Mario Campos aka Kwartz egy fiatal, madridi művész, akinek első kiadott szerzeményei 2011-ben jelentek meg, melyeket azóta több EP is követett már olyan neves kiadók gondozásában, mint PoleGroup, a Mord Records 47, vagy a saját platformja az Order & Devotion, aminek indulása 2016-ra datálható.

Néhány érdekesség:
Egy 2015-ös traxmag interjúban elmondta, hogy újságírónak tanult, de közben rájött, nem ez a szakma lesz az, ami igazán boldággá teszi, hanem a ZENE! Így váltott, ámbár közben azért megszerezte a diplomát. Ipod-ján olyan klasszik zenekarok művei foglalnak helyet, mint a Wu Tang Clan vagy Joy Division, vagy oldschool EBM a 80-es évekből, mint Youth Code, Code Industry és Liquid G. Ám ha elektronikus zenét hallgat, akkor olyan kiadók megjelenései jöhetnek szóba, mint a Raster Noton, Hospital Productions, Blackest Ever Black, Northern Electronics, Downwards, Sähkö Recordings vagy R&S. A legkínosabb fellépős sztori életében, amikor egy klubban a hozzá odalépő férfi megkérte, hogy hagyja abba ezt a monoton kopácsolást, és játszon inkább jó zenét. Daft Punk “Get Lucky” című zenéje volt a kérés.
Image and video hosting by TinyPic
Kwartz a PoleGroup azon művésze, aki mély, egyszerrre zsigeri, és intellektuális hangzásokkal operál a sötétebb atmoszférákban. A kiadó összes tagjához és mentalitásához híven, minden alkalommal magávalragadó zenei élményekkel gazdagítja nagyrabecsült közönségét. A madridi natív az első helyi HEX buli zárása után adott interjút, délben, a Order & Devotion, a közelmúltbeli ázsiai turnéja, és kiadója kapcsán.
Az elmúlt években igen magasat ugrottál dj-ként. Mit gondolsz, mi ennek az oka?
Úgy hiszem, hogy annak a ténynek köszönhető, hogy Spanyolországon kívül sokkal nagyobb érdeklődés mutatkozik a mozgalom és kultúra iránt.
Nem rég tértél vissza az ázsiai turnédról. Kínában és Dél-Kóreában jártál. Hogyan élted meg a fellépéseid a nem európai/nyugati közegben?
Egészen szürreális élmény volt, hogy olyan távolyi helyeken játszhassak, ráadásul teljesen különböző kulturájú tömegek előtt… Kihívásként éltem meg, hiszen nem tudtam igazán, hogyan fognak reagálni a zenémre, tetszik e nekik… végül kiderült, hogy elképesztő élmény nekik zenélni!
Most már tudom, nagy lehetősség volt számomra, hogy Európán kívül is kinyilt az ajtó.
Dj-zés vagy Producerkedés?
Érdekes kérdés. Mindkettő egyformán fontos számomra. Minőségi darabokat kelthetek életre, de ha nem tudod, hogyan robbanthatod fel a táncteret, akkor nagyon nehéz lesz megnyerni a közönség szívét. Úgy gondolom, hogy külön-külön mindkettő óriási erőfeszítést, és mérhetetlenül sok munkát és időt igényel. Személy szerint 50%-50%-ot gondolok.
Mi a helyzet az O & D-nél?
Még mindig szilárdan kitartok az alap elképzellésem mellett, miszerint csak olyan zenészek szerzeményeit adom ki, akik jelenleg nem ismertek, de izgalmasan tehetségesek és szerintem nagyon fényes jövő áll előttük. A következő kiadvány néhány hónap múlva jelenik meg, egy nagyon kedves barátom műhelyéből. Ő még soha sem adott ki zenét, viszont én már régóta együtt dolgozom vele néhány projekten.
Hogy érzed magad az első madridi HEX után?
Őszintén szólva nem tudtam volna többet/jobbat kérni, minthogy lezárjam az eseményt a kedvenc madridi klubomban, barátaimmal és kiváló zenékkel. A három és fél óra repülés után azt kívántam, hogy folytathassam!
Forrás: HEX Barcelona
A jó hír, hogy már nem kell sokat várnunk Kwartz első magyarországi fellépésére, hiszen december 8-án a Bónusz Electronic Music Fesztivál vendége lesz, a Black Arénában. Addig pedig kénytelenek vagyunk beérni ezzel:

Infó: http://www.bonuszfesztival.hu
Fb esemény: https://www.facebook.com/events/209674506457075/
Image and video hosting by TinyPic]]>