29 év és 175 megjelent példányszám. Ennyi jutott a németek legismertebb papír alapú elektronikus zenéről szóló magazinjának. A kéthavonta megjelenő kiadvány ma jelenik meg utoljára.
A magazint 1989-ben alapította Thomas Koch, akit a zenerajongók DJ T néven ismerhetnek. Az induláshoz kölcsönt kellett felvennie. Az elkövetkezendő 15 év igen sikeres, a magazint szerte a világban terjesztette az igét. A fő bevételi forrást abban az időben a reklámmegjelenések biztosították. Végig megőrizték függetlenségüket, a kezdeti időkben volt, hogy 10 ezer márkát kínált valaki azért, hogy címlapra kerülhessen a rap bandájával. DJ T elutasította a nagyvonalú ajánlatot, hiszen nem illettek volna a magazin profiljába. A siker receptje pofonegyszerű volt: a kiváló írások hamar megtalálták maguknak az olvasóközönséget. Eleinte a szécna regionális szereplői, valamint lemezboltok hirdettek a magazinban, később már nemzetközi koncerszervezők és kiadók is megtalták őket.
Az ezrdeforduló tájékán törtek a csúcsra. 2000-ben az egyik lapszám 196 oldalon jelent meg, valamint 500 000 márkányi hirdetési pénzt hozott! Az elkövetkezendő években megindult a lejtmenet. A zeneipar átalakult, a fizikai megjelenések helyét átvették a filemegosztó szolgáltatások. A hirdetési piac is átalakult, a nyomtatott sajtó kevésbé már számított vonzó területnek a hirdetőknek, akik inkább a TV-s és rádiós megjelenéseket priorizálták. Minek fizessen az olvasó 5 eurót egy olyan tartalomért, amit a neten ingyen is megtalál? Ez bizony még Németországban is komoly problémát jelent. Magyarországon is voltak szép emlékű próbálkozások, emlékezzünk csak vissza a check, a Free, vagy a DJ Magazinra. A Groove Magazin pedig eddig bírta, a 2018-as év végén ők is lehúzták a rolót.
A legutolsó példányszámban egyébként többek között Miss Kittin, Peggy Gou, Len Faki is ad interjút, de lesz szó Lawrence legújabb megjelenéséről, valamint a Fabric mix sorozatáról.
groove]]>