Raul Young kapcsán általában havonta érkeznek hozzánk olyan hírek, amitől leesik az állunk. Ez nem is meglepő, hiszen a kőszegi származású producer munkáiért a legnevesebb kiadók állnak sorba. DJ-ként is egyre magasabbra tör, a fél kontinenst bejárta már, és állandó fellépőnek számít a legrangosabb hazai fesztiválokon. Néhány nappal ezelőtt pedig már a Hyperspace színpadán is bizonyíthatott.
Kőszegről származol. Hogyan indult a zenéhez és a partikhoz fűződő viszonyod?
Rendkívül fiatalon,11-12 évesen kezdtem el ismerkedni az elektronikus zenével és a DJ-zéssel. Az első jó néhány évben több műfajt is kipróbáltam, középiskolás koromban már mondhatni heti rendszerességgel játszottam a környékbeli klubokban. Kiemelten fontos állomás volt számomra a szombathelyi Cuba Cafe, ahol 2012-től rendszeres fellépő, majd nem sokkal később már rezidens DJ lettem. Ez a klub volt akkoriban a környékbeli underground zenei élet egyik meghatározó bázisa, ott találkoztam azzal az inspiráló közeggel, aminek köszönhetően egyre inkább a techno műfaj felé orientálódtam. Az Ableton Live zenekészítő szoftverrel az egyik ottani rezidens dj társam, Berzek (korábbi nevén Silence ‘O’ Phobia) ismertetett meg 2014 környékén, az ő segítségével sajátítottam el a zeneírás alapjait.
Mikor jött el az a pont, amikor úgy érezd, hogy sikerült szintet ugrani a zeneírással? Mi kellett ahhoz, hogy a nemzetközi szakma is felfigyeljen rád?
A 2017/2018-as években már voltak kezdeti produceri sikereim, mint pl a Phobiq, Amazing Records vagy a Set About megjelenéseim, amik az akkori, kicsit még dallamosabb hangzásvilágomhoz viszonyítva már abszolút mérföldkövek voltak. A jelentősebb áttörés viszont 2020-ban jött nálam, ekkorra már jóval letisztultabb és érettebb lett a hangzásom. Abban az évben 3 EP-m is megjelent a legendás Planet Rhythm-nél, majd nem sokkal később a „Blaze” remix contest kapcsán Marco Bailey-nél is látókörbe kerültem, aminek köszönhetően egy újabb fejezet kezdődött el. Idáig 5 EP-m jelent meg Marco kiadóján a MATERIA-n, két nagyon szuper label night-on is felléphettem, a belgrádi Drugstore-ban és az ADE-n. Közben azóta a korábban említett Planet Rhythm-nél szintén 5 kiadványt jegyezhetek már. Ezek a release-ek rendre a Beatport 100-as listán végeztek és többek között Dave Clarke, Richie Hawtin, Amelie Lens, Charlotte de Witte, Klaudia Gawlas, UVB, Cristian Varela, vagy épp Joris Voorn is előszeretettel pörgette őket. A nemzetközi sikerhez én elengedhetetlennek tartom, hogy a zenék a megfelelő kiadókon jelenjenek meg, fontos, hogy legyen egy egységes profil. Én nagyon hálás vagyok Marco Bailey-nek és a Planet Rhythm-nek a zenéimbe fektetett folyamatos bizalomért és remélem, hogy még sokat dolgozhatok velük.
Mi a legfontosabb dolog, amit Marco Bailey-től tanultál?
Marco szakmailag és emberileg is nagyon inspiráló számomra, több hasznos tanáccsal ellátott már, ha egy nagyon fontosat kellene kiemelnem, akkor a „kevesebb néha több” elvet mondanám. Ezt a megjelenéseim számában és a zenéim felépítésében is jól tudtam alkalmazni. Teljesen azonosulni tudok azzal a véleményével, hogy nem feltétlenül kell az év minden hónapjában kiadni egy-egy új EP-t, elég évente néhány release, de akkor azok a lehető legjobbak legyenek és ne mindig ugyanarra a sablonra épüljenek.
Hogyan kezdődött a Deadcode-dal való együttműködés?
Legelőször a 2018-as nyári szezonban volt lehetőségem fellépni a Deadcode Production-nek köszönhetően a Balaton Sound-on és a Sziget Fesztiválon. A szorosabb együttműködésünk viszont 2020-tól indult, amikor felkérést kaptam arra, hogy csatlakozzak a Dice Artists névsorához. Ennek az együttműködésnek számos emlékezetes klub és fesztivál fellépést köszönhetek, a legutóbbi ilyen alkalom az idei HYPERSPACE, amit különösen egy hatalmas megtiszteltetésként élek meg. Óriási élmény volt megnyitni az arénát Dave Wincent barátommal egy ekkora múltú rendezvényen, ráadásul egy ilyen illusztris line-up részeként. (Az alábbi Soundcloud linkre kattintva teljes egészében visszhallgatható a szett!)
Kik a kedvenc producereid hazai és nemzetközi szinten?
Nehéz csak néhány artistot kiragadni, hiszen számos érdekes produkció van hazai szinten is, úgyhogy igyekszem most olyanokat említeni, akiknek sok zenéjét játszom. A nemzetközi porondról Deas és Keith Carnal a két abszolút favorit nálam már jó ideje, tőlük szinte majdnem minden szettemben felcsendül legalább egy-egy track. A hazai palettáról leggyakrabban Dave Wincent, Shabaam és Aladarus (aka Episode1) cimboráim zenéiből válogatok, velük folyamatosan cserélgetjük egymás között a friss zenéinket. Úgy gondolom leginkább ők most azok, akikkel egy közös cél felé megyünk, szerencsére egyre jobb eredményekkel. Hogy azért egy újabb arcot is említsek, a közelmúltban hozzám befutott promok alapján Viktor Abai-ra is érdemes lesz odafigyelni a jövőben, igazán ínyenc darabok készülnek az ő „műhelyében” is.
Mit szoktál csinálni szabadidődben a zenélésen kívül?
Olyankor többnyire a feleségemmel töltöm az időt, szeretünk kimozdulni, mozizni, vagy épp egy jót vacsorázni valahol. És persze ott vannak a barátok is, valakinél általában összegyűlünk a szabad hétvégéken beszélgetni, társasjátékozni. Közbe-közbe eljárok kondizni is, de sajnos ebben manapság eléggé csapongó vagyok, sokszor egy kisebb kihagyás után hónapokba telik, amire újra „visszatalálok” az edzőterembe. Hozzáteszem, hogy nekem a zenélés egy életformát jelent, nincs olyan nap, amikor valamilyen formában ne foglalkoznék vele, legyen az zeneválogatás, zeneírás, vagy bármilyen ötletelés/szervezési folyamat.
Milyen terveid vannak az idei évre?
Hol szeretnéd látni magadat 5 év múlva?
A jövőben szeretném a lehető legjobbra fejleszteni azt a hangzást, ami az utóbbi időszakban kialakult nálam, ezáltal szeretnék minél több helyre eljutni a zenémmel. Tisztában vagyok vele, hogy a mostanában divatos hard/rave fősodor nem az úgynevezett „proper” techno hangzásoknak kedvez, de hiszek abban, ha egy produkció minőségi, akkor azzal bármilyen körülmények között utat lehet törni és természetesen nem tervezek váltani egy adott trend kedvééért.
Facebook: https://www.facebook.com/djraul94
Soundcloud: https://soundcloud.com/djraul94
Comments are closed for this post.