Civilben egy élelmiszeripari céget vezet, hétvégente pedig a klubok közönségét ejti ámulatba. Egyre jobban kiforrt élő fellépései során csak analóg eszközöket használ, de DJ-ként is egyre nagyobb sikereket ér el. Nemrégiben a legendás párizsi Rex Clubban pakolhatta a lemezeket. Szettjei pedig olyannyira elnyerte a szervezők tetszését, hogy máris visszahívták! CVRDWELL-t a már több, mint 6000 tagot számláló The Kids Want Techno csoport tagjai kérdezhették a Facebookon. Több téma is terítékre került, Krisztián pedig mindegyikre tisztességgel válaszolt. Arra gondoltunk, hogy hagyjuk meg mindezt rendezett formában is az utókornak.

Hogyan kell kimondani a művésznevedet?

Egy kis segítség: a CVRDWELL-ben a V-betű fordított A szeretne lenni, ezért igyekszem erőltetni, hogy lehetőleg nagy betűkkel írják a nevem és akkor nagyobb eséllyel válik érthetővé is. Tehát KÁRDVELL! 😀 Hozzátenném, hogy ez a trükk nem kizárólag az emberek szivatására lett bevetve, hanem nagyban hozzájárul ahhoz, hogy ha valaki rákeres erre a névre, akkor kizárólag engem találjon meg és ne 22,000 másik Cardwell-t. 🙂 Egyébként szerencsémre viszonylag kevesen küzdenek a helyes kiejtésével.

Kik azok a dj-k , producerek akik nagy hatással voltak rád és a zenei ízlésed kialakulására?

Az ezredforduló környékén és előtte ők hatottak rám a legjobban: Depeche Mode, Bonanza Banzai/Ákos, New Order, Kraftwerk, Future Sound Of London, Prodigy, Underworld, Chemical Brothers, Banco de Gaia, Aphex Twin, Boards Of Canada, Francois K, Sven Väth, Slam Jr., Chicane, BT, Jam & Spoon, Nalin&Kane, Rabbit On The Moon, Paul van Dyk, Sasha, John Digweed, Nick Warren, Dave Seaman, Oliver Lieb,Evolution, Breeder, Josh Wink, Heiko Laux, Pascal FEOS, Oscar Mulero, Wla Garcia, Luke Slater, Jeff Mills, DJ Hell, Chris Liebing, Dr Motte, Westbam, Anthony Rother. Ők mind nagyon fontos szerepet töltöttek be a mai hangzásom kialakulásában.

Mi volt az a fordulópont, hogy elkezdtél “nagyobb” klubokban játszani? Mennyi időt szánsz gyakorlásra? Hogyan bővíted a tudásod? Mi a célod?

Pályám során játszottam több nagy klubban más és más alteregók alatt, természetesen ez esetekben más műfajokat pörgettem. Hogy maradjunk a jelenlegi énemnél, nem volt éles fordulópont, hanem folyamatos fejlődés, ahogy a Vault egyre sikeresebb lett, egyre több zeném jelent meg és ahogy az általam ismert szervezők, valamint a közönség is megismerkedtek az új csapásirányommal. Utóbbiban nagy szerepe volt ennek a csoportnak, amit itt is nagyon köszönök! 🙂 Gyakorlásra jelenleg már nem szánok annyi időt, mint amikor elkezdtem. Akkoriban csak lemezjátszók voltak, ráadásul gyerekként (13 éves voltam) igencsak fanatikus módon csaptam bele az egészbe, Kb. 3 éven keresztül napi 3-4 órákat gyakoroltam. Ahogy sikerélményem lett, valamint egyre több lemezem (végre nem csak a minimális számú lemezem összes track-jét kevertem a létező összes kombinációban), úgy egyre élvezetesebb lett a dolog. A célom a folyamatos fejlődés, mind producerként, mind DJ-ként, valamint emberként egyaránt. Igyekszem a lehető legtöbb időt a saját fejlődésembe invesztálni, nagyon sokat olvasok, gondolkodom és tanulmányozom a nálam sokkal tehetségesebbeket, de ami a legfontosabb, hogy megtanultam az ösztöneimre hallgatni és egy nagyon picit önző is lenni. Hosszú távú célom, hogy létrehozzak egy lemezkiadót és egy ügynökséget, ahol a tehetséges művészeket tömörítem, ezzel lehetőséget adva nekik a nemzetközi szintéren is.

Milyen alteregók alatt futottál korábban? 

Annak idején, mikor kezdtem Christian Slater néven csináltam pár zenét, így is jelent meg 2 track-em a Global Underground-nál. 🙂 Aztán house,tech-house, techno project volt a Christian Cardwell, talán ez volt a legtovább, ezzel párhuzamosan egy populárisabb formációban is írtam zenét, a Clickaholics-ban.

Milyen eszközöket használsz zenekészítéshez?

Anno Ableton-nal kezdtem, manapság már csak utómunkára használom. Maga a zenék megírása, sound design stb, kizárólag külső eszközökön történik. Egy Sequentix Cirklon szekvenszer az agya mindennek, innen kap midi-t az összes analóg eszköz. Elektron AnalogRytm és Roland TR8 dobgépek, Elektron Octatrack MKII a samplerem (főleg élőben használom), Abstrakt Instrument Avalon a TB-303 klónom (ettől lesz acid 😀 ), Soma Lyra 8 drónokra, atmoszférákra, Make Noise 0-Coast, Moog Mother32, Dreadbox NYX, egy modular rack, amiket főleg sound design-ra, szekvenciákra, zajokra és most már az új moduloknak köszönhetően dobokra, basszusra is használok. Van egy Juno 106-om és egy Dave Smith/Oberhaim OB6-om, amit leadek-re, pad-ekre vetek be. Ezek mind bemennek egy Midas M32R digi pultba, ahol összegzem őket, effekteket kapnak, belövöm az arányokat. Természetesen effekt pedálokat is használok: Strymon BigSky és Timeline, Roland RE201 Space Echo. Ezen felül egy analóg torzító, kompresszor, filter bank-ot, a Niio Analog Iotine Core 3-at. Ezután a szép lista után tenném hozzá, hogy abszolút nincs szükség ennyi mindenre, hogy jó zenét írjatok, ez a saját megbolondulásom a kézzelfogható gépek, eszközök iránt. Engem nagyon tudnak inspirálni és sokkal jobban örömemet lelem benne, mint az egérkattintgatásban. 🙂

Mit gondolsz, érdemes kifejezetten egy kiadónak zenét írni, ami beleillik az imidzsükbe, vagy célszerűbb valami igazán egyedit létrehozni?

Egy kiadónak szerintem semmiképpen, inkább először szedd össze a kedvenceidet, azután találd meg a saját egyedi stílusodat, ha már van ilyen, próbáld picit a kiadókra formálni. Az egyediség nagyon fontos! Ha lemásolod az adott kedvenc kiadó hangzását egy az egyben, lehet bekerülsz, de a kutya sem fog emlékezni a zenédre később. Ráadásul a saját hangzásodat lényegesen könnyebb hosszútávon fenntartani. All in all gyakorolj sokat és találd meg, hogy mi vagy te igazán, valamint kísérletezz sokat, de tartsd be az alapvető szabályokat! Végül szocializálódj sokat, próbáld megismerni a többi producert, a kiadó tulajokat stb., manapság ez is elengedhetetlen.

Mostanában egyre több vasat látunk körülötted a live fellépéseiden.. Mennyire rugalmasak a szervezők/klubok ezen a téren (soundcheck, telepakolod az asztalt gearrel stb)? Szívesebben zenélsz igy, vagy inkább a hagyományos dj szettet preferálod?

Akik live-ozni hívtak eddig, mind maximálisan rugalmasak, segítőkészek voltak, egy szavam sem lehet. Természetesen rengeteg felkérést kapok, de nagyon keveset vállalok el, mivel szeretném, ha ez kuriózum maradna. Továbbá rengeteg melóval és idővel is jár a felkészülés, mert nem szeretném ha két egyforma produkció lenne. DJ-nek tekintem inkább magam és mindig is így lesz, ettől függetlenül imádom az élőzést is, mivel teljesen más embert kíván és a határaimat feszegetem vele minden egyes alkalommal.

Milyen platformokat preferálsz, amikor új zenéket keresel?

Most már kizárólag Bandcamp, Decks.de, Deejay.de + promók. Illetve Instagram-on, Soundcloud-on és Facebook-on be vannak jelölve az általam kedvelt előadók és kiadók, innen is folyamatosan tájékozódom. 24/7 nyitva van a szemem, de fellépések előtt egy nappal szoktam igazán belemélyülni a kutatásba, hogy minél frissebb zenékkel készüljek.

Kedveled a b2b fellépéseket? A közeljövőben van ilyen terv?

Ritkán van rá alkalom, de a megfelelő partnerrel nagyon szeretek. ? Ritkán van előre eltervezve, többnyire spontán döntés ez.