Ha valaha akartál bizonyítékot a techno globális vonzerejéről, ne keress tovább, itt a szingapúri producer/DJ Xhin (ejtsd: Sheene). Munkái a Lucy által managelt Stroboscopic Artefacts kiadónál a tekervényes, kusza hangok valamint az energikus ritmusok és a klasszikus Detroit-techno, az absztarct Warp hangzás, az IDM és a szélsőséges, indusztriális techno mentén haladnak. Emellett ismert DJ, live-szettjei a future house, a mély dubok valamit a felületesebb kísérleti elektonika stílusjegyeinek ötvözete – bővebben alább. Feltettünk pár kérdést a Bloc fesztiválon az SA megalapítójával, Lucyval történő debutálása apropóján.

 

Egy kézenfekvő helyszín az induláshoz, de a kezdetekkor, fiatal srácként hogy kerültél kapcsolatba az underground technóval Szingapúrban ahol karriered kezdődött?

Egy nagyon jó barátom mutatta be a detroiti techno hangzást még a 90-es években, amikor egy rock bandában játszottam, de már kezdett elegem lenni belőle. Az olyan előadók, mint Jeff Mills, Juan Atkins vagy Derrick May nyitották fel- és meg- a szemem valamint a fülem. Ennek hatására gyorsan elkezdtem DJzni és producerkedni.

Valójában nincs túl sok ismert elektronikus zenész a világ azon részén ahonnan származol. Hogy érzed, a zenéitek hangzása egyenes ági következménye az országnak és a háttérnek ahonnan jöttök?

Nem igazán értek egyet azzal, hogy fontos lenne tudni ki honnan jött addig, amíg az illető egy kivételes tehetség.

Annak ellenére, hogy már nagyjából egy évtizede alkotsz, a legtöbb embernek az áttörést a 2009-ben az SA label alatt megjelent „Link” jelentette. Hogy érzed, miért pont ez a lemez gyakorolt ekkora hatást? Tudatosan változtattál, avagy fejlesztettél valamit ennek a zenének a megalkotásakor?

Erre nem igazán tudok mit válaszolni. Egyszerűen csak egy hosszú, mély dubokkal teli tracket akartam alkotni a változatosság kedvéért, ami pont a legjobbkor történt. Talán szerencsém volt. Vagy esetleg ekkor kezdődött a hangzás újbóli felemelkedése a Berghainban?

Az új technológiák szószólója vagy, mind a DJzés mind pedig a stúdió munka terén. Miért gondolod úgy, hogy különösképpen a technóban, elég gyakran új eszközöknek, készülékeknek, programoknak kell helytállniuk?

Nagyon hamar meg tudok unni dolgokat. Az újdonságok mindig az új technikákon keresztül érkeznek, ez segít abban, hogy szinte mindig friss és naprakész lehessek. Aztán nézz megint a piacra, manapság is tonnaszámra találsz újításokat, ezek megjelennek minden évben. Néha úgy érzem, nem könnyű lépést tartani. Szerintem a legfontosabb dolog, hogy tudd mire szükséged és szerezd be, de ne vedd meg, amire nincs.

A 2011-ben megjelent „Sword” című albumoddal kivívtad a szakma elismerését és felfigyeltek rád. Milyen céljaid voltak mikor készítetted az albumot? Kihívás volt elkészíteni? Meg vagy elégedve az eredménnyel és magaddal?

Amikor egy albumon dolgozom, mindig megpróbálom megtalálni az egyensúlyt az otthon hallgatható zenék és a klubok falai közé szánt trackek közt. Úgy érzem az album egyes részeit jól elkészítettem. Igazából nem kihívás volt ez számomra, mert úgy gondolom, ha vannak bizonyos elképzeléseid és konkrét koncepció, könnyedén megalkotod a dolgokat. Összességében elégedett vagyok a Sworddel – habár nem lett tökéletes.

Jelenleg ki avagy mi tartogat számodra izgalmakat zeneileg?

Turnézás. DJzni különböző városokban különböző helyeken mindig izgalmas feladat számomra.

Mi az a zenén kívül ami megihlet?

Filmeket és dokumentumfilmeket nézni háborúkról és történelmi személyekről. És néha vígjátékokat.

Kik azok a fellépők a Bloc fesztiválon, akiket nagyon vársz, hogy meghallgathass?

Orbital, Squarepusher, Jeff Mills, Raster-Noton, valamint művészek és barátok a Plex vs. Perc Trax Showcase keretein belül.

Forrás: http://www.blocweekend.com