Jövőre 25. alkalommal jelentkezik kedvenc fesztiválunk, a Sziget, amire már most készülnek a szervezők. A 25. Szigetre egy 25 órás akciót hirdetett a fesztivál szeptember 25-én. Hihetetlen, de az összesen kiadható hetijegyek 25%-át kapkodták el az akció keretében a látogatók.
Akár „égi jelnek” is vehetik a szigetesek, hogy a negyedszázados fesztiválra a kiadható hetijegyek 25%-a talált gazdára az első 25 órában. „A 25-ös szám körül forog a jövő évi Sziget, de nem is sejtettük, hogy váratlanul is becsúszik majd ez a szám” – meséli Gerendai. „A számmisztika szerint a 25-ös szám az új iránt való folytonos érdeklődést jelöli. Mi 25 éve, évről-évre törekszünk valami újra, ez a fejlődés vezetett el oda, hogy mára már a világ legjelentősebb fesztiváljai közé sorolnak minket” – tette hozzá a főszervező, aki szerint az, hogy a hetijegyek negyede egyetlen nap alatt elkelt mielőtt bármilyen programot meghirdettek volna, szintén azt mutatja, hogy a Sziget egy “megbízható” fesztiválmárka, ahová a közönség a különleges hangulatért jön a világ minden tájáról. Persze ettől még a szervezők igyekeznek a negyedszázados jubileumra méltó programmal előállni, azonban az első konkrét nevekre még várni kell pár hetet. A 25-ös számhoz viszont mindig jó hírek kapcsolódnak majd, ugyanis azt ígérik, hogy minden hónap 25-ére tartogatnak valami izgalmas meglepetést.
Zöldültek a vendéglátók a Szigeten
Az idei Szigeten a környezettudatos fesztiválozás és a szemléletformáló kommunikáció lényegesen nagyobb fókuszt kapott. A szervezők azonban nem csak a szigetlátogatókat ösztönözték a tudatosabb magatartásra, de a rendezvény vendéglátói közt is elindítottak egy megmérettetést. A Sziget “zöld revizorai” több szempontból mustrálták a különböző büféket és italos pultokat, egyebek mellett, hogy ki milyen erőfeszítéseket tesz az energiatajarékosság terén, milyen mértékben térnek át a lebomló étkészletek használatára, hogyan oldják meg a szelektív hulladékgyűjtést, és hogyan nyilvánul meg a fenntarthatóság a dekorációban és a kommunikációban.
A szervezők erőfeszítéseinek eredményeképp az étel árusító standok üzemeltetői is egyre nagyobb arányban tértek át a környezetbarát, lebomló tányérok és evőeszközök használatára: ezekből több, mint 120.000 darab fogyott a fesztiválon. Az italos pultoknak pedig fele sikeresen bevezette a teljeskörű szelektív gyűjtést, így a PET és ALU hulladékokon kívül 100 m3 üveget is sikerült megmenteni a hulladéklerakótól.
És a versenyben pedig a minap hirdettek eredményt, eszerint a büfék közt az első három helyezett a Zing Burger, a Waffel Land és a Bakker Brunch lett , míg a “kocsmák” közt a Go To Hungary, a Szovjotszkoje Igrisztoje, és a Chilloud végzett az első három helyen a környezettudatos versenyben.]]>