Collective Machine önálló szerzői albuma még tavaly december 17-én látott napvilágot a neves müncheni kiadó a Hoehenregler Records égisze alatt, és így fél év elteltével Márió úgy döntött, megalkotja az album hivatalos mix változatát is, melyet az Infinity Sounds műsorában június 6-án, azaz pénteken mutat be az argentin illetőségű Golden Wings Music rádióban.

Az „Essences” óriási sikert aratott a vájtfülü hallgatóság, és a szakma körében is. Erre mi sem jobb bizonyíték, mint hogy olyan neves művészek adtak jelet támogatásukról az album kapcsán a teljesség igénye nélkül, mint Basti Grub, Paco Osuna, Martin Patino, Chus & Ceballos, Philip Straub, Wally Lopez, Aldo Cadiz, Sabb, Darlyn vlys, Alex Piccini, Miguel Lobo, Larry Peters, Chad Andrew, Sasha Carassi, Daniel Sanchez, Matthew Lima, Horatio, Hollen, Markantonio, Clio, Spencer K, vagy Ludvan Alla.

Collectivemachine-essences cuver

Most azonban idézzük fel mit is írt a soundhead.hu az „Essences”-ről:
„…Az Essences mindemellett kultúrában is gazdag lemez, hiszen segítségével a világ legkülönbözőbb pontjaira juthatunk el. Az intro utáni első szám, a Horn Of Africa talán az album leghipnotikusabb zenéje, mely afrikai vokállal, félreütött törzsi dobokkal és simogató bassline-nal igyekszik utat találni a hallójáratainkba, sikerrel. Tökéletes kezdőszám, sőt DJ-szettek végén is alighanem kiválóan működik majd. A Tina Malia vokáljával a Mangalasszal rögtön földrészt váltunk és Latin-Amerikába utazunk egy modern esőerdei rituáléért. A Honfoglalas egy igazi, hamisítatlan utaztatós, pánsíp szólóval megfűszerezett Collective Machine muzsika, melyre még az ősmagyarok is büszkék lennének. Az Eivissa a lemez egyik legpörgősebb felvétele, igazi slágergyanús tribal gyöngyszem, melynek hallgatása közben leginkább Ibiza egyik homokos tengerpartján tudjuk magunkat elképzelni feltett kézzel. Innentől indul be igazán a lemez. A Roco Roco hömpölygő dob- és érzéki kürtjátékával teljesen kiragad minket a valóságból, míg az Eccentric Timbres egy melódiákban gazdag, elsőre finomkodó de mégis erőteljes nóta, mely a klasszikus house-ra talán a leginkább hajazó szám a lemezen. Ezután a Fum Piano következik, amely egy könnyed zongoratémákkal felépített darab miután a Troy következik. A Troy címéből (is) adódóan elképesztően sötét. Vészjósló hangjaival mintha tényleg az Apokalipszis, de legalábis egy város eljövetelét hirdetné. A görög kitérő után a szerző ismét Dél-Amerikába, Peruba kalauzol minket. A Machu Picchu az album talán legminimalistább darabja, ugyanakkor semmi nem hiányzik belőle, sőt sípjátéknak és gomolygó ütemeinek köszönhetően csukott szemmel óriási katarzist tud okozni….”

Ha eddig nem hallgattad volna meg ezt a nagyszerű albumot, akkor most semmiképpen se hagyd ki a full album mix verzióját. Márió szeretné ha minél több zeneszerető emberhez eljutna a zenéje, éppen ezért a mix verzió a pénteki műsor után ingyenesen letölthető lesz a soundcloud oldaláról. Az „Essences” darabjait pedig továbbra is az online lemezboltokban lehet megvásárolni.