Több, mint egy előadóművész, hiszen meghatározó szerepe volt abban, hogy az argentin house mozgalom egy helyi kezdeményezésből mára már nemzetközileg is ismertté vált, és ezzel egyidőben a világ már számos helyi előadót ismer meg egészen egyedi hangzásáról, legyen szó progressive houseról vagy technoról. Megalapította saját kiadóját, a Sudbeat-et, amely már az elejétől kezdve a szcéna legismertebb előadóinak darabjait prezentálta, kezdve Danny Howells-től, Guy J-ig, Nick Warren-től egészen Henry Saiz-ig miközben folyamatosan támogatta és segítet elindítani az olyan újhullámos house előadók karrierjét mint például Guy Mantzur, Marc Poppcke és még sokan mások.
Ki volt az aki először bevezettett az elektronikus zene világába? Melyik volt a kedvenc darab, amely hatást gyakorolt a karrieredre?

A nővéreim annak idején rengeteg Giorgio Moroder és Kraftwerk zenét hallgattak otthon amikor még gyerek voltam. Ez volt a bevezetés az elektronikus zenék világába. Az összes többi főleg progressive rock mint pl. a Pink Floyd, amik szintén nagyban befolyásolták az ízlésem. Lehetetlen csak egyetlen tracket kiemelni mind közül, de az első house kiadvány Frankie Knuckles-től nagy hatással volt rám.

Tudnál kicsit bővebben mesélni a Balance mixedről? Ki keresett meg azzal először, hogy elkészítsd ezt a mixet?

Beszélünk róla évek óta, mindig is szerettem magát a márkát és a DJ-ket is akikkel együtt dolgoztak, de az általam készített albumok ugye a Renaissance kiadónál jelentek meg. Szóval azt hiszem, hogy vártuk a megfelelő pillanatot mindannyian akik érintettek voltunk ebben. Tavaly turnéztam Ausztráliában és akkor döntöttünk úgy, hogy elérkezett az idő.

Hogy jellemeznéd a két Balance mix előkészületi munkáit? Volt valami ami eltért attól amit az eddigi mix CD-k elkészítésekor tettél?

Az egyetlen dolog, ami a Balance-t különlegessé teszi, hogy csak ezt az egy adott mixet készítheted el, itt nem lesz majd Vol. 2, 3 vagy 4. Ezt szem előtt tartva döntöttem úgy, hogy inkább több saját produkciót gyúrok bele. Összesen nyolc számokat készítettem a Soundexile párossal egyet pedig Guy Mantzur-ral, így a CD átmenet egy szerzői album és egy válogatás album között, mivel több saját anyag szerepel rajra mint a korábbi lemezeken.

Mennyi időbe telt elkészíteni az albumot?

Amikor mindent sikerül lerendezned a kiadóval akkor elkezded átgondolni a dolgokat, de a tényleges munkafolyamat körülbelül 3 vagy 4 hónap volt. Először készítesz egy hosszú listát azokról a számokról amiket használni szeretnél, aztán be kell szerezned hozzájuk az engedélyeket, aztán dolgozol a különböző mix-lehetőségeken addig amíg végül eldöntöd melyek passzolnak a legjobban.

Karriered több mint egy évtizede ível felfelé. Tekintve a zenét és a hangzást mi volt az ami mellett mindig is kitartottál? És mi volt az ami folyamatosan változott?

Az általam preferált zenék elemei mindig ugyanazok: dallamok, grooveok és a hangulatuk. Ezek soha nem változnak, de a hangok amiket ahhoz használsz, hogy a zenéket felépítsd azok folyamatosan változnak a technológiai fejlődés következtében és új eszközök minden alkalommal elérhetők a stúdióban.

Beszéljünk a produceri folyamatról egy kicsit, miből áll a stúdiód? Leginkább milyen hardvereket és szoftvereket használsz és miért?

Mindig turnézom, így nekem csak a Logic és a Live fut a Mac-en de a Soundexile-es srácoknak van otthon teljes stúdió setupja, hogy megfelelő minőségben befejezzék nekem a munkát.

Idén a Burning Man fesztiválon ismét közösen léptél fel Nick Warren-el, és talán a legjobb szettet hallhattuk tőletek! Milyen volt az idei Burning Man az előző évihez képest? Számíthatunk arra, hogy egy nap megjelenik a felvett anyag?

Köszönöm, nagyon jó ezt hallani. A tavalyi és az idei évben is csodálatos volt! A Burning Man egy valóban egyedülálló fesztivál, ahol élmény fellépni, Nick Warrennel játszani pedig mindig örömmel tölt el.
Volt néhány technikai kérdés a szett alatt, így nem biztos, hogy a felvételek a tervek szerint haladtak. Előtte nap volt ugye egy vihar és a berendezések nem működtek a legjobban, így inkább a játékra fordítottunk több figyelmet és nem arra, hogy felvegyük.

Véleményed szerint mitől lesz jó egy DJ?

A cél az, hogy szórakoztasd a közönséget azokkal a zenékkel amiket szeretsz. A zenei személyiséged elengedhetetlen ahhoz, hogy kövessenek és respektáljanak. A divatból követők nekem nem számítanak.

Nevezz meg nekünk néhány producert, akikre érdemes odafigyelni!

A Nature of Music páros tényleg nagyon jó. A Tel-Aviv-i srácok úgyszintén, Sahar Z, Lonya, Chicola, Khen és még sokan más.

Mik a jövőbeli tervek a Sudbeat kiadónál és persze a saját megjelenések terén?

A Sudbeat az elmúlt két évben az egyik legtermékenyebb kiadóvá nőtte ki magát és nagyon elégedettek vagyunk a reakciókkal. Megjelent ugye az első produceri album Guy Mantzur-tól és a „Sudbeats” válogatás.
Jelenleg egy remix EP-n dolgozunk ami a Balance album dalaiból készül majd.

forrás: http://thedjlist.com/news/2014/10/interview_hernan_cattaneo/