Pár éve már kacérkodtunk a gondolattal, hogy nyaralásunkat Horvátországba tervezzük, méghozzá pont a Sonus fesztivál ideje alatt. Idén végre összehoztuk, de jövőre az egész hetet be kell vállaljuk!
Megrögzött Time Warp fanatikusként már égett a pofánk, hogy még egyszer sem jutottunk el a rendezvény tengerparti kiadására, a SONUS fesztiválra. Az öt éjszakán és annál is több nappalon át tartó eseményt augusztus 21-26. között rendezték meg a Pag szigeteken található Zrce Beach-en. Őszintén ajánlom, hogy ha van bennetek kurázsi, akkor jövőre Ti is ezt válasszátok! Nem lehetetlen küldetés és nagyszerű alkalom arra, hogy összevonjátok a baráti nyaralást egy színvonalas fesztiválozással.
Utazás
Novalja, ahol a fesztivál is található mindössze 566 km-re van Budapesttől és már maga az út is lenyűgöző. Lecsorogtunk az autópályán, majd kis szerpentines, kacskaringós utakon magunk mögött hagytuk a hegyeket és az Adriai-tenger partján folytattuk utazásunkat lefelé. Szavakkal leírhatatlan, hogy mennyire gyönyörű volt a látvány, mely végig kísért minket a kompkikötőig, ahonnan átjutottunk Pag szigetére. Pag ezen oldala olyan, mintha egy lakatlan szigetre tévedtünk volna. Életnek semmi jelét nem láttunk, kopár, vörös sziklás környezet az egész, sehol egy bokor vagy gaz, mintha a Marson kötöttünk volna ki. Ahogy haladtunk befelé, úgy kezdett életre kelni a sziget. Végül hat és fél óra alatt megérkeztünk Metajna-ba, ahol az apartmanunk volt. A szállásadónk pálinkával fogadott és a tengerre néző kilátás egyszerűen pazar volt.
A fesztivál helyszíne
Hogy hogyan is kell elképzelni a SONUS helyszínét? Itt nem elkerített részen rendezik a fesztivált, felállított színpadokkal. Maga a Zrce Beach egy régóta kialakított bulinegyed, azt is mondják rá, hogy az Adria Ibizája. Egy hosszú partszakaszon több szabadtéri klub található egymás mellett és ezen klubok többségébe költözött be a SONUS pár nap erejéig. Nevén nevezve a PAPAYA, az AQUARIUS és a KALYPSO klub szolgál helyszínül a rendezvénynek, valamint a Novalja város kikötőjéből induló bulihajó, bár arra külön kell jegyet váltani. A klubok szabadtériek és lenyűgöző a kialakításuk, mindegyiknek megvan a maga jellegzetessége, pálmafák, belső medencék, a színpadok, faburkolat stb. Mind annyira egyedi és színvonalas, amitől a fesztivál egy extra feelinget kölcsönöz magának. A fénytechnikát és a hangrendszert csak dicsérni tudjuk, bár ez azért gondolom a Cosmopop-nak köszönhető, akik sehol nem adnak alább a technikai felszereltségből. Az italárak rohadt húzósak, ebben tényleg kísértetiesen hasonlít Ibizára. Egy fél literes víz át számítva 1000 Ft, egy sör több mint 1500. Bebaszni nem itt kell, az már biztos. Viszont hamar rájöttünk, hogyan lehet kikerülni a rendszert. Minden nap egyikőnk bevállalta, hogy nem iszik, hanem vezet. Autóval mentünk le, igaz a parkolásért fizetni kell a strand saját parkolójában, ami óránként kb. 300 Ft, de akármikor ki lehet menni a parkolóba, mivel a karszalaggal ki-be járkálhatsz. Úgyhogy minden piát betettünk a kocsiba és végül szó szerint semmit nem költöttünk erre a buliban, ezzel is rengeteg pénzt megspórolva.
KALYPSO

PAPAYA

AQUARIUS

A zene
A fesztivál nappali része minden délután 16 órakor kezdődik és este 21-ig tart. Egy rövid szusszanás után 23 órától reggel 6-ig van az éjszakai program. A Sonus másik nagy különlegessége abban rejlik, hogy a programot alig néhány előadó alkotja, viszont a legnagyobbak, mint Marco Carola, Loco Dice, Joseph Capriati, Adam Beyer, Maceo Plex, Luciano, Dubfire, Chris Liebing, és még azért sorolhatnánk a listát. Az igazi lényege az, hogy itt mindenki minimum 3 órás szettel lép fel és sokuk kétszer is az 5 nap alatt. Ez a fesztivál az igazi zenerajongóknak való ebből a szempontból. A művészek közt pedig igen jó a hangulat, mivel több napot is itt időznek, egymás szettjébe belehallgatnak, ökörködnek, ugyanúgy együtt buliznak.
1.nap
Vasárnap már korán lementünk pancsolni és hesszelni a partra, meg átvenni a jegyeinket. A strandon nagyon feelinges, hogy tele van bulizni vágyó fiatalokkal. Nem terveztünk most még lenn maradni, de azért belestünk a Kalypso-ba. Éppen Meat végét csiptük el, Karotte pedig már a pultban készülődött. Meat zárótrack-jétől – Catz ’n Dogz – Upsi Bupsi – egyből ráizgultunk az estére, ugyanis a szám közepénél ahol kellett, úgy megküldte a basszust, hogy az egész klub beleremegett, de még Karotte is elismerően bemutatott neki erre a lépésére. Számunkra igazi belépő volt a fesztiválra ez a jelenet. Éjszakára nagy vihart jeleztek, ezért elkészülődtünk, de meg akartuk várni, hogy elvonuljon. Nagyon jól tettük, ugyanis éjjel a szervezők már kiírták, hogy a jegyátvételi pontokat bezárták és senki ne induljon el a rendezvényre, akkora a szél és az eső. A Sonus facebook oldalát elárasztották a cirkuszoló kommentek az otthon maradtaktól, pedig így volt rendjén és igazi profizmusra utal, hogy a biztonság érdekében hajnal 2-kor le is fújták a bulit. Míg mások hisztirohamot kaptak, hogy mára ennyi az estének, mi addig kiderítettük, hogy se Carola-nak sem pedig Beyer-nek nincs fellépése másnap. Végül nyugodtan feküdtünk le, biztosak voltunk benne, hogy a fesztivál két sztárját nem hagyja annyiban a Cosmopop.

2. nap
Így is lett természetesen, már arra keltünk fel, hogy a jó ügy érdekében Nick Curly és csapata beáldozták magukat és átadták a játék-idejüket Marco Carola-nak, valamint Monika Kruse se tud részt venni az estén és helyette Adam Beyer lép színpadra. Ilyen egyszerűen megoldódnak a problémák, ha a Time Warp szervezősége veszi kézbe a dolgokat. A Papaya klubban Joseph Capriati játszott egész délután, azaz 5 órán át. A Papaya kialakítása nagyon nagy flash, a tánctér felett lépcsőzetesen ülő boxok helyezkednek el, ahol persze egy embert se láttunk ülni. Mindenhonnan csüngtek az emberek, mindenki táncolt, a pálmafákba kapaszkodva vagy az oszlopokba és fullon volt az egész hely. A forró napsütésben a hangulat elképesztő volt, amiről nagyrészt persze Capriati tehetett. Tényleg ilyen jó szettet alig hallottam tőle, tempós volt, változatos volt és kifejezetten nagyon jó zenéket játszott. Alig akartunk átmenni Carola-ra, aki 18 órától zenélt a Kalypso-ban, de nem is bántuk meg, hogy még maradtunk. Carola elég monotonnak tűnt mikor odaértünk, kicsit unalmas is volt, mintha ugyan az a zene szólt volna folyamatosan, de végül az utolsó egy órában kellemes csalódás volt ő is.

Este Recondite-ra értünk vissza az Aquarius-ba, röviden annyit róla, hogy újat szerintem már nagyon nehezen tud mutatni bárkinek is. Loco Dice viszont annál inkább. Becsülöm, ahogyan tartja iramot a piaccal, közben változatlanul kitart amellett a keményebb, ütős, tipikus Loco-s hangzás mellett és sosem tud untatni vele. Mégis a Sonus legszebb pálmáját Adam Beyer vitte haza nálam. A Kalypso-ban már javában állt a bál, mikor átsétáltunk. A tánctéren is és a színpadon is óriási volt a hangulat, Karotte végig Beyer mellett rottyult a pultban. Annál jobb nincs is, mikor felcsap hangulatfelelősnek. Különös vibe áradt a pultból a közönség felé és vissza. Kifejezetten jó volt ezekben a klubokban, hogy mindegyikben voltak magasabbra eső részek, galériák, lelátók, innen a legélvezetesebb a buli, mert eléd tárul a tánctér és nem lóg bele senkinek a feje, ha épp a dj-t figyeled. Egy plusz extra, ami a te hangulatodat is tovább fokozza, ha látod, mennyire élvezi a közönség és az előadó a rendezvényt. Aki a régi „egytempós”, kemény techno-s Beyer-t várta volna, az itt felsült volna. Folyamatos tempóváltás, változatosság, dallamosság jellemezte, olykor eltávolodva a már beszűkült tipikus korábbi Drumcode hangzásvilágtól. Búcsúzóul nagyszerű érzelmes zenékkel még ráadást is kaptunk. Ez a szett nálam mindent vitt.

3. nap
A következő nappali programot nagyon vártam, de el is csesztük. Nagyon idegesen keltünk délután arra, hogy átaludtuk és lemaradtunk az egyik legerősebb délutánról. Ez van, legközelebb okosabbak leszünk. Éjféltől Dubfire játszott a Papaya klubban. Ebbe a 3 órányi Dubfire-be sok minden belefért. Megtáncoltatott, olykor már ugráltam is rá, utaztatós zenékkel elgondolkodtatott, sötét, morgó hangzással a szívemhez szólt és ismerős dallamokkal mosolyt csalt az arcomra. Mindezt tetőzte Chris Liebing, akire már nincsenek szavaim. Egyszerűen „mocsooook” volt. Mivel ez volt az utolsó esténk és a szállást 10-kor el kellett hagynunk, korán véget kellett vessünk a bulinak. Azért ameddig tudtuk, kihúztuk és minél később szóltunk társunknak, hogy jöhet értünk kocsival. Már el is voltam fáradva, de egy helyben állva is kényszeresen bólogattam a fejemmel, ahogyan Liebing is szokott a pultban. Újabb energiával töltött fel és mintha a fogamat húzták volna, olyan érzés volt, hogy ezt ott kellett hagynunk.

Reggel igy is nagyon nehéz volt a korán kelés. Zárásul megnéztük Novalja városát, a mesés kikötőjét és kinéztük, hogy honnan indul a partihajó. Ha már idén kimaradt, legalább jövőre már ne kelljen keresgélnünk. A napot még lenn töltöttük a Zrce Beach-en, hogy utoljára pancsoljunk egy nagyot, kellemes környezetben, a többi fesztiválozó között és jó zene mellett. A szívem szorult össze, hogy nem maradhattunk itt tovább. Ezalatt a pár nap alatt is életre szóló élményeken volt részünk, nagyon jó zenéket hallottunk, remek előadásokat láthattunk és mindezt egyedülálló helyszíneken, színvonalas környezetben egy nagyon jól megszervezett fesztiválon. Végül ne feledjük, hogy mindezt teljesen megfizethető áron.
Számszerűsítve mi nagyon gazdaságosan jöttünk ki:

• Útiköltség (üzemanyag, út díjak, komp és a mindennapi parkolások): 13 000 Ft/fő
  • Szállás (4 fős apartman, tengerre nyíló kilátással, maximálisan felszerelt konyhával): 5800Ft/fő/éj
  • A kajára, piára kinn semmit nem költöttünk, itthon bevásároltunk közösen 20 000 Ft-ból és minden nap csináltunk reggelit és vacsorát – azaz fejenként 5000 Ft.
  • A fesztivál bérlet (5 nappali, 5 éjszakai program és 2 after): 180 Euro

Ezek voltak az alapvető kiadások, nincs benne semmi extra és ne felejtsük el, hogy a horvát tengerpartról van szó. Semmivel sem drágább, mint ha a Balatonra mennénk le nyaralni. Semmivel sem drágább, mintha itthon mennénk el fesztiválozni.
Mi biztosan jövőre is ezt választjuk, de persze legközelebb egész hetes lesz a program. Addig pedig csatlakozzatok hozzánk a Sonus Festival Group Hungary csoporthoz, hogy azonnal informálódjatok a legújabb hírekről, bejelentésekről.

A szervezők első számú rendezvényének, a Time Warp-nak eseményeit is figyelemmel követhetitek  a Time Warp Fans Hungary oldalon.