Az ADE Pro egy globális üzleti platform az elektronikus zenei szcéna számára. 1995 óta működik és a zeneipar meghatározó találkozójává vált, melyet minden évben megrendeznek Amszterdamban. A három napos konferencia Október 16-tól 18-ig tart a DeLaMar színházban. Az idei programba olyan egymással összefüggő és kiegészítő témák, panelek kerültek bele, melyek lefedik az elektronikus zenei piac kulcsfontosságú területeit.

Szerdán az ADE Health, ADE Live Forum és ADE Legal programjaival indul a konferencia. Az ADE Health megkérdőjelezi a tehetség hiányát és hátrányait, vajon ez inkább áldás vagy átok? Egy másik panelen kivizsgálják a különböző módszereket, melyek olyan emberek számára lettek kifejlesztve, akik nehezen szocializálódnak. Hannah Wants (GB) DJ/ producer és korábbi labdarugó pedig a közösségi hálózatok okozta elnyomásról beszélget majd.
Az ADE Live Forum olyan kérdéseket feszeget, melyekkel promóterek és ügynökök szembesülnek nap, mint nap akár az exkluzív ügyletekben vagy a végtelen körforgásban az akár míniuszos, akár plusszos számlázásokban. A továbbiakban olyan alapvető fesztivál szervezési hibákról lesz szó a „Fabulous Festival Screw-Ups”-on, melyek már világszerte nevetség tárgyává tettek egy-egy eseményt. Most itt az ideje, hogy egyenes a szervezők meséljenek, mire fontos odafigyelni, hogyan lehet elkerülni bizonyos krízishelyzeteket.
Az ADE Legal mélyen belemerül olyan témákba, melyek eleinte szokatlannak tűnnek, de elengedhetetlen egy jól működő vállalkozás számára. Érinti az „Article 13” a jó és rossz oldalát, az egyrészt politikai okokból is egyre nehezebb kilátást a vízumok és munkavállalói engedélyek tekintetében.

A „For Fake’s Sake” panelen azt a világot vizsgálják, ahol sok pénzért valóban lehet hírnevet szerezni, és hogy mindenhol megkérdőjelezhető értékű befolyásoló tényezők alakítják a piacot.  A „Money For The Music In The Mix” előadáson pedig olyan fontos kérdést boncolgatnak, mint hogy a producerek mikor és hogyan kapják meg a részesedésük olyan általuk készített zene után, amit más Dj-k játszanak. Mindemellett egy új fórumot is bevezetnek, ahol nincsenek előadók, mindenki részt vehet a beszélgetésben, aki a teremben tartózkodik. A fórum első témája: A válogatott lejátszási listák vajon mennyire tesznek jót az üzletnek?

Csütörtökön a legfontosabb vertikumok az ADE Labels, Streaming and Publishing és az ADE Brands lesznek, melyek az ADE TECH mellett fognak futni és figyelemreméltó interjúk és beszélgetésekből áll majd. Olyat témákat érint, mely végigkíséri a zene útját az alkotótól a fogyasztóig. Egyik ilyen előadás a „To Sign, or Not to Sign?” olyan kérdést vet fel, melyet minden művész feltesz magának, ha érvényesülni szeretne a gyorsan változó üzleti környezetben. A „How Streaming Breathes New Life Into Music” előadáson pedig sok minden kiderül arról, hogy a streaming platformok terjedése mennyire hasznos hatással van a zenei kultúra alakulására, milyen lehetőségeket kínál a kreatív zenék és a valóban tehetséges, feltörekvő művészek számára.

Az ADE Brands a márkák és zenészek közötti együttműködéssel és kölcsönös tisztelettel foglalkozik mélyebben. „Your Label is a Brand, Your Artists are Brands – How to Make Them Unforgettable” előadáson olyan tippeket adnak, hogy hogyan mesélje el valaki a saját történetét és miért van erre igazán szükség? A Volkswagen által támogatott „So You Think You Can Sync!” fórumhoz kiválogattak hat producert, akinek egyáltalán nem vagy csak nagyon kevés tapasztalata van zenei szinkronizáláshoz. Egy korábban még nem látott reklámból lett eltávolítva az eredeti hang és a ‘carte blanche’ –el kellett szinkronizálniuk a zenét vagy a már meglévő számot úgy átszerkeszteni, hogy az illeszkedjen a képhez, ha ők azt alkalmasabbnak találják úgy. Ezeket fogják most előadni egy reklámipari szakértői csoport előtt.
A Keynote interjúkban az Amazon-os Werner Vogels, a Tencent Music-tól Andy Ng, az AEG-es Raymond Roker, a Soundcloud-os Lisa Ellis és a Cloud 9-től Raymond van Vliet mutatkoznak be.
A csütörtöki ADE TECH-et a Paylogic támogatja, ahol bemutatásra kerülnek a legfontosabb feltörekvő technológiák és az új generáció legfényesebb elméi.

A DeLaMar-ba visszatér az ADE Green pénteken. Két panel lesz tartva, a „Future Clubs – How To Stay Relevant in the Ever-changing Club Landscape” és a „Clubbing 3.0: The Future of Clubbing”, ahol a klubkultúráról lesz szó, az üzleti stratégiákról, klub design-ról illetve, hogy hogyan változnak az emberek szokásai az éjszakai szórakozást illetően. A „From 6-60: The Ever-Expanding Electronic Demographic” topikban az elektronikus zene most is aktív szerelmeseinek egyre inkább kitolódó életkorát vizsgálják. A „How to Grow a Money-tree?” panelben pedig kockázati tőkebefektetők és vállalkozók bizottsága foglalkozik azzal, hogy hogyan válhat egy DJ/producer vagy kiadóvezető befektetővé és hogy hol érdemes elhelyezni a nehezen megszerzett pénzt.

Az ADE Pro programjai az ADE Conference Pass-al vagy ADE Passal látogathatók, ehhez egy éves hozzáférés is jár az ADE adatbázisához, melyben minden regisztrált szakmabeli kontaktja elérhető. Az ADE TECH és ADE Green programjaira külön jegyek is vásárolhatók.