Az előadóról

Bari Máriusz, ismertebb nevén Damage a hazai cyberpunk és ipari szubkultúrák prominens alakja. Projektjei számos helyen ismertették meg az underground zenéket országhatáron belül és kívül egyaránt az érdeklődőkkel – ilyen volt az LD50 közösségi oldal, a The Dose fanzin, illetve a jövőkutatással foglalkozó könyve, a Damage Report. Produceri vonalon három éve mozog, munkáját négy kislemez és több remix jelzi, dolgozott már együtt egy kislemezen a nemzetközi vizeken evező hazai Black Nail Cabaret énekesnőjével, Emkével és olyan nevek remixelték, mint a Haujobb, a Leaether Strip vagy az Attrition.


Az üzenetről

Az emberiség legnagyobb potenciálja a heverőről megengedett, ebéd utáni zsíros böfögés; ha az idegenek élőben szállnának ki a csészealjakból a Times Square felett, amiatt panaszkodnánk, hogy milyen rossz az űrhajók grafikája. Trumptól a Brexiten keresztül az ausztrál titkosításellenes törvényig hosszú és tagadhatatlan bizonyítékaink vannak arra, hogy az egység, mint olyan, sosem volt az emberiség legnagyobb erőssége és ez kifejezetten igaz a globalizált poszt-internet időszakra. Elvesztettük a narratívát, elvesztettük a szövegkörnyezetet, az érdeklődésünket, azt, hogy előre tudjuk vetíteni tetteink következményeit, üresen pörgetett MMORPG lett az életünkből. Erről szól a HI REZ LO LIFE, egyszerre szántam emlékeztetőnek és figyelmeztetésnek.” (Hi Rez Lo Life EP, CD-melléklet)

planetdamage_hi_rez_lo_life_back_cover


A kislemezről

A Hi Rez Lo Life az amerikai Black Pill Red Pill kiadónál jelent meg, mixing/mastering (és hozzáadott produceri) vonalon a Black Nail Cabaretből ismert Árvai Krisztián erősíti a hangzást és a veretési együtthatót. A számok legalább annyira tánctérközpontú ipari klubdarabok, mint amennyire zsigeri reflexek az elmúlt évek közösségimédia-történéseire – egyben pedig utalások a korai cyberpunk szubkultúra egyik örök jelmondatára, a “Hi Tech Lo Life”-ra.

A videoklipet (illetve a kislemezzel kapcsolatos összes grafikai munkat és fotót) Besenczi Richárd készítette (aki Planetdamage előző videoklipjét, a “Vex”-et is forgatta). Az anyagot a 80-as/90-es évek monokróm európai videoklipjei, a glitchek és a megfigyelési kultúra ihlette.

Érdemes megjegyezni, hogy annyira megtetszett nekünk a japán Twitter-felhasználó @dekantsu világító animeszemüvege, hogy Besenczi Richárd és Major Dániel a publikált fotók alapján el is készítették saját változatukat, amit elég gyakran használtunk is a klip készítése során.

https://open.spotify.com/album/38FSVVdWSi1KkJHxFFCbOw
www.facebook.com/planetdamage
https://planetdamage.bandcamp.com/
http://www.planetdamage.com/music/