Évtizedes működése alatt a Paradise Garage New York egyik legfontosabb klubja volt, amelynek törzsközönsége szexuális és etnikai kisebbségekből állt. A félig underground diszkót a mai modern klubok prototípusának tekinthetjük. Kizárólag a zenére és a táncra koncentrált, már akkoriban is „klub-tagságival” működött, tehát sok más helytől eltérően a nagyközönség számára nem volt nyitott. Ráadásul nem különböztette meg tagjait faji, társadalmi osztály vagy szexuális identitás alapján. A King Street 84-es szám alatt található hely 1987-ben bezárt, az épületbe később egy telefonos cég irodája költözött be, végül 2018-ban lebontották.

A house zene összetevőiről és a műfaj rövid történetéről korábban ITT írtunk röviden, ahol természetesen szóba került a rezidens, Larry Levan (eredeti nevén Lawrence Philpot) munkássága is. A legendás New York-i DJ-ről már 2003-ban készült egy dokumentumfilm, Maestro címmel, amely teljes hosszában ITT megtekinthető. Idén jelent meg egy második dokumentum film, Larry’s Garage címmel, melyet elvileg az ide ADE-n mutattak volna be Amszterdamban de ezt végül „csak” online vetítették le. Tulajdonképpen ő volt az első, aki a különböző zenéket saját ízlésére formálva remixeket / DJ editeket készített és adott dalok hosszabb verzióit kereste, hogy a két zenét össze tudja mixelni. Nem nehéz kitalálni, hogy innen, és nagyjából ebből az időből datálódik az extended / 12″ verziók és remixek elterjedése.

Mint DJ, elévülhetetlen érdemei voltak annak a klubkultúrának a kialakításában / kialakulásában melyet ma is ismerünk. Az éjszakai klub több mint negyven éve, 1977-ben, nyitotta meg kapuit. 1987-es bezárásáig, összesen tíz évig üzemelt és ez a diszkó volt az a hely a városban, ahol afroamerikaiak, fehérek, heteroszexuálisok és homoszexuálisok egyszerre szórakozhattak. A helyi közönség valamivel lassabb, nyugodtabb hangzásvilágot preferált mint Chicago-ban és innen eredeztethető a garage hangzás, mint a house egyik ága.

A fiatal lemezlovas rövid, de annál meghatározóbb pályafutása során szorosan együttműködött a helyi West End Records kiadóval, segítve őket egyedi hangzásuk kialakításában. A label-t 1976 decemberében alapította meg Ed Kushins valamint Melvin Cheren. Klasszikus disco címke, amely nemcsak a New York-i klub szcénát formálta meg, hanem a hetvenes évek végétől / nyolcvanas évek elejétől világszerte befolyásolta a DJ-k és a klubberek zenei ízlését.

A REVIVEHER Facebook oldala osztott meg egy tekintélyes listát, azokról a kiadványokról, melyeket Larry Levan prezentálásában a közönség hétről-hétre hallhatott.

Nearly every track that Larry Levan played at The Paradise Garage.

2 Puerto Ricans, A Blackman And A Dominican – Do It…

Közzétette: REVIVEHER – 2020. november 14., szombat

Nem mindennapi, több mint ezer zenét tartalmazó összeállítás a diszkó korszakból! Egyrészt nem minden darab található meg digitalizált formátumban, másrészt egy beágyazott playlist összesen száz dalt tartalmazhat, így rögtön kettőt is készítettünk. Az első kizárólag olyan darabokból áll, amelyek Larry Levan saját munkái / remixei. A második pedig egy olyan válogatás, amelyre a dalok direkt a klubokba készült, hosszabb verziói kerültek fel.

Larry Levan munkái:

A Paradise Garage hangzás:

Teljes lista:

Borítókép: Reddit