A DAAD Gathering a hazai közönség egyik utolsó menedéke azok számára, akik minőségi és előremutató produkciókat keresnek a fesztiválszezonban, a legaktuálisabb arcok és régi legendák főszereplésével. Itt nem az számít, hogy kinek sikerül éppen meglovagolni a trendeket, a DAAD Gathering szervezői a legmagasabb polcról szerint válogatják 2021 óta létező, öt napos esemény valódi értéket képviselő nemzetközi fellépőinek névsorát. Idén sem lehet okunk a panaszra, hiszen az ötödik DAAD Gathering is valódi zenei orgiát kínál. Korábban már összegyűjtöttünk 10 fellépőt, akiknek a neve már önmagában indok lehet a bérletvásárlásra. De ez még nem minden. Itt az újabb tízes lista!
Octave One
A magyar közönség sok éves kívánsága teljesül azzal, hogy az Octave One végre idehaza is fellép! Az ikonikus testvérduó a detroiti hangzás szellemiségét ötvözik analóg szintetizátorokkal és élő előadásokkal. A Burden fivérek az 1990-es évek elején tűntek fel a „I Believe” című számukkal, és a 430 West Records kiadón keresztül jelentős hatást gyakoroltak az afroamerikai elektronikus zenei mozgalomra. Zenéjükben az afro-futurizmus, a funk és a klasszikus detroiti techno struktúrái egyesülnek, miközben komoly hangsúlyt fektetnek az improvizációra élő szettjeik során. Kiemelkedő technikai tudásuk és hangszerparkjuk révén élő fellépéseik a műfaj etalonjainak számítanak, inspirálva egy egész generációt az analóg performansz irányába. Munkásságuk nemcsak zeneileg, hanem kulturálisan is jelentős, hiszen a detroiti techno társadalmi-közösségi gyökereit is folyamatosan képviselik.
Freq Nasty
Freq Nasty, polgári nevén Darin McFadyen, úttörő szerepet játszott a breakbeat és bass music fejlődésében a 2000-es évek elején, különösen a brit elektronikus zenei színtéren. Karrierje során a klasszikus breakbeat struktúrákat hip-hop, dubstep és ragga elemekkel ötvözte, új narratívát alkotva a tánczene hibridizációjáról. Korai munkái, mint például az “Boomin’ Back Atcha” vagy a “Amped”, jelentős hatást gyakoroltak a Nu-Skool Breaks mozgalomra, mind produkciós technikában, mind kulturális identitásban. Freq Nasty egyben a tudatos zenehasználat és a társadalmi felelősségvállalás szószólója is: aktívan kapcsolja össze a zenei alkotást spirituális és politikai diskurzusokkal, többek között a Dub Kirtan All Stars projekt keretében. Munkássága egyedi példája annak, hogyan találkozhat a mély basszusú klubzene az aktivizmussal és transzformatív tudatossággal.
Oliver Koletzki
A német elektronikus zenei színtér egyik meghatározó alakja, aki a techno és a melodikus house határterületein alkot markáns hangzásvilágot. Nemzetközi ismertségre 2005-ben tett szert az „Der Mückenschwarm„ című kislemezével, amelyet a Cocoon Recordings adott ki, és gyorsan kultikus státuszba emelkedett szerte a világon. 2009-ben alapította meg saját kiadóját, a Stil vor Talent-et, amely mára az egyik legfontosabb platformmá vált az innovatív, érzelmekre fókuszáló klubzene terjesztésében. Koletzki munkásságát egyaránt jellemzi a feszes produceri precizitás és a narratív szerkesztés: albumaiban gyakran konceptuális megközelítéssel dolgozik, amelyekben személyes utazások, urbánus terek és kulturális metszéspontok jelennek meg. Élő szettjei és DJ-fellépései dinamikusan egyesítik az érzelmi mélységet a tánctéri funkcionalitással, így jelentős hatással vannak a kortárs európai elektronikus zene alakítására.
Legowelt
Danny Wolfers, a kortárs elektronikus zene egyik legsokoldalúbb és legproduktívabb alakja, aki a lo-fi esztétikát és az analóg szintetizátorok iránti elkötelezettséget a legmagasabb művészi szinten képviseli. Munkássága a Detroit techno, a Chicago house, az italo disco és a pszichedelikus ambient metszéspontjában helyezkedik el, miközben sajátos nosztalgikus-futurista univerzumot hoz létre. Albumai – például a The Teac Life vagy a Crystal Cult 2080 – komplex hangképekkel és narratív struktúrákkal dolgoznak, gyakran utalva sci-fi irodalomra, kiberkultúrára és underground szubkultúrákra. Legowelt nem csupán producerként, hanem zenei gondolkodóként és technológiai oktatóként is aktív: rendszeresen publikál szintetizátorokról, ingyenes hangcsomagokat készít, valamint saját demózenéit is terjeszti nyílt formában. Munkássága példaértékű a DIY szellemiség és a mély zenei tudás integrációjára, amely a független elektronikus zene meghatározó irányzatait is inspirálja.
Quelza
A kortárs techno egyik legígéretesebb fiatal alkotója, aki rendkívüli érzékenységgel és technikai kifinomultsággal közelít a műfajhoz. Munkásságát a filmzeneszerű dramaturgia, a finoman rétegzett textúrák és az atmoszferikus mélységek jellemzik, amelyek túlmutatnak a klasszikus kluborientált techno konvencióin. Kiadói jelenléte olyan nívós platformokon, mint a Mord, a Hayes vagy a Singular Records, azt jelzi, hogy hangzásvilága egyszerre kortárs és időtálló. Live actjeiben és DJ-szettjeiben egyaránt törekszik a folyamatosság és érzelmi ív megteremtésére, amely komplex narratív struktúrákat tár a hallgató elé. Quelza zenéje nemcsak a tánctér, hanem a hallgatói befogadás szintjén is intellektuálisan stimuláló és művészileg elmélyített produktum.
Inox Trax
A moszkvai születésű, jelenleg Berlinben élő techno producer és DJ az utóbbi években gyors ütemben vált a műfaj egyik legizgalmasabb feltörekvő tehetségévé. 2019-es II című debütáló EP-je az Overbalance kiadónál indította el nemzetközi karrierjét, amelyet a 2021-es House of Wax EP követett Ben Sims Symbolism imprintjén, tovább erősítve jelenlétét a színtéren. 2023-ban az Indicators EP-vel tért vissza a Symbolism kiadóhoz, amely öt dinamikus, részletes hangzású techno számot tartalmazott, és olyan neves DJ-k, mint Ben Klock, DVS1 és Rødhåd támogatták. 2024-ben csatlakozott Charlotte de Witte RPM alkiadójához, és kiadta In My Darkness című EP-jét, amely három érzelmes, ám kellően erőteljes szerzeményeket tartalmazott.
Tobias.
A berlini techno és kísérleti elektronikus zenei szcéna egyik kulcsfigurája, aki több mint három évtizedes pályafutása során kiemelkedő hatást gyakorolt a hangdesign és az élő performansz műfajára. Munkássága az analóg technológia iránti mély elkötelezettségen és az improvizatív kompozíció esztétikáján alapul, amely gyakran ötvözi a minimalista szerkesztésmódot az érzelmi mélységgel és technikai precizitással. Kiadásai – többek között az Ostgut Ton és a Non Standard Productions égisze alatt – olyan albumokat eredményeztek, mint a Leaning Over Backwards vagy az A Series of Shocks, melyek a techno határait hangkísérletezés felé tágítják. Tobias. nemcsak producerként, hanem hangmérnökként is jelentős: számos neves előadó (pl. Âme, Ellen Allien, Max Loderbauer) hangzásvilágát formálta stúdiómunkái révén. Élő fellépései során a klasszikus techno repetitivitását egyedi moduláris improvizációval ötvözi, így munkássága egyszerre intellektuálisan elmélyült és klubkörnyezetben is releváns.
Philippa Pacho
A svéd származású, jelenleg Berlinben élő techno producer és DJ, aki a skandináv minimalizmus és a berlini techno energia ötvözetével alakítja saját hangzásvilágát. Pályafutását stockholmi illegális rave bulikon kezdte, majd 2012-ben rezidenciát nyert az Under Bron klubban, ami jelentős hatással volt technikai fejlődésére és zenei identitásának formálására. 2014-es berlini letelepedése óta olyan neves klubokban és fesztiválokon lépett fel, mint a Berghain, Bassiani, De School és a Dekmantel, ahol dinamikus, érzelmekkel teli szettjeivel hódította meg a közönséget . Zenei stílusa a hipnotikus techno, acid és industrial elemek ötvözetére épít, miközben jazzes és bluesos hatások is érezhetők, köszönhetően édesapja lemezgyűjteményének . 2021-ben alapította meg a positivesource kiadót Blue Hour társaságában, amely a techno, trance és rave műfajok határvonalain mozgó művészek számára biztosít platformot.
Magda
A lengyel származású, detroiti underground színtéren felnőtt művész a 2000-es évek elejére a minimal techno egyik legismertebb alakjává vált. 1998-ban csatlakozott Richie Hawtin M_nus kiadójához, és hamarosan a világ egyik legkeresettebb DJ-jévé vált, híresen precíz, mégis érzelmekkel teli szettjeivel. Stílusa a Detroit techno futurizmusát ötvözi a filmzeneszerű atmoszférákkal, a funk és az avantgárd elemekkel, miközben mindig megőrzi a tánctérre szánt dinamizmust. 2010-es debütáló albuma, a From The Fallen Page, a M_nus kiadónál jelent meg, és azóta is a műfaj egyik mérföldköveként tartják számon. Magda emellett a Items & Things kiadó alapítója Marc Houle és Troy Pierce társaságában, valamint a berlini Perm eseménysorozat házigazdája, amely a művészetek és a klubkultúra határvonalain mozgó interdiszciplináris platformként működik.
Ez a 10+10 név elég indok már a bérletvásárláshoz? És akkor a helyszínről még nem is tettünk említést…
Esemény: https://www.facebook.com/events/1196132148073796
Jegyek: https://2025.daad.hu//ticket/ticketpurchase/
Comments are closed for this post.