A Sziget Fesztivál alapítója a Forbes-nak adott interjút.

Ha valakit érzékenyen érint a koronavírus, akkor az Gerendai Károly. Az összes vállalkozása a turizmusra és a vendéglátásra épül. Bár a Sziget Fesztivál 70%-os tulajdonrészét már 2017-ben értékesítette, 15% még mindig maradt neki. Így a fesztiválszezon elmaradásra anyagilag is érzékenyen érinti.

A kisebb fesztiválokat illetően optimista. Szerinte a hazai fellépőkre és közönségre alapozó eseményeket már meg lehet rendezni a nyáron. A nemzetközi jelentőségű fesztiválok kapcsán viszont már borúlátó.

„Ezeknél a rendezvényeknél fontos, hogy tudd előre a látogatottságot, hogy mennyit költhetsz, márpedig eddig mindig a jegyelővételen múlott, hogy mennyire tudjuk ezt tervezhetővé tenni. Most el se tudtuk indítani a jegyelővételt, és február-márciusig nem is lesz értelme elindítani, mert senki sem tud semmit előre a nyárról. (…) Nagy kérdés, hogy akkor szabad-e egyáltalán belevágni egy több mint tízmilliárdos költségvetésű rendezvénybe.”

Szerinte óriási kockázatokkal járna ilyen feltételek mellett belevágni a dologba. Gerendai szerint maximum márciusig lehet húzni az időt és ha sikerül is megszervezni az eseményt, akkor is a korábbiaknál jóval visszafogottabb költségvetéssel. Normális esetben az adventi időszakban már maxon pörög a jegyeladás, márciusra már a bérletek több, mint 50%-át sikerült eladni.

A Sziget kapcsán idén 4 millió eurós hitelt vettek fel, Gerendai úgy saccolja, hogy eddig megközelítőleg félmilliárd forintot áldozott magánvagyonából a cégei megmentésére. Bevétel szempontjából egyedül az egyik legújabb projektje, a Lupa strand teljesített jól a nyári szezonban.

Borítókép: Földházi Árpád