Megoszlanak a vélemények az élő közvetítések fontosságáról, de az elmúlt hónapok történései alapján mindenképpen szükség van rájuk és hatalmas űrt töltenek be a jelenlegi ingerszegény partykörnyezetben. Na de vajon hány főnek kell követnie az eseményeket, hogy az profitot is termeljen? Ezt a kérdést az utóbbi időben valószínűleg sok művész feltette magának, miután az élő fellépések utáni bevételek sok esetben nullára redukálódtak.

A fentebbi kérdésre fogja megmondani a választ az az alkalmazás, ami egy szimulátor segítségével különböző együtthatók (pl. marketing költségek vagy szerződés típusa) figyelembe vételével készíti el az előrejelzését.

A Record Deal Simulator készítői úgy nyilatkoztak, hogy előadóknak, menedzsereknek és kiadóknak segítenek lehetséges ügyleti lehetőségek modellezésében, ami által ki tudják számolni a várható nyereséget is.

Cherie Hu (DJ Mag) egy Twitter-bejegyzésében mutatta meg az applikáció működését konkrét példák segítségével.

Nagy káosz alakult ki a Facebook október elsejével életbe lévő új szabályozásával kapcsolatban, ami a Facebookra feltöltött zenei tartalmakat illeti. Egy korábbi cikkünkben tisztáztuk amit tudunk és megkérdeztünk pár érintettet is a témában.