A 13 és 28 év közötti bakelitrajongók 76%-a számolt be arról, hogy havonta legalább egyszer vásárol bakelitlemezt, és 80%-uk rendelkezik lemezjátszóval.
A Z generációs vinyl rajongók körében végzett új felmérés eredményei azt sugallják, hogy a fiatalok segítik a formátum újjáéledését, 76%-uk pedig legalább havonta egyszer vásárol lemezt. A Vinyl Alliance jelentése szerint a Z generációs válaszadók 80%-a rendelkezik lemezlejátszóval, 87%-uk pedig azt állítja, hogy a kiváló hangminőség kulcsfontosságú tényező otthoni eszközökben.
A Vinyl Alliance 1100 13-28 év közötti fiatalt vizsgált meg, valamint 552-öt a millenniumi generáció (1980-1995), és 500 X-generációst (1960-1979), számos országból, köztük az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból és Németországból.
Az egyes generációk költési szokásait vizsgálva a jelentés azt találta, hogy a Z generációs válaszadók 84%-a vásárol lemezeket boltokból, 57%-uk pedig ezt részesíti előnyben az online vásárlással szemben.
Bár a lemezgyűjtés drága hobbinak tűnhet, a Z generációs válaszadók közel fele (47%) azt mondta, hogy a magas ár megéri – 62%-uk azért vásárol bakeliteket, hogy támogassa az általa szeretett előadókat. Ezzel szemben az X generációs rajongók mindössze 45%-a számolt be erről. Eközben a Z generációs válaszadóknak csak 29%-a mondta azt, hogy környezetvédelmi okokból keres használt bakeliteket, de 64%-uk ezt teszi, amikor ritka albumok után kutat.
A jelentés hangsúlyozza, hogy a fizikai zene iránti kereslet a fiatal adományozók körében továbbra is az egekig terjed. Tavaly az Egyesült Királyság zeneeladásai rekordokat döntöttek, részben a vinyl-re fordított kiadások növekedésének köszönhetően, 2024-ben az eladások 10,5%-kal, összesen 196 millió fontra nőttek.
Ha kíváncsi vagy a Vinyl Alliance jelentésére, akkor IDE kattints.
Forrás: [Mixmag]
Comments are closed for this post.