Ha már találkoztál Paganinivel, akkor valószinűleg egy műfajban hallottad zenélni: kemény techno! A büntető négy negyedek oszlopos személyisége a 90-es évek vége óta alakítja az olasz elektronikus zenei élet palettáját, érintve az eurohouse, trance, és tech house vonalat is kevésbé ismert alteregók alatt.

Bár elég nagy a különbség a stílusirányzatok között, Paganini mindig is a keményebb végét ragadta meg a gyeplőnek, hozzátesszük: elég meggyőzően. Később ez a merész hév segítette hozzá a csatlakozáshoz a neves techno cimkékhez mint Plus8 és a Drumcode. A Drumcode különösen fontos szerepet tölt be Paganini életében, hiszen a 2014-es RAVE kiadása, Adam Bayer egyik legismertebb aláírása.

Korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy egy rockzenekarban dobolt, akárcsak Adam Beyer. Akik legjobban inspirálták: Pink Floyd, Stones, Led Zeppelin, Hendrix, majd a későbbi időkből a Radiohead, Depeche Mode és Gary Nurman. Az elektronikus zenében a Kraftwerk, Manuel Gottsching, Larry Heard, Marshall Jefferson és DJ Pierre volt rá a legnagyobb hatással. A fabriclondon egyik nyári megjelenésében pedig bemutatta a kedvenc zeneszámait, és elmesélte, hogy miért is szerelmesedett beléjük. Hát lássuk a medvét!

One Of These Days – Pink Floyd [Meddle]
„Ez a zene a nyitó track a Pink Floyd 1971-es albumán. Teljesen ledöbbentem amikor meghallottam azt a hipnotikus basszusvonalat a hűvös késleltetés hatásával. Nagyon hatásos ötlet, és ez az elrendezés, ezzel a szünettel… akkor a dobok csúcspontja és az „emeld fel a kezed a levegőbe” és már csúszik is a gitárszóló. Megrázza a rock táncparkettet.”


On The Road Again – Rockets [IPG]

„Ennek a dalnak az eredeti verziója 1967-re datálható, a Canned Heat nevéhez kötve. Nagyszerű zene volt az is, de amikor először meghallottam elektronikus zenei verzióban a Rockets előadásában, világossá vált számomra, hogy a feldolgozások is érdekesek lehetnek. Ez egy mestermű!”


The Man-Machine – Kraftwerk [Capitol]

„Miután először hallottam ezt a zenét, és az egész albumot, egyértelműen Kraftwerk rajongó lettem! Valójában ez elég későn volt, még az 1978-as megjelenés után pár évvel. Előtte inkább rock koncertekre jártam, de már az 1980-as években is nagyon foglalkoztatott az elektronikus popzene. Olyan bandákat hallgattam, mint a Depeche Mode, Gary Numan’s Tubeway Army, és még sokan mások… Végül rászántam magam az elektronikus zene úttörőinek megismerésére! Jobb később, mint soha! Imádom ezt a felvételt! Brilliáns hang, finom minimal megoldások… Persze ezek után meghallgattam az összes Kraftwerk zenét!”


Track 4 – LFO [Warp]

„Iszonyat sok emlékem kötődik ehhez a három track-es EP remekműhöz! Először egy előremutató klubban hallottam a szülővárosom közelében. Körülbelül ebben az időben már elkezdtem pörgetni a lemezeket, a Leeds-i hangzás, és az UK acid house abszolút kijelölte az utamat. Kiválasztottam a B oldalt… Sötét, furcsa dallamok… a másik két szám, köztük a főcím LFO, mai napig hihetetlen produkciók.”


Everything In Its Right Place – Radiohead [Parlophone]

„Mit is mondhatnék a Radiohead-ről? Ők a kedvenc zenekarom az utóbbi időben. Számomra a zenei elképzelés, amit ők képviselnek közel áll a látnokzenekrokéhoz, mint a Pink Floyd (akik korábban a kedvenc zenekarom voltak). Zenei határokat tologatnak. Ők géniuszok! Ez az egyik kedvenc Radiohead kompozícióm, a zongoraakkordok egyszerűen csodálatosak. Érdekes tudni, hogy akkoriban Tom Yorke írói válságban szemvedett amikor az 1997-es albumuk az Ok Computer megjelent. Hihetetlen sikert aratott! A dallamot egy újonnan vásárolt zongorán írták, de vicces hogy a végső felvételt mindenki Kid A-ról ismeri. Hihetetlen darabja az elektronikus zenének, Nigel Godrich és Thom Yorke zongorajátékát átvitték szintetizátoron és megmunkálták a ProTools-on.”