Az utóbbi években nagy elánnal tért vissza az electro a gépzene vérkeringésébe szerte a világon, ám a hazai klubéletben sokan érezhetik alulreprezentáltnak a műfajt. Az ő hiányérzetükre kínál nem mindennapi gyógyírt az INDIVIDUUM csapata, akik harmadszorra is olyan művészt bookoltak, akit nem láthatott még a hazai közönség. Aki ott volt az első két bulin, pontosan tudja, hogy Cio D’or és Michał Wolski sűrű szövetű techno-szettjei előtt és után a házigazdák bátran lépték át a műfaji korlátokat – felemelő belassulások és betorzulások jellemezték az estéket. Ezúttal az egész esemény koncepciója a lendületes, electro-s ütemekre épít, és az eddigi sötétebb hangvétel is felszabadultabb irányt vesz. Ennek legfőbb garanciája az a Djedjotronic, aki 2007 óta kalandozik az electro, a techno és az EBM határterületein, a keveredések végeredménye azonban mindig egyből felismerhető.

Főhősünk elég lényeglátóan vall az ars poetica-járól a Bandcamp-oldalán: „Büszkén rendhagyó, nincsenek sima élek, nincs csiszolt felszín, csak disztópikus dráma némi kézzelfogható fizikai esztétikával”. Valóban az a megunhatatlan Jeremy Cottereau munkásságában, hogy a legiparibb hangokat is olyan „fizikai esztétikával” képes egymásra építeni, hogy az embernek minden helyzetben járni kezd rá a lába. A Warp Records kiadványai voltak rá akkora hatással, hogy indie-bandáját és gitárját MPC-re cserélte, és fejest ugrott az elektronikus zenébe, azóta is egyre mélyebben megértve annak struktúráit. Ugyanis hiába besorolhatatlan, amit csinál, Djedjotronic zenéi számtalan elődöt értelmeznek újra, analóg eszközök használatában pl. a Kraftwerk és Drexcyia volt rá nagy hatással. A gyökerei tehát mélyre nyúlnak, de a hangzás, amit megteremtett, messze a jövőbe mutat. Ennek a futurisztikus univerzumnak az eddigi legkomplexebb megnyilvánulása a 2018-as R.U.R. című album, ami a Boysnoize Records gondozásában jelent meg, és a Mixmagnál is a hónap lemezének választották. Teljesen szabálytalan dalformák, folyamatosan kicsattanó energiaszint és aprólékos, sokadik hallgatásra is új kapukat nyitó zenei textúrák jellemzik az anyagot.

Abban tehát mindenki biztos lehet, hogy egyedülálló élményben lesz része annak, aki tiszteletét teszi az áprilisi buliban. Ennek azonban Djedjotronic mellett fontos tényezője lesz az INDIVIDUUM által megteremtett atmoszféra is, amiről két intenzív éjszaka utána már lehet némi fogalmunk. A koncepció röviden: az este három DJ-je három háttérben vetített film hangulatát festi meg az elektronikus tánczene keretein belül. A Toldi technikai felszereltsége szerencsére tökéletes az audiovizualitás csúcsra járatásához, ezért rengeteget tettek hozzá az élményhez az elemi erejű mozgóképek. Legutóbb pl. David Lynch Radírfeje és Fellini 8 és fele után a Tetsuo című japán cyberpunk horror volt kiváló alapanyag egy igazán váratlan döngölés-cunamihoz hajnali 4 óra magasságában – amilyen bizarrul hangzik, olyan hálás volt mindezért a közönség. A mostani esemény promo-videója animációs betorzulásra enged következtetni, kíváncsian várjuk a további fejleményeket ez ügyben!

Aki pedig zenei ízelítőt szeretne, annak melegen ajánljuk az INDIVIDUUM rezidensei, Love Exposure és Tritone legutóbbi szettjeit. Előbbi eklektikus és lírai, utóbbi nem ismer kegyelmet:

Djedjotronic-nak pedig bármelyik fellépését élmény látni felvételről is, de talán a szülővárosában, Bordeaux-ban engedte szabadjára leginkább a benne lakozó energiákat egy Boiler Room-ünnepély alkalmával:

A Facebook-eseményt érdemes követni, hogy le ne maradjatok a jegyértékesítés kezdetéről és csipegethessétek az információmorzsákat!
https://www.facebook.com/events/989845468064429/