Interjú – Zack Marullo

Pénteken az R33-ban a Techno7 és a Primate.hu csapata szervez bulit. A line up érdekessége, hogy Zack Marullo live act produkcióval fog kiállni. Már hosszú évek óta DJ-zik, de csak saját szerzeményekből álló produkcióval most lép először pultba.

– Mesélj egy kicsit a kezdetekről, hiszen te már hosszú évek, sőt évtizedek óta zenélsz.

– Sulibulikat már hatodikos koromban is csináltam, de mikor úgy döntöttem, hogy komolyabban is szeretnék ezzel foglalkozni,
az 95 nyarára tehető. A High Life tinidiszkó alsó termében fertőződtem meg teljesen. Az után kezdtem lemezeket venni,
mixeket csinálni és nem sokkal rá lehetőséget is kaptam néhány helyen. Ekkor még Dj Experte néven mutatkoztam be. Az
igazi ugrást a Supersonic Technikum és Planet Globe tini diszkó jelentette és utána elég sikeres pár év következett.
Játszhattam akkor nevesnek számító helyeken (High Life, Patex, Bedrock, Industry, Colosseum, Etyeki katlan, Budapest Parádé stb.). Illetve párszor kijutottam zenélni Romániába, Szlovákiába, Ausztriába és Németországba. Ezután két évre fel kellett függesztenem a dj-zést, de az otthoni producerkedés már jelen volt közben és 2005-ben megszületett a Zack Marullo név.

– Miben látod a legnagyobb különbséget a mai és az akkori generáció, és bulik között?

– Amikor elkezdtem bulizni járni Nike Air Max-et hordtunk, kicsit később mindenki Buffalot. Rikító színű Energie vagy
három csíkos Adidas pólóban, focisípot fújva bogár napszemüvegben szeleteltünk 175Bpm-es rave és hardcore zenékre. A most divatos Converse tornacipőre pedig a kommunizmus egyen termékeként gondoltunk, amit tornaórán akartak mindenáron ránk erőltetni. Akkor volt nálunk az elektronikus zenei forradalom. Nem volt internet, a djk bakelitet használtak, a mixeket kazettára rögzítették és a fél karunkat adtuk volna egy-egy élőben rögzített mixért. Tehát minden más volt. Rengeteget fejlődött azóta a technika ami minden téren meglátszik a bulikban és a zenékben is. Ami egy kicsit változhatna még, hogy underground térjen vissza a gyökerekhez és dinamikus zene szóljon egy jó warm up után ezekben a bulikban. Bár elindult már szerintem ez a folyamat, sok helyen mégis hajnali 4 kor warm up zene szól. Ez az “akkora művész vagyok, hogy megölöm a bulit”, az edm őrület és a sync gombbal utolsó egy percben mixelő dj-k kikophatnának kicsit és
egész jó úton járhatna a dolog.

– Mióta foglalkozol producerkedéssel? Milyen setup-pal dolgozol?

– A legelső próbálkozások ’93 környékére tehetők. Akkor még egy Fast Tracker 2 nevű programmal próbáltunk
happy rave zenéket készíteni egy kedves cimborámmal. Ez körülbelül két évig tartott és utána
már a dj-zés felé kezdtem fordulni, és egészen 2003-ig nem foglalkoztam zeneírással. Ekkor éreztem azt, hogy
újra bele akarok vágni és Fruity Loopsos évek következtek egy hármas pentiumon. Jelenleg Abletont használok és mellette
van egy M-Audio Trigger Finger pro, egy Korg Er-1, egy Miditech i2 control-37 , egy Novation XL control és
Launch Pad mini, a hangkártya pedig egy Focusrite Scarlet 2i2.

– Saját kiadód a Manipulated Music Records. Mesélj erről egy kicsit! Mi a koncepció? Kikkel dolgozol együtt?

– Topa Feri (Damien Gray, Reelaux) barátommal terelgetjük a kiadót 50-50%-ban. Feri masterel, a covereket én szoktam
csinálni, a disztribúciót a Proton végzi, a zenéket pedig mindketten keressük a nagyvilágban. Őszinte főként oldscool
beütésű house és garage zenékre fókuszálunk, de nincs kőbe vésve. Ha valaki úgy érzi ilyen jellegű zenéket készít,
nagy szeretettel várjuk a demókat és promókat a manipulatedrec@gmail.com címre.

– Mire számíthatunk jövő pénteken? Mennyiben lesz más a live acted, mint tőled megszokott egy DJ szett?

– Teljesen más mindenben, mint amit eddig dj-ként vagy producerként lehetett hallani tőlem.Tulajdonképp ehhez a projecthez
egy új nevet szeretnék, csak még nem találtam ki. Nyilván az előadásmód már egy új dolog, a zenei anyag is 80%-ban új,
illetve mivel a liveban nagy szerepet játszik a Trigger Finger dobgép és a dob szett szinte csak abból szól, ennek a gépek
a karaktere jelentősen kihat a hangzásra. Stílusban a deep housetól a tech houseig terjed, de későbbiekben az új névvel a
techno irányába szeretném elvinni a dolgot.

Zack Marullo @ Eight Miles High radio show – DI.FM. (2015.11.03.) by Zack Marullo on Mixcloud


Szólj hozzá!

Leave a Comment