A cikk megírását egy kora őszi csepeli technofesztivál illette. A fellépők listájának gerincét számos hazai és külföldi újgenerációs DJ adta. Szomorúan tapasztaltam, hogy az ismerősi körömnek már semmit nem mondanak ezek a nevek, akárkinek is emlegettem. Azt vettem észre, hogy egyre nagyobb a generációs szakadék, az idősebbek nem is igen értik már mi folyik napjainkban a külvárosi gyártelepeken. Bő 10 évvel ezelőtt az volt a baj, hogy belassult a techno. Mára ellentétes folyamatok mennek végbe, tarol a hardtechno és az industrial. Arra vállalkoztunk, hogy megpróbáljuk helyre tenni a dolgokat. 10 olyan hazai techno DJ-t szedtünk össze, akik az elmúlt 1-2 évben kerültek rivaldafénybe. Egy részük már eleve a pandémia után kezdte el bontogatni a karrierjét, mégis van közöttük olyan, akit azóta már többször hívtak külföldre is.
ROT
Honnan ered a művészneved?
Mindig is foglalkoztatott a párhuzam a gyönyörű is az undorító dolgok között. Az elmúlással való új teremtés és a gyomorforgató dolgok szépsége, ebből jött a ROT azaz rothadás magyarra fordítva. De a mai napig is majdnem minden számom címe ehhez a témához kapcsolódik.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
Mivel metálon nőttem fel mindíg is szerettem a keméményebb hangzású, fémes dolgokat. Miután Budapestre költöztem az első erősebb buli amire elmentem épp Brvtal volt Niki Istrefivel és rögtön beleszerettem a hangzásba, az emberekbe és magába a közegbe is.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Ayarcana nagyon régóta a kedvenc előadóm elektronikus zenei műfajban de vannak még páran. Csak hogy megnevezzek egyet-egyet : Scalameriya, Hel.IV, Rorganic, The Empire Line, Öspiel stb. És mivel nem csak az elektronikus zenét szeretem, sőt nem is áll az első helyen nálam leírok pár másikat másik zsánerekből : Post-Hardcore/Emo: La dispute ( ők a tényleges kedvenceim kiskorom óta ) Post-punk/Gothic Rock: Bleib Modern, Post-rock: Explosion in the sky/Mogwai/65daysofstatic Deathcore: Thy Art Is Murder/Infant annihilator/Angel Maker stb.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
A saját producer/dj dolgaim ROT néven. Én csinálom a Pure Hate buli sorozat/lemez kiadót. Jelenleg dolgozunk egy új esemény sorozaton az egyik legjobb barátommal aki szintén esemenyéket szervez Budapesten évek óta, nemsokára naapvilágot lát majd a dolog a célja pedig az lesz hogy hozzunk egy kicsit tört ütemesebb és lassabb hangzást is az éjszakai életbe mivel már van elég 4×4 buli. A kettes bunker egyik klub managere is vagyok
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Hogy mi a célom a saját karieremmel azt én magam sem tudom igazán, de azt igen hogy a Pure Hate célja az elejétől fogva hogy, összehozza az embereket egy olyan közösségbe ahol mindenki önmaga lehet teljes mértékben és segítse a feltörekvő művészeket.
Top 3 aktuális zenéd?
Scalameriya – Juggernaut
Hel.IV – Fin D’un Monde
Rorganic – Vodka in my blood
ПАРАЛИЧ [Paralich]
Honnan ered a művészneved?
Elsősorban a ПАРАЛИЧ (Paralich) azt jelenti, hogy Paralízis (Paralics kiejtéssel). Rám mindig hatással volt a közvetlen környezetem, ezalatt a barátaimat, családomat értem leginkább. Amikor ezt a művésznevet választottam, rettentően sok családtagom, barátom mesélt arról, hogy mostanában alvásparalízise van. Szerencsére én pont kimaradtam ebből a körből, elképzelni sem tudom mennyire negatív élmény lehet. Szóval otthon ültem és már volt egy bizonyos elképzelésem. A legtöbb Dj/Producer angol művésznevet használ, vagy a saját nevét. Na én pont ezt akartam elkerülni. Minél bonyolultabb, érdekesebb, vizuálisabb művésznevet akartam kitalálni. Ekkor jutott eszembe a cirill abc. Ezután már csak egy kis gondolkodás kellett és elkönyveltem pont megfelelőnek a ПАРАЛИЧ-t.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
Emlékszem már nagyon fiatal koromban is kaptam pár beszólást édesapámtól, hogy nem érti, hogy hogyan hallgathatok ennyi idősen folyton zenét (maradjunk annyiba, hogy akkor még Justin Bieber és Hannah Montana meg Jonas Brothers volt az én technom), haha. Akkor még jártam tánciskolába, ott éltem ki a zene iránti szeretetem, aztán valahogy azt kinőttem, elkezdtem művész suliba járni (fotográfia szak), és megismerkedtem egy pár nagyszerű emberrel, akik elvittek techno bulikba. Viszont mindig éreztem egy kis hiányosságot, talán túl lassúnak találtam a zenét? Nem tudom, azóta sem jöttem rá. De emlékszem az első alkalomra, amikor kijelentettem, hogy szeretnék megtanulni játszani, hogy ezáltal egy másabb fajta hangzásvilágot képviselhessek itthon. Ezután sajnos eltelt egy-két év, nem fogok hazudni, nem volt pénzem Dj pultra. Suliztam, vizsgákra készültem, mellette persze ugyanúgy jártam techno bulikba, punk koncertekre, stbstb. Nyilván nem volt időm teljes munkaidőben dolgozni, aztán végre sikerült annyi pénzt összegyűjtenem(1-2 év alatt), hogy tudjak venni magamnak egy – nem a legprofibb, sőt – Dj pultot, amivel eltudtam indulni a karrieremben.
Kik a kedvenc külföldi példaképeid?
Őszintén azt nem mondanám, hogy van kifejezett példaképem, inkább olyan emberek, akik inspirálnak. Például, akiknek a munkássága és zenéje arra ösztönzött, hogy én is elkezdjek ezen az úton haladni: VII Circle, Echoes Of October, Trym. Ezek közül kettőt már én is meginvitáltam, és sem mint ember, sem mint zenész nem csalódtam bennük. Rettentően jószívű és csodás emberekről van szó! 😊 Az ilyen élmények, emberek, tapasztalatok miatt éri meg ezt az egészet csinálni.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
2020 nyarán elkezdtem a DEAD END nevezetű parti sorozatot, kiadót és menedzsmentet, melyet teljesen egyedül vezetek és tartok kézben (kivéve a logó-kat, melyeket Németh Christopher készíti!). Itt általában fellépek, havi egy alkalommal szervezek bulit, az Arzenál keretein belül, amiért rendkívül hálás vagyok, mert őszintén ezekhez a bulikhoz más helyszínt el sem tudnék képzelni, mint ezt a poros industrial, gyárépületet.
Ezen kívül kapok még jó pár felkérést, például már kétszer járhattam Győrben is Sikztah jóvoltából, amit neki is nagyon köszönök! 🙂 Szerencsére mindig van hol fellépni, persze nem tudok mindent elvállalni, tekintve, hogy vannak olyan hétvégék sajnos, amikor valahogy mindenki egymásra szervez és 4-5 meghívást kapok ugyanarra a napra.
Külföldön a francia Demain Kollectiv kiadó, menedzsment tagja lettem nem olyan rég, emellett pedig a kolumbiai Erotic Sentimentalism szintúgy kiadó és menedzsment kért fel, hogy csatlakozzak, ezek pedig hatalmas előre lépések számomra! 😊
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Húha. Nekem a legfontosabb célom, hogy minél több emberhez jusson el a zeném, ezalatt gondolok a saját készítésű számaimra és a mixeimre is. Elmondhatatlanul hálás vagyok az embereknek, akik látnak bennem lehetőséget, és érzik, hogy nem csak divatból csinálom azt, amit, hanem teljes szívből és szenvedélyből. Szerencsére minden nap közelebb jutok ahhoz, amit szeretnék, tekintve, hogy a Novembert Bordeaux-ban kezdem Lille-n keresztül és Moszkvában zárom, a karácsonyomat pedig Olaszországban egy fellépéssel fogom ünnepelni. Rettentő sokat jelent számomra, hogy egyre több külföldi helyszínen hallani szeretnék és bulizni szeretnének a zenémre, és hogy idáig eljuthattam egy és fél év alatt, amelyből egy év karantén volt. Igyekszem fejlődni és felfelé haladni, jobbat alkotni.
Persze az álom helyszín az mindig is – bármennyire is elcsépelt – a Berghain, Tresor fog maradni – de igazából bárhol Berlinen belül szívesen fellépnék. Emellett még a Possession bulik is nagyon hívogatóak. Bízom benne, hogy előbb vagy utóbb ezekre is sor fog kerülni! 🙂
Top 3 aktuális zenéd?
Top három aktuális zeném egyáltalán nem Techno, de ettől még felsorolnám 😊
Funkadelic – Maggot Brain
Randez Vous – Euroshima
Amyl and The Sniffers – Guided by Angels
TAMAS SZABO
Honnan ered a művészneved?
Úgy gondoltam, ha Thomas Sabo befuthatott az ékszerészek világában… Viccet félretéve, hamarabb érkezett el az első fellépésem, mintsem gondolkodni tudjak egy művészneven, így hát ez tűnt kézenfekvőnek. Úgy gondoltam, ha igényszerű, majd idővel változtatok rajta a jövőben, de nem éreztem még erre késztetést. A kezeim közül kikerülő zenei munkára igyekszem a több energiát-időt szánni, mint a formalitásokra.
Hogyan kezdődött a technohoz fűződő viszonyod?
2,5 éve kezdődött az egész, dátumra pontosan emlékszem a napra, 2019. február 8-a volt, Matador játszott az Akvárium Nagy Hall-jában. Ez volt életem első ilyen jellegű eseménye, sosem fogom elfelejteni, számomra a szórakozás egy teljesen új arcát mutatta meg az éjszakai élet. Ezután hamar megismerkedtem azokkal az előadókkal, akik jelentős hatással voltak a mostani hangzásvilágomra is.
Ami a zenei pályát illeti, 2019 nyarán fordult meg először a fejemben, hogy milyen érzés lehet uralni a szórakozásra vágyókat, úgy, hogy közben Te magad is azonosulsz velük, majd ezt követően jött is egy üzenet -sosem felejtem el- amelyben Gőgh Gábor barátom felajánlotta az első dátumot, szeptember 19-ére a budapesti Secret Roomba. Innen is szeretném köszönetemet és hálámat kifejezni felé!
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Külföldiek közül számomra Dax J az abszolút példakép, ha pedig hazai színteret nézzük Sikztah-ra tekintek példaképként.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
Leggyakrabban az “otthonomban”, a Secret Roomban szoktam megfordulni a Purple Noise és a Requiem eseményein. A közelmúltban a The Etiket sorozatban kaptam helyet Győrben, a Dinamo Event Hallban, és ha minden igaz, még ott is fogunk találkozni a jövőben! Ha maradunk Budapesten, akkor az Arzenál, az Aether, illetve az Octopus programtáblájában találkozhattok velem – egy biztos, tartogatunk még pár meglepetést számotokra egy pár szervezővel, többek közt olyanokkal, akikkel még nem volt közös munkánk a múltat illetően. Jelenlegi hangzásvilágom már kevésbé fér meg sok olyan helyen, ahol korábban már játszottam, így néhány új, “undergroundabb”színtér is előtérbe kerül majd a jövőben.
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Szeretnék a megfelelő alázattal, türelemmel és kitartással elérni a legmagasabb szintre, amit ki tudok magamból hozni. Igyekszem mindig, minden szettel felülmúlni az azelőttit, valami újat mutatni, magamból minél többet átadni a közönség számára.
Top 3 aktuális zenéd?
D.A.V.E. The Drummer – Hydraulix 13.5A
a napokban pedig kaptam egy kiadatlan tracket KEYO-tól, a “Kick Into Your Ass”, megéri követni a megjelenését, nálam abszolút #1
Indirect Movement
Honnan ered a művészneved?
A művésznév az személyes, ezt csak a hozzám legközelebb állók tudják, hogy honnan jött.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
Egyik ismerősöm tanított meg lejátszózni, viszont olyan régi lejátszoi voltak (cdj-1000) ami csak cd-vel működött és a cd-ken csak technok voltak. Innen kezdődött a szerelem.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Jelenleg talán D.Dan, természetesen örök kedvenc Oscar Mulero és talán a legnagyobb személyes favorit pedig Stanislav Tolkachev.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
Én csinálom az Abstract Collectiva-t, ami a Flashback-ben szerveződő sorozat, itt is hallhattok a leggyakrabban, illetve Győrben a Dinamoban tudtok még néha elcsípni.
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Nekem a célom talán picit közhelyes, Berlinbe szeretnék 5 éven belül költözni, mint DJ illetve producer. Viszont az egyetlen igazi cél, hogy a zeneiparon belül tudjak dolgozni, igazából ez az egyetlen dolog, ami éltet. Álom helyszín talán nincs is, nagyon sok olyan hely van ahol szívesen zenélnék, természetesen a Berghain is köztük van. Emellett itthon szervezőként rengeteg tervem van, most rakom hamarosan közzé a 2022 első felére vonatkozó ütemtervet, sok jó dologgal készülök.
Top 3 aktuális zenéd?
Nagyon fogos kerdes, nem is tudom, hogy lehet e erre pontos valaszt adni, de mondok harmat amik mostanaban allando jelleggel porognek a szettjeimben.
Kessell – Impulse Noise
Olga jozef – Monikin Rizek
Oscar Mulero – Generator
dtnb.
Honnan ered a művészneved?
Kaptam egy felkérést 2019 áprilisában, viszont ötletem se volt, hogy milyen néven játsszak. Feltettem az akkori munkahelyemen a kérdést, egyik kollégám rám nézett, kiszedett 4 mássalhangzót a teljes nevemből, és bedobta, hogy kezdjek ezekkel valamit. Én csak megfordítottam, rákerestem, hogy van-e már ilyen DJ, és mivel nem találtam, ez lett. (A névváltoztatás jogát fenntartom, ez a négy betű nehezen megjegyezhető, olyan is előfordult már, hogy úgy kaptam a fellépői jegyemet mint ‘dnb’, ami annyira nem esett jól.)
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
Sokáig semmilyen irányból nem hallottam a műfajról, nem volt körülöttem senki, aki ilyesmit hallgatott volna. Viszont mindig érdekelt, hogy mások mit hallgatnak, ezért sokszor kérdezgettem az ismerőseimet arról, hogy náluk mi szól. Valaki Moderattól a Milk-et küldte, amiben nagyon megtetszett, hogy anélkül vált ki érzelmeket, hogy lenne benne vocal vagy drasztikus változás, és amellett, hogy monoton, mégsem unalmas, szóval elkezdtem keresgélni még ilyen zenéket. Volt, hogy a budapesti eseményeket böngésztem, és az ottani előadók alapján próbáltam keresni Youtube-on zenéket, de nem jutottam sokra, mindig egy loop-ba kerültem az ajánló algoritmussal. Végül tesóm volt osztálytársai (az INDIVIDUUM csapata) voltak az elsők, akik igazán türelmesen álltak a lelkesedésemhez, és sok olyan zenét mutattak, amiket ma is hallgatok/játszom. Hálás is vagyok ezért nekik; sokat jelent a mai napig, hogy barátok lettünk. Utána elkezdtem akár egyedül is elmenni azokra a bulikra, amik zeneileg szimpatikusak voltak. Így ismertem meg LAU-t is, akinek részt vettem egy DJ workshopján, ami után ő is ajánlott nekem további zenéket és bulikat, így szépen lassan sikerült egyre több mindent megismernem.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Elsőként Nikita Zabelint emelném ki mint példaképem, akinek a produceri munkásságával találkoztam először. A saját kiadójánál olyan zenéket jelentet meg műfajokat átívelően, amik előremutatóak, folyamatosan karol fel kevésbé ismert producereket is. Emellett a mixei is olyanok, amiket akár többször is végig hallgatok; és a rádióműsorból, aminél kurátor, szintén rengeteg olyan artistot ismertem meg, akikkel korábban nem találkoztam.
Jelenleg a kedvenc DJ-m Etapp Kyle, akinek a zenei stílusa is nagyon közel áll hozzám, és aki olyan technikával mixel, hogy az összes youtube-on fent lévő mixét végignéztem már legalább egyszer, hogy tanuljak belőle. Ugyanilyen szempontból mostanában DJRUM, Daria Kolosova, The Lady Machine, Helena Hauff, Bjarki, François X, Dagga, JASSS, VEL, DJ Spit, Newa, Nene H, Bambounou, DJ Pete, akik szintén technikásan és változatosan mixelnek.
Sok producer van, akikre felnézek, és akiknek minden megjelenése tetszik, mostanában leginkább ők hatottak rám: Cratan/Developer, Clouds, Luke Slater, Blawan, DVS1, James Ruskin, Anthony Tring, CRAVO, RONY, Lowchord, Rene Wise, VIL, Leiras, Casual Treatment, Omon Breaker, Destroy, Tremor, Stef Mendesidis, Freddy K, Thanos Hana, Werfol, Roteker, Keta Caviar, Tino, Johannes Astrup, Dax J, LDS, Lag, Stranger/Tafkamp, Alarico, Temudo, Tensal, Marcal, Vladimir Dubyshkin, CPSL, d.dan, Deniro, Rove Ranger, Otone, Öspiel, Surgeon, Arkan, Locked Club, Ryan James Ford.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
Bő egy éve indítottuk manüvel a nice kollektívát, egyrészt rendezvények szervezésével vagyunk tevékenyek, másrészt már kiadóként is működünk, és idén január óta havi rendszerességgel osztunk meg mixeket/live acteket a soundcloud csatornánkon. Az első VA-nk májusban jött ki, eszméletlen büszkévé tett, hogy ilyen zenék valamilyen módon a nevemhez kapcsolhatóak, és a következő VA is hasonló érzésekkel tölt el, amióta gyűjtjük hozzá a trekkeket.
A Központban nemrég indulhatott el a saját sorozatom, amiért nagyon hálás vagyok. Ez az Eclectic Therapy, ami arról kapta a nevét, hogy többen egymástól függetlenül az ‘eklektikus’ jelzővel illeték a mixeimet, ennek a következő eseménye október 27-én lesz. (https://fb.me/e/1BpgeFQr0)
Mi a célod a jövőben? Mi az álom helyszín, ahol fellépnél?
Mindig is az volt a célom, hogy minél több embernek át tudjam adni, azt az érzést, amit én először annál a Moderat zenénél éreztem, és hogy minél többen megértsék, hogy józanul is, és reggel, napsütésben is lehet szeretni ezeket a zenéket. DJ karrier szempontjából egyértelműen nemzetközi gig-ek vannak kitűzve célként, és hogy a korábbi listámból bármelyik artist mellett szerepelhessek egy line upon. Label managerként pedig minél több olyan zene megjelenésének a támogatása, amiket igazán értékesnek gondolok. Külföldi álom helyszínek listáján nálam talán nem meglepő, első helyen a Berghain szerepel, szorosan utána a moszkvai Mutabor, majd a londoni Fabric és az E1.
Top 3 aktuális zenéd?
— Egyértelműen ez a legnehezebb, csak hármat kiválasztani, húha, ha lehet még, tennék szívesen 😀
Szívesen tennék ide a nemsokára megjelenő nice VA-ről egy trekket, de azt sajnos nem szabad, viszont az előzőn megjelent Piezoelectricity STIM.AD-től is egy olyan szám, amit nem hiszem, hogy valaha megunok, mostanában is pörgettem.
Tavasz óta rendszeresen hallgatom a ‘Say it loud’ c. track-et erről az albumról, amint először hallottam, tudtam, hogy “sláger” lesz. Viszont pénteken kijött a teljes album, szóval inkább egy másik bomba zenét választottam mellőle.
Ezt a Resonance Moscow VA-t amint kijött megvettem, és már aznap játszottam róla 1-2 számot. Sok kedvencem van róla, most éppen ez áll a legközelebb hozzám.
Axeev
Honnan ered a művészneved?
Még 13 éves koromban, nevelőapámmal tettünk próbát a ‘Martin Garrix – Animals’ című számának remixelésére, mivel nem értettem egyet azzal a bizonyos ajtókopogtatós, Big room-os hangzással, ami akkoriban igencsak ment. El is készítettük, illetve inkább készítette a remixet, ekkor ugrott fel a kérdés, hogy mi legyen a címe. Apám rávágta: “Axeev Remix!” Ezt a nevet valószínűleg a nevemből, Alexeev Alexből kombózta össze hirtelen, én viszont kicsiként ezt kínosnak éreztem. Évekkel később, amikor a névadásra került sor, csak ez az egy név ugrott be, mint opció, azonnal megtetszett! Így lett Axeev a művésznevem.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
A kezdetektől, mondhatni gyerekkoromtól vonzott az elektronikus zene, így mindig volt bennem egyfajta bizsergés a techno fele. Az első nagy rádöbbenés egy Tilos rádiós eseményen történt még 2018-ban, ez elindított egy lavinát és elkezdtünk rendszeresen járni techno bulikra. Lelkesen elemeztünk minden egyes DJ szettet, meg akartuk fejteni, hogy pontosan mitől is lesz techno a techno. Egyre közelebb kerültem, illetve kerülök mind a mai napig a megfejtéshez.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Számomra ez nem kérdés, PERC! Egyszer láttuk, hogy lesz a dürerben egy buli ahol 2 külföldi fellépőt is meghívtak, otthon utánanéztünk, mindketten bejöttek. Gondoltuk elnézünk, de nem számítottunk semmi extrára. A buli közepén már úgy voltunk, hogy megérte eljönni, viszont ekkor jött Perc… Emlékszem a haza fele útra, ahogy szó nélkül néztünk egymásra és csak a villamoson kérdeztük meg egymástól: “ez mi volt?” Ekkor vált nyilvánvalóvá számomra, hogy ez az az irány, amit kerestem. Azóta is ő az első számú példaképem. Beszélgettem vele Instagramon, elmagyarázta hogy épül fel a setupja és hogyan csinálja, később erre alapoztam a saját szettem felépítését is.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
Nemrégiben találkozhattatok velem a Trinity sorozat első eseményén, biztos vagyok benne, hogy náluk a későbbiekben is lehet rám számítani. Szeptemberben meghívást kaptam az újonnan alakult Disorder csapatba, velük rendszeresen felpörgetjük majd a tempót.
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Nagy vágyam a Perc Trax-nél megjelenni, illetve az Awakenings fesztiválon fellépni.
Top 3 aktuális zenéd?
Axeev -Mama
Sokat gondolkodtam azon, hogy mi lehet az a hétköznapi téma, ami rendszeresen megfordul az emberek fejében és közben érdekesen hatna egy buliban. Így ugrott be a “Mama” ami szerintem sokak számára érdekes lehet vissza hallani táncolás közben. Akár hiszitek, akár nem, ehhez a zenéhez a Bjarki – I Wanna Go Bang adott ihletet.
Axeev – Süss fel nap…
Amikor eszembe jutott ez a népdal, tudtam hogy ezt muszáj lesz remixelni, hogy hajnali órákban lehessen pörgetni.
Axeev – BULI! – EP
Ezt a tracket egy fellépést megelőző fél nap alatt készítettem alapvetően trances stílusban, de úgy éreztem muszáj ebből egy techno verziót is csinálni, így jött létre a két verzió. Ebbe a projektbe hasonló módon vágtam bele mint a “Nape Dalok”-hoz, viszont ezt teljes mértékben komolynak és nem csak magyaroknak szánom.
aesztetik
Honnan ered a művészneved?
Yung Lean. 2016-ban inspirált, hogy elkezdjek zenéket írni és kb mindenhol jelen volt ez a szó hogy ‘aesthetic’. Ebből lett az aesztetik.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
2019-ben odatévedtem egy illegál rave-re és annyira megtetszett, hogy éreztem, nekem ezzel foglalkoznom kell.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Chlär, Bours?, Shlømo
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
A RÉV.zrt oszlopos tagja vagyok, decemberben fog megjelenni egy EP amit én managelek, 5 remek producertől 4 track. Januárban pedig egy VA, amin rengeteg előadó lesz. Saját zenéim pedig folyamatosan jelennek meg.
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Minél több külföldi fellépés, decemberben elsőre fogok Magyarországon kívül zenélni Münchenben. Álom helyszín pedig; Possession, Berghain.
Top 3 aktuális zenéd?
Alignment – 1992
The Chronics – Lady Red
4000HZ – Gun Fingers
Kamafaka
Honnan ered a művészneved?
Kamafaka a nevemből, Kamillából ered, de már jóval előbb jelen volt, mint hogy elkezdtem volna dj-zni. Több platformon ez volt a felhasználónevem, ezért amikor neki kezdtem a zenélésnek, már egyértelmű volt, hogy ezt használom, mert már így ismertek sokan.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
Rengeteg zenei műfajon keresztül mentem gyerekként, alternatív rock, hiphop, dnb, dubstep majd jött a techno. Persze abból is a lightosabb fajtát találtam meg elsőként, aztán ahogy egyre inkább belefolytam s egyre több buliba eljutottam, szép lassan kialakult, hogy mi az amit igazán szeretek. De ez folyamatosan változik. Teljesen mást játszok mint például egy éve, amikor elkezdtem.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Krtm zenéje volt az egyik legnagyobb inspirációm, mikor Budapestre jött azt hiszem 2 évvel ezelőtt, akkor éreztem azt először, hogy ha egyszer belekezdek én is, pontosan ez az amit szeretnék játszani. Azóta rengeteg előadót megismertem, mindegyik más miatt tetszik és másban motivál, pár példa: Rikhter, ØRGIE, Cassie Raptor, Rorganic, Neagles, Cltx, Caravel, Métaraph, barátaim közül Rot, aesztetik de sokszor nem is előadókat, hanem kiadókat követek nyomon.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
Az utóbbi időben sok fantasztikus csapattal volt szerencsém együtt dolgozni, a legutóbbi dátum vasárnap (31.) a KINK-en volt. Csodás közönség és hangulat, fotók és videók betiltva így mindenki élvezte a pillanatot🙂 Saját projekt a NoFear bulik, ahol biztos, hogy mindig megtaláltok! Kis csapatunk több mint fél éve alakult, Technokooltól jött az ihlet, engem és Akácot keresett meg az ötlettel. Valami új és különleges megteremtése ami még nincs itthon, de ha eljöttök a következő bulinkra (November 12. Flashback) a zene és a hangulat magáért beszél.
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
A célom leginkább az önmegvalósítás, és hogy 100%ban rátaláljak magamra. Ha visszatekintek mennyi minden változott csak ebben az 1 évben, alig várom az elkövetkezendőket. De például egy tengeren úszó stage-n valahol a kanári szigetek közelében vagy esetleg egy romos elhagyatott kastélyban szívesen zenélnék😎 konkrét célnak azt mondanám, hogy elkészüljön a saját zeném, meg azért a jövőben egy HÖR Berlin sem lenne rossz😌 De minden a belefektetett munkától és energiától függ, annak mindig megvan a gyümölcse!
Top 3 aktuális zenéd?
Rorganic-I Take Possession Of You
KØZLØV- She Wants You To Go
Harder Bollmann- Prime Nexus
és +1 mert túl sok a kedvenc: Sugababes-Push The Button (DJ G2G EDIT)
Az utóbbi időben sok fantasztikus csapattal volt szerencsém együtt dolgozni, a legutóbbi dátum vasárnap (31.) a KINK-en volt. Csodás közönség és hangulat, fotók és videók betiltva így mindenki élvezte a pillanatot🙂 Saját projekt a NoFear bulik, ahol biztos, hogy mindig megtaláltok! Kis csapatunk több mint fél éve alakult, Technokooltól jött az ihlet, engem és Akácot keresett meg az ötlettel. Valami új és különleges megteremtése ami még nincs itthon, de ha eljöttök a következő bulinkra (November 12. Flashback) a zene és a hangulat magáért beszél🙂
IPAR
Honnan ered a művészneved?
Az IPAR kb 2 éve jött, azelőtt másik néven nyomtam, ami szerintem mindenkinek jobb, hogy feledésbe is merült. Az egyik haverom posztolt egy industrial/ hardcore mixet, aminek az volt a neve, hogy ipari techno és kemény mag podcast. Ránéztem és annyira biztos voltam benne, hogy nem is értettem, hogy ezt eddig miért nem használta más.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
Techno előtt inkább drum and basses körökben mozogtam, nem is igazán hallgattam technot, unalmasnak tartottam, de meg kell hagyni, hogy nem is ástam bele magam soha igazán. Aztán egy ismerősöm mutatott egy acid számot ami nagyon nagyon megtetszett. A vicces amúgy az, hogy eleinte hardteket, acidcoret, mentalcoret meg ilyen 180+ bpm-es állatságokat hallgattam, csak utána találtam rá arra a fajta a technora amit most is szeretek.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Jaëss, TRBL, Alignment és Julian Muller. Ez az érzelmesebb, de közben mégis hard hangzásvilág az, amit én is el szeretnék érni egyszer.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
Ami a legjelentősebb szerintem, az a RÉV.zrt. A kiadót jelenleg hárman csináljuk, aesztetik, EZER és én. Various artists albumok és EP-k is rendszeresen jönnek ki nálunk, és most mondhatni egészen népszerűek is lettünk, a számomat a legutóbbi VA-ról nagy meglepetésemre ØTTA vette meg, de Paula Templetől is kaptunk supportot az elmúlt hetekben. Most lesz pár kollab, illetve saját eseményünk jópár hónap kihagyás után, érdemes lesz figyelni, ezeken mindenképp megtaláltok majd.
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Van pár kiadó ahol nagyon szeretném majd, hogy előbb-utóbb megjelenjen zeném, ilyen pl. a RAW meg a Hardest Soft. Szeretnék egy live szettet is összerakni, és a cdjket lemezjátszókra váltani, ez már folyamatban van, de még a jövő zenéje. Klubok közül pedig a brüsszeli Fuse és a grúz Bassiani, amiket egyszer nagyon szívesen bevennék.
Top 3 aktuális zenéd?
TRBLtól a Dream Sine, Clairtől a U & I illetve Valuratól a Lyte amiket az elmúlt hetekben ronggyá hallgattam és játszani is tervezem.
Korcs
Honnan a művészneved?
Elég spontán érkezett, már korábban is ezt a nevet adtam meg néhány helyre felhasználónévként. Viszont abban biztos vagyok, hogy az általános iskola korai éveiben így becéztek.
Hogyan kezdődött a techno-hoz fűződő viszonyod?
4 éve foglalkozok producerkedéssel, először csak hobbi szinten, poénból fogtam neki, egyébként korábban egyáltalán nem szerettem az elektronikus zenét. A technohoz fűződő viszonyom pedig körülbelül 2 éve alakult ki, igazából kíváncsiságból megpróbáltam készíteni egy techno track-et, és rájöttem, hogy eddig ezen a műfajon keresztül tudom a legtöbb energiát belevinni a zenébe, illetve erre az alapra könnyedebb építkezni.
Kik a kedvenc külföldi zenészeid, példaképeid?
Viszonylag vegyesen és kötetlenül szerzem az inspirációkat, ezért sem szoktam leragadni egy személynél. Ha mondanom kell valakiket akkor: Clausthome, Corpo-Mente Annanan, Aphex Twin ugye elég inspiratív. Még ennél is fiatalabb koromban nagy és zárt érdeklődést mutattam az extrém zenei irányzatok felé.
Milyen projektekben vagy benne, hol hallhatunk zenélni?
Már régóta ki szeretnék adni egy EP-t a Soundcloudon-on, ez tervbe van egy ideje. Egyébként meg folyamatosan dolgozok számokon, rengeteg félbemaradt munkám van, gyakran csak időtöltés szerűen csinálom pillanatnyi cél nélkül, később persze felhasználok belőlük loop-okat vagy egyéb részleteket. Emellett pedig a szakmámmal kapcsolatos projekteken dolgozok ami a grafika, igyekszem valahogy a kettőt összeegyeztetni.
Legközelebbi buli ahol játszani fogok az november 12-én a Supersonicban lesz, PRSPCT night x COL:LAB w./ RÉV.ZRT.
Mi a célod a jövőben? Van álom helyszín, ahol fellépnél?
Konkrét célom még nem alakult ki, egyelőre egyetemen szeretnék tovább tanulni, illetve amit említettem az imént, arra törekszem, hogy a zenélést és a vizuális művészetet valahogy párhuzamba hozzam a későbbiekben is. Konkrét álom helyszínem pedig szintén nincsen, igazából bármi jöhet ahol jó az akusztika, kedvelem a brutalista építkezési stílust, szobákat, pincéket, ilyen helyeken szívesen játszok.
Top 3 aktuális zenéd?
Easter – The Heat
Buzi Kisfiúk – Kinyírom magam & Goodbye cruel world
Micro Colossal – Ones And Zeros
Comments are closed for this post.