Az okostelefonok elterjedése a tánctéren teljesen megváltoztatta az elektronikus zenei színteret. A Heineken legújabb tanulmánya szerint a zenerajongók 55%-a inkább megörökíti a telefonjával, minthogy átélje a pillanatot. 

A Heineken erre reagálva egy új alkalmazással lépett fel az okostelefonok éjszakai életben való túlzott használata ellen.

A „The Boring Mode” célja, hogy segítsen megfékezni az egyre elszaporodó okostelefon használatot a tánctéren. Az applikáció ideiglenesen letiltja a leginkább zavaró funkciókat, például az alkalmazásokat, az értesítéseket és a kamerát, hogy elősegítse a buli mélyebb megélését.

A Z generáció és a millenárisok különösen vágynak az ilyen pillanatokra – a Heineken szerint 60%-uk nyilatkozott úgy, hogy jobban élvezné a koncerteket, ha nem lenne nála a telefonja.

Az alkalmazás az októberi Amsterdam Dance Event-en debütált, ahol egy speciális technika megakadályozta, hogy a rajongók videót készítsenek Barry Can’t Swim szettjéről. Ehelyett egy kérés jelent meg a képernyőkön, hogy tegyék „unalmassá” az okostelefonokat.

Barry Can’t Swim, más néven Joshua Mainnie nagyon lelkesen fogadta az ötletet, hogy a közönséget még szorosabban kapcsolja össze a zenével és a pillanat megélésével. Az elmúlt időben egyre több művész kampányolt (például MEDUZA és James Hype) az okostelefonok dominanciája ellen a klubkultúra megőrzése érdekében. Damian Lazarus pedig egyenesen betiltotta a mobiltelefonok használatát Ibizán.

Bob Sinclar nemrég kritikusan nyilatkozott a klubokat és fesztiválokat elsöprő tartalomkultúráról. A „The Boring Mode” szabadon elérhető iOS és Android applikációi között.

Forrás: [Fazemag]