Rebekah története 17 évesen kezdődött. Miután megkapta szüleitől az első bakelit lemezjátszóit, a lelkes fiatal a városukban található lemezboltban szeretett volna munkát kapni. „Sziasztok, van esetleg bármi munkátok számomra?” –kérdezte, amire zsigerből jött a válasz: „persze szivi, leszophatsz.” A beszólástól az sem mentette meg, hogy a 155 cm magas fiatal ekkortájt max 14 évesnek tűnt, viszont az eset elég mély nyomot hagyott benne. Tisztában volt vele, hogy ha nem áll a sarkára, akkor soha nem fog ebben a szcénában érvényesülni és soha nem veszik majd komolyan. Pusztán azért, mert nő.

25 évvel később Rebekah az európai top techno DJ-k egyike, megbecsült művész, többezres rajongótáborral, akire sokan felnéznek és a legnagyobb fesztiválok színpadain őrjöng érte a közönség. Bár az utóbbi években jelentős változás tapasztalható a szcénában, azért még mindig jelentősen alul reprezentáltak a nők, transzneműek vagy a genderqueer/nem-bináris fellépők. A mai fiatal sztároknak (pl. Amelie Lens vagy Charlotte de Witte) teljesen más tapasztalata van a zaklatással kapcsolatban, mint az idősebb generációnak (pl. Miss Djax, Monika Kruse, Miss Kittin).

A lemezboltos incidens csak a kezdete volt annak, ami Rebekah karrierjét végig kísérte. Bár sok férfi önzetlenül segítette pályafutását, de zaklatói is mind a zene iránti rajongását kihasználva férkőztek a közelébe, hogy kihasználják ők. 18 éves korában egy „ismerőse” azzal a szándékkal találkozott vele, hogy megtanítsa bakeliten keverni – helyette megerőszakolta. 21 évesen egy kelet-európai fellépés után az esemény promótere erőszakolta meg őt a hotel szobájában. Később egy másik kelet-európai helyszínen is majdnem hasonlóan járt, de végül sikerült elmenekülnie.

Szintén karrierje elején történt, hogy egy korábbi menedzsere találkozót kért tőle, ám aznap este igen hamar egyértelművé vált, hogy az üzletember többet szeretne tőle. „Nem hiszem el, hogy ezt csinálod velem. Azt hittem azért vettél fel az ügynökségedhez, mert zeneileg értékes dj-nek tartasz.” – mondta, amire az a válasz érkezett, hogy „Nem vagy DJ. Én tettelek azzá, ami vagy, de te nem vagy DJ.” Később Rebekah egy legendás amerikai house legendával szeretett volna együtt dolgozni (zenét írni), amire az a válasz érkezett, hogy „csak ha pucér vagy”. De olyan is előfordult Ibizán, hogy egy ismert rádiós DJ csak harmadszorra volt hajlandó vele kezet fogni. 

Sem a zeneiparban, sem a modell világban nem vették komolyan, így az őt ért traumák, kudarcok, és pénztelenség miatt igent mondott felnőtt filmes megkeresésre. „Senki se vesz komolyan, szóval tök mindegy. Fiatal voltam, nagyon kellett a pénz és legalább nem voltam 8 órában egy irodába zárva, így minden szabadidőmet a zenével tölthettem”. De a modell stigmát sem volt könnyű levetkőzni. „Mit tudhat ő a DJzésről? Hülye modell picsa” Még 2017-ben, közel 20 éves pályafutás után is azzal vádolták, hogy nem élőben mixeli össze a zenéket. 

A fentieket Rebekah a brit Guardiannek nyilatkozta, és azért hozta nyilvánosságra történetét, mert nagyon felzaklatta a tavalyi Erick Morillo botrány. Morillot egy Miamiban élő DJ, Kristen Knight jelentette fel a rendőrségen, szexuális zaklatás vádjával, akit egy after partyn próbált megerőszakolni az azóta már elhunyt művész. Egy gyorsteszten kimutatták Morillo DNS-ét, de közösségi média mégis Knight-nak ugrott neki, akit rágalmazással és áldozathibáztatással vádoltak.

„Kezdtem azt hinni, hogy a világ tényleg egy jobb hely lett. Komolyan hittem benne. Aztán elolvastam a híreket és döbbenten ültem otthon. Mintha semmi nem történt volna az elmúlt 20 évben. Újra 17 évesnek éreztem magam. És olvastam a kommenteket, hogy minek ment oda? Minek ment egy DJ egy másik DJ kolléga házába…”

Forrás: [The Guardian]