyan tudsz megmaradni a határokon belül? Honnan tudod mikor jó egy zene, és mikor döntöd el, hogy inkább kidobod a kukába az elmúlt óra anyagát?

Jó kérdés…Próbálok a spontán ötletekre fókuszálni nem pedig túltolni a zeneírást.

Szeretném, ha tanítanál. Ennek mi lenne a feltétele?

Köszi a lehetőséget, de jelenleg nem oktatok.

A zeneírás folyamatának melyik a legfontosabb része?

A küzdelem! És azok a varázslatos pillanatok, amikor minden a helyére kerül. Azt hiszem ezek azok a pillanatok, amiket mindig keresek.

Van rá esély, hogy a Rykketid című szerzeményed felcsendüljön valamelyik koncerteden?

Nincs, erre soha nem fog sor kerülni 😀

Mi lenne az az öt dolog, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre?

Egy zongorát (még ha egy kicsit nehéz is lenne), egy akusztikus gitárt, a laptomat, a Revox erősítőmet és egy kávéfőzőt.

Jövő hónapban jelenik meg egy zenéd. Mikor jön az új album?

Egyelőre nem tervezek új albumot, ugyanis a rengeteg turnézás minden energiámat leköti.

Mikor készítesz újra remixet?

Kb. egy éve abbahagytam a remixelést, most elsősorban a saját dolgaimra szeretnék koncentrálni. Talán majd a jövőben igen! De most nem igazán érzem a dolgot.

Mennyi időt töltesz stúdiózással? Napközben vagy éjjel szoktál zenéket írni?

Csakis napközben. leggyakrabban reggel. Általában 7-8 órát, néha többet, néha kevesebbet, mikor mennyire kap el a flow.

Rengeteg kérdésre válaszolt még, bővebben itt:


Szólj hozzá!

Leave a Comment