Az elmúlt hetekben több budapesti helyszínen is felcsendült egy zene, amit korábban még senki sem hallott, de a magyar nyelvű vokál miatt egyből felkapta rá mindenki a fejét. A kérdéses track a „Nagy Mama” címet viseli és egy 23 éves Stuttgartban élő dj / producer készítette. Akiről ráadásul menet közben kiderült, hogy magyar származású, ezért aztán a Kindergarten elhívta őt Budapestre húsvétra, Concussion pedig igent mondott.
Hogyan emlékszel vissza az elektronikus zenével való első kapcsolataidra?
Azt hiszem, 18 éves koromban jártam először klubban – klasszikus techno a stuttgarti Lehmann Clubban. Már azelőtt is hallgattam különböző elektronikus műfajokat. Már korán tudtam, hogy az elektronikus zene inspirál leginkább. A ritmus és az érzelmek itt egyesülnek – számomra ez az egyik legszebb kombináció a zenei világban.
Stuttgartból származol – mit kell tudniuk az embereknek a helyi techno színtérről manapság?
A stuttgarti techno színtér sokat változott az elmúlt években. A közösségi média a nagyobb fellépőket még inkább reflektorfénybe helyezte. A világjárvány után pedig a szcéna sok új hallgatót vonzott. Úgy érzem, hogy jelenleg az átrendeződés fázisán megy keresztül. Új kiadók próbálkoznak alműfajokkal, és a klasszikus techno lassan visszatér. Véleményem szerint a hard techno körüli felhajtás kezd elhalványulni, és az underground visszanyeri korábbi fényét.
Mikor kezdtél el zenét készíteni? Milyen a folyamatod, és hogyan jellemeznéd a hangzásodat?
Körülbelül 9-10 évvel ezelőtt kezdtem el zenét készíteni – eleinte house, hip-hop és pop volt a fő profilom. Idővel egyre jobban belemerültem az elektronikus zenébe, és most már 4-5 éve a technóra koncentrálok. Egy bizonyos ponton magabiztosnak éreztem magam a munkám minőségét illetően, és elkezdtem kiadni számokat.
Három évvel ezelőtt a stuttgarti Vision Ekstase kiadón keresztül fedeztem fel a klasszikus techno iránti szeretetemet – és rájöttem, hogy ez a műfaj a zenei identitásom középpontjában áll. Művészként, majd később a kiadó menedzsereként is a kiadó tagja lettem. Sokat tanultam ott, és kiadtam az első sikeres bakelitlemezemet, a Synthetic EP-t.
Fél évvel ezelőttig még mindig erősen részt vettem a kiadóban – zenéket adtam ki és rendezvényeken játszottam. Aztán jött a vágy, hogy a saját utamat járjam. Így hát megalapítottam a saját kiadómat: CNC-t – egy platformot, amely kizárólag a saját zenéimnek van szentelve. Ez teljes szabadságot ad nekem, hogy megvalósítsam a művészi elképzeléseimet mind zeneileg, mind vizuálisan. Ez egyfajta önfelfedező szakasz – korlátok és szabályok nélkül. A minőség a legfőbb prioritás.
A CNC első kiadványa, a Lampak EP ennek az útnak a kezdetét jelzi – egy nyilatkozat, amely meghatározza az alaphangot. A számok célja, hogy érzelmi csúcspontok legyenek egy techno szettben. További számok fognak következni, amelyek egy szett gerincét alkotják – rétegezhetőek, hatékonyak és tele vannak részletekkel.
A zeném célja, hogy érzelmeket ébresszen, a ritmus ősi erejét hipnotikus hangokkal és innovatív hangtervezéssel ötvözve. Az év elején megjelent Lampak EP után két további EP-t tervezek kiadni a CNC-n – mind hűek maradnak ugyanehhez a zenei vízióhoz.
Az első EP-det saját kiadódnál adtad ki magyar címmel – ez kapcsolódik a magyar gyökereidhez? Mi a történet a címek és a vokálok mögött? Tudsz magyarul beszélni? Van kapcsolatod az ottani szcénával?
A családom nagyrészt magyarországi, de én Németországban születtem és nőttem fel. Mégis erős kapcsolatot érzek a gyökereimmel – ezért akartam magyar elemeket beépíteni a zenémbe.
A Nagy Mama című számban egy magyar verset hallhatsz, amit a Magyarországon élő nagymamám olvas fel. Nem beszélek folyékonyan magyarul (még), de lépésről lépésre egyre többet tanulok!
Eddig még nem volt közvetlen kapcsolatom a magyar techno szcénával – de kíváncsi vagyok és nagyon nyitott vagyok rá. Ezért vagyok különösen izgatott, hogy 2025. április 19-én, Budapesten játszhatom az első magyarországi szettemet.
Melyik múltbeli művészek inspiráltak téged a leginkább? És mely újabb nevek a jelenlegi kedvenceid?
Mindig is olyan művészek inspiráltak, akik a magas színvonalú produkciójukról ismertek. Rene Wise egyértelműen a lista élén áll számomra. Chlär, Temudo és Stef Mendesidis szintén kiemelkedő producerek, akik nyomot hagytak a hangzásomon.
Annyi tehetséges művész van mostanában. Chlär és Alarico a Primal Instinct kiadón keresztül igazán felkeltette a figyelmemet az egyedi hangzásvilágukkal. Rene Wise is izgalmas dolgokat csinál a Moving Pressure nevű kiadójával.
Személy szerint nagyon üdítőnek találom, hogy egyes producerek újra felkarolják a lassabb tempókat – ez sokkal jobban kihozza a ritmusok komplexitását. A nyáron megjelenő EP-met erősen inspirálja ez az irányzat.
Milyen megjelenéseket tervezel a közeljövőben?
Idén még két EP-t tervezek kiadni a CNC nevű kiadónál. Hangzásilag ezek kicsit lassabbak, terjedelmesebbek és sötétebbek lesznek, mint a Lampak EP. Ezek mellett lesz egy digitális kislemez és egy vinyl kiadvány is, amely egy remixet tartalmaz majd.
Mire számíthatunk szombaton tőled a pultban?
Szombaton egy hajtós, minőségi ritmusokkal teli szettre számíthattok. Érzelmileg kiegyensúlyozott, mély és erőteljes – kövér basszusvonalak, világos történettel. Energikus szettet fogok játszani, kellő mélységgel.
A Kindergarten szombati eseménye zártkörű, a belépés meghívóval, vagy elővételes jeggyel lehetséges. Meghívóért itt tudtok regisztrálni: https://shorturl.at/tvrre
Találkozunk szombaton!
Ha pedig szeretnéd megnyerni „Concussion – Nagy Mama” EP-jét, akkor látogass el a Kindergarten Insta-oldalára!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Comments are closed for this post.