Március 8-án, pénteken a Soundhead által szervezett szakmai konferenciának adott helyet a Cinema Hall, ahol a hazai partykultúra legfontosabb területeit vizsgák meg a szakma ismert arcai. Külföldön már évről-évre több hasonlóan sikeres kezdeményezéssel találkozhatunk. Elég, ha csak az Amsterdam Dance Event,  vagy a Berlin Music Daysre gondolunk. Ezért reggelink elfogyasztása után az óbudai klub felé vettük az irányt. Elsőre kissé furcsa érzés volt teljes nappali világosságban belépni a klubba, eddig ilyet csak a Coronitában vagy Berlinben sikerült átélni. Az egész napos eseményre a „Green Roomban” került sor, a kinti előtérből ismert kényelmes fotelek szolgáltatták a kényelmet az egész napos programsorozat idejére. A sokak számára nem éppen optimális hétköznap délelőtti időpont ellenére minden helyet elfoglaltak az érdeklődők.
Czimmer Tamás, a Soundhead főszerkesztőjének megnyitó beszéde után Lalátka Olga, a Rise FM volt programigazgatója beszélt a magyar partizók zenehallgatási szokásairól. A Z generációnak nevezett, 90-es években született fiatalok átlagosan 3-5 percet töltenek a különböző portálokon, elemző véleménnyel nem rendelkeznek, tudásuk felszínes. Trendkövetők, a tartalom helyett a forma dominál. Portálunk fő célja éppen az, hogy mindezt helyes mederbe tereljük. A mai zenehallgatást a gyors fogyasztás jellemzi, egy-egy tracket alig hallgatnak meg újra, így élményeket sem lehet a zenékhez kötni.
Kántor István, azaz Isu prezentációja az underground partykultúrát és a fenntartható üzleti modellt vette górcső alá. Mint azt bizonyára a legtöbben tudjátok, a Technokunst rezidense „civilben” az Aktrecords lemezboltot vezeti immáron másfél évtizede. Az Internet széleskörű elterjedését megelőző időben a lemezboltok számítottak az információ és a kommunikáció színterének a szakmabeliek körében. A 2000-es évek második felében bekövetkezett webkettes forradalom már direkt kommunikációt biztosít a közönséggel, ezáltal az igényeket is sokkal könnyebben le lehet szűrni a korábbiaknál. A Technokunst már erre a modellre épít, egyre  sikeresebben.
Kelemen László (Mito Europe Ltd, Account Director) az online kommunikáció és zenei kampányokról tartott prezentációt, fókuszban a Vodafone és Yonderboi közös hangtérképéről. A project nagy figyelmet kapott tavaly nyáron, Yonderboi képe óriásplakátokon köszöntött vissza országszerte. A kampány eredménye számokban: 475 feltöltött hang, 500 000 youtube-megtekintés, 2 millió facebook elérés. A zsámbéki templomrom helyszínén megrendezett záróeseményt élőben közvetítették, a live streamet 9000 felhasználó követte online.
Lobenwein Norbert – a Volt Fesztivál és a Balaton Sound főszervezője – tartott egy rövid történeti ismertetést az elektronikus zene és a fesztiválok kapcsolatáról. Érdekességként megemlíthető, hogy amikor 1995-ben Bernáthy Sanyi bácsi először vitt technot a Szigetre, a LoveBarikád helyszínét még külön jeggyel lehetett csak megtekinteni. A tragikus véget ért Loveparade mintájára létrehozott Budapest Parádé 2000 és 2008 között összesen hét alkalmat ért meg.. Az utcai felvonulás a végére igencsak elsilányult, a szellemisége rég nem az eredeti célokat követte, Kovi a remek alkalmat pornófilm forgatására kívánta felhasználni, a bulizókkal rendőrök vonultak  végig. A szervezők már aznap eldöntötték, hogy itt a vég, és a következő évtől kezdődően már nem  került sor a felvonulásra.  Az elmúlt években korábban elképzelhetetlen trend ütötte  fel a fejét, mégpedig az, hogy a fesztiválok nagyszínpadán már nem csak zenekarok lépnek fel, hanem akár egyetlen dj is. A Balaton Soundon már évek óta találkozhatunk ezzel a modellel, a Volt Fesztiválon tavaly Paul Kalbrenner mintegy 20-30 ezer ember előtt zenélt, és idén már a Sziget nagyszínpadon is találkozhatunk dj fellépővel.
Az utolsó délelőtti előadást Salamon Gergő prezentálta, a Burn Studios képviseletében. A Coca Cola almárkához tartozó energiaital 2007-ben kezdett márkaépítésbe, Kelet-Európában az elektronikus zenén keresztül.
konferencia.jpg
A fél órás ebédszünet ideje alatt a szervezők finom szendvicsekkel kedveskedtek, valamint minden érdeklődő kapott egy 1000 ft-os italbónt, amit bármikor le lehetett fogyasztani a Green Room pultjában.
A délutáni blokk Laki László előadásával kezdődött, ami az addigi prezentációkhoz képest igen csak formabontóra sikeredett. A sikeres partyszervezéshez politikus felszopó emberekre van szükség, akkor lesz sikeres a buli, ha vannak politikus barátaink, akiket meg is meghívunk oda. Utalva ezzel Torgyán József korábbi szigetes, valamint Schmitt Pál látogatására a Volton. A dolog külön pikantériáját adja, hogy Lobenwein Norbert szintén odaszúrt a Cinetrip szervezőjeként is ismert Laki Gábornak, megemlítve a 2004-es, fantasztikus neveket felvonultató, ámde óriási veszteséggel zárult mogyoródi Gluglu fesztivál óta fennálló sérelmeit. Mondanivalóját azzal zárta, hogy nincs jövőkép, legalábbis itthon nincs.
Az utolsó előadást Huszár Gerzson tartotta, bemutatott néhány zenével, programajánlóval  kapcsolatos applikációt, valamint saját fejlesztésű programját is, a Mixgar-t. Ez nem más, mint egy szociális, interaktív juke box, ami már 32 helyen elérhető Budapesten, sőt már egy londoni szórakozóhelyen is találkozni vele. A szolgáltatás lényege, hogy a  felhasználó saját maga szavazhatja meg, hogy milyen zenét szeretne hallgatni az adott vendéglátóipari egységben, így a hangszóróból az a dal fog szólni, ami a legtöbb voksot kapta. A legutóbbi EFOTT-on 4 nap alatt 3000 szavazat érkezett.
Az előadásokat három kerekasztal beszélgetés követett. Partykultúra és média, a partykultúra és a szponzoráció, valamint a hazai klubkultúra helyzete került terítékre.  Ezek a beszélgetések a szervezők ígérete szerint visszanézhetőek lesznek, így ennek részletes bemutatásától most eltekintenénk, azért elöljáróban annyit, hogy mindenképp érdemes lesz megnézni annak, aki lemaradt róla és kíváncsi rá mennyibe kerül egy mentőautó bérlése, ki is V. László a magyar történelemben, valamint  várható-e kereskedelmi kapcsolat Kolumbia és a nagyrendezvényeink között.
Az érdeklődőként jelen levő Bárány Attila kért mikrofont és tett javaslatot egy felülről érkező szabályozásra, ami rákényszerítené a fiatalokat, hogy pénzüket a klubokban költsék, buli előtt, ne pedig a nonstopokban. Ezt már a korábban több sikeres könyvet író, ma már inkább jövőkutatóként és utazóként ismert Kömlődi Ferenc sem hagyhatta szó nélkül. Az amúgy is túlszabályozott rendszerben óriási blődség lenne azt meghatározni, hogy a  szórakozni vágyók hol költsék a  pénzüket. Ez Észak-Koreát juttatta eszébe, majd a zárszóval – miszerint ekkora baromságot a dj-vizsga kötelezővé tétele óta nem hallott (ugye mindenki tudja melyik neves magyar dj ennek fő mozgatórugója) – feltette az i-re a pontot. Nagy derültség támadt a teremben.
Összegezve a történéseket, mindenképp egy hiánypótló eseményről van szó, amit a szakma is nagy érdeklődéssel fogadott. A felszólaló szakmabelieken túl a nézőközönség soraiban is több promóter és dj foglalt helyet, az elektronikus zenei online, valamint offline média is szép számmal képviseltette magát. Maga a szervezés is tökéletes volt, az egész napos programsorozat után mindenki elégedetten távozhatott. Bízunk a hasonlóan magas színvonalú, sikeres folytatásban!]]>