A Spotify új lehetőséget kínál az előadók és kiadók számára. Úgynevezett promóciós díj ellenében befolyásolhatják az ajánlási algoritmusokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor egy hallgató által elindított zene vagy album lejár, akkor az applikáció automatikusan ajánl egy újabb zenét. Ez a zeneajánlás pedig nagyobb eséllyel lehet azé az előadóé, aki szerződik erre a szolgáltatásra, ami az Autoplay és Spotify Radio lejátszásokra terjed ki.

A csavar a történetben az, hogy nem ráfizetni kell a szolgáltatás igénybe vételéhez, hanem el kell fogadni a promóciós díj mértékét. Ez azt jelenti, hogy ha a zenetulajdonos befolyásolni szeretné a Spotify algoritmusát, azaz az ő zenéjét részesítse előnyben az app az ajánlásoknál, akkor alacsonyabb jogdíjat kap a szerző vagy kiadó azon lejátszások esetében, amik az algoritmus miatt indultak el.

Ez az új funkció ismételten nem a zenészek és az ipar támogatásáról szól. Így is nehezen tudják behajtani a jogdíjakból származó bevételeket, de a Spotify még csökkentené is azt. Valamint ha más zenésztársak beleegyeznek ebbe a szolgáltatásba, akkor még kevesebb az esélyük azoknak, akik nem részesítik előnyben a funkció használatát. Lassan ez is kezd hasonlítani a Beatport lehúzós, piaci elhelyezkedést könnyedén megvásárolható üzleti modelljére.

Forrás: https://consequenceofsound.net/