ZHU 2014-ben tűnt fel a porondon, akkor még anonimitásba burkolózva. Ő jelenleg az egyik legaktuálisabb név a deep house – melodic színtéren. Az azóta Grammy-díjra is jelölt producer és DJ nevét ma már szerte a világban jól ismerik, látomásszerű, nagyratörő alkotásainak legújabb lépcsője pedig a tavasszal megjelent GRACE című lemez, amelyhez hamarosan film is készül – a filmzene pedig már kész. A kínai gyökerekkel rendelkező, amerikai zenész pedig szombaton az Akvárium Klub nagytermében fogja a budapesti közönség elé tárni az új anyag hanganyagát. ZHU budapesti debütálásának alkalmából feltettünk neki pár rövid kérdést.

A pályafutásod elején anonim adtad ki a zenéket. Mi volt ezzel a célod?

Azt akartam, hogy az emberek először a zenére összpontosítsanak. Most pedig ismét itt az ideje, hogy a zenére összpontosítsunk, különösen az elektronikus zenei közegben.

Már iskolás korod óta foglalkozol zenével. Mely előadók inspiráltak a karriered kezdetén?

Olyan művészek érdekeltek, akik képesek voltak felépíteni saját vizuális és szonikus világukat. Mint például The Prodigy, a Massive Attack, Prince, Beach House és Kanye West.

Hogyan zajlik nálad a zenekészítés folyamata?

Világokat teremtek és történeteket mesélek a zenémmel. Először el kell képzelnem vizuálisan, ahogy majd később működni fog!

Éppen a turnéd kellős közepén vagyunk. Mennyiben más ez, mint a korábbiak?

Ezen a turnén sokkal többet használom a hangomat, mint korábban bármikor.

Mi volt a turnéd  legmeghatóbb jelenete, amire mindig emlékezni fogsz?

A mexikóvárosi fellépésem egészen elképesztő volt! Mindössze három hét leforgása alatt keltettük életre a Grace című filmet. Kiráz a hideg, ha arra gondolok, hogy milyen izzó fények vettek körül a szettem végén.

Hogy telik az „átlagos” napod, amikor nincs fellépés? Hogyan töltöd fel?

2024-ben egy művésznek sokkal  több dologért kell felelősséget vállalniuk, mint valaha. Ilyen például a kreatív munka, a tervezéstől, a finanszírozáson át egészen a megvalósításig. A fellépés mentes napokon sem jut túl sok idő a feltöltésre. Ha fáradt vagyok, akkor megpróbálom magamból kiizzadni.

Mi a véleményed a mesterséges intelligenciáról és a zeneiparban betöltött szerepéről?

A számítógépek eszközök, az emberek pedig gondolkodnak és döntéseket hoznak. A digitális eszközök használatának célja az emberi történetek terjesztésének elősegítése, nem pedig az ellenkezője.

Egy tanulmány szerint a buli közönségének nagyobb részének fontosabb már a pillanat megörökítése telefonnal, mint a pillanat megélése. Sok buliban leragasztják a telefonok kameráit, hogy az emberek a zenére fókuszáljanak. Neked mi a véleményed erről?

Amikor elkezdem a Blacklizt névre hallgató partisorozatomat, akkor le fogom ragasztani a telefonok kameráit. Lehet, hogy soha többé nem leszel ebben a pillanatban, a telefonod lencséjén keresztól kívánsz csatlakozni? Vagy inkább a tested és lelkeden keresztül?

Kik azok a feltörekvő producerek, akikre érdemes odafigyelni a jövőben?

Bad Wolf, ISOXO & KNOCK2, Chee, Sohmi, Alex Wann.

Mit üzensz azoknak a kezdő producereknek, akik nemzetközi karrierre vágynak? Mi a siker útja?

Ne féljen kapcsolatba lépni a közönséggel. Ez időbe fog telni és pénzbe kerül, de mi értelme a pénznek vagy az időnek, ha nem tudod arra költeni, amire akarod?

Mit üzensz a budapesti közönségnek? Mire számítsanak november 16-án?

Alig várom, hogy kapcsolódjak veletek. Készüljetek!

ZHU | Budapest | 2024.11.16.
Esemény: https://www.facebook.com/events/2010079289434256
Jegyek: https://www.livenation.hu/show/1507840/zhu/budapest/2024-11-16/hu