Kategóriák: Interjúk

Interjú – Sigee

Szia! Köszönjük, hogy elfogadtad kérésünket és hosszú-hosszú idő után újra lebontod a házat Budapesten. Mi történt veled azóta? Mi tölti ki a napjaid legnagyobb részét? Hol zenéltél az elmúlt években?

Én köszönöm, hogy gondoltatok rám. Meglepődtem, mivel már kb. 6-7 éve egyáltalán nem vagyok aktív elektronikus zenei területen. Természetesen hobbi szinten évente volt egy-két alkalom, amikor beálltam a pult mögé, de ez csak egy szűk közönségnek szólt. Teljesen más területen dolgozom, az online marketingben próbálom kiélni a kreativitásomat. Ha “magyarra” fordítjuk, cégeknek segítünk abban, hogy hogyan tudnak pénzt keresni az interneten. Mindig is a magam ura voltam, ezért csak a vállalkozói lét, a saját cég, ami inspirál, nem tudnék alkalmazottként “létezni”.

DJ-karriered két fõ pillérét a Shockwave és a fertődi Minimal Function partysorozatok rezidensi pozíciója jelentette. Mindkét rendezvény óriási népszerûséggel robogott a partyarcok körében. Fertõdön 2005-ben rendeztek utoljára technopartyt, a legutolsó Shockwave-re pedig még 2008-ban került sor. Miért szakadt meg mégis ez a 2 sikeres rendezvény?

Összetett kérdés és elég nehéz is rá válaszolni. Mi nem akartunk behízelegni senkinek, hogy hívjon el zenélni, inkább megcsináltuk a saját rendezvényeket. Anno elkezdtük kicsiben, élveztük, szerettük, fejlődtünk, nagyobbak és ismertebbek is lettünk és ez sok mindenkinek nem tetszett, ez ezzel jár. Hogy miért lett vége? Nem a saját rendezvényekkel volt a probléma, hanem az elektronikus zenei szcénával. Sok minden nem tetszett, amelyekkel nem tudtam azonosulni. Lehúzások, ígérgetések, átverések, jópofizás stb. Mindenáron nem akartam folytatni és ha egy idő után több a negatívum, mint a pozitívum, akkor mi értelme az egésznek. A techno a 2000-es évek közepében válságban került. Végbement egy generációváltás, rengeteg partyarc és DJ és partyarc kopott ki ebben az idõben a szcénából, nagyon sokan azonban váltottak és próbálták meglovagolni az akkor maximumra járatott „minimal hullámot”.

Ti nem gondolkoztatok ilyenen? Vagy ha nem kívántátok „eladni magatokat”, akkor miért nem tartottatok ki az elveitek mellett?

Sosem tartozott a kedvenceink közé a minimal. Személy szerint én nem tudtam volna elképelni, hogy 2 órán keresztül pakoljam a minimalt. Persze voltak kiemelkedő darabok, de ez nem az én vonalam volt. Mi kb. pont akkor vonultunk vissza, mikor elindult, nem mélyültünk el benne, mint dj-k, de ezt nem is bánom.

A techno ma újra reneszánszát éli, népszerûbb, mint valaha, rengeteg korábban borzasztóan sikeres DJ és producer – akik eltűntek a süllyesztõben – tért vissza és sikeresebbek mint valaha. Bár a techno egy borasztóan tág fogalom, egyes dj-k és kiadók átváltottak gagyiba, azonban ma mégis a legnagyobb fesztiválok headlinere-ként lépnek fel – gyakran több tízezer ember elõtt – olyan okosabb, mélyebb, experimentális technot játszó dj-k, mint Perc vagy éppen Ben Klock, akik korábban maximum a saját rezidenciájukat töltötték meg. Ma már csak akkor tudod letenni a nevedet a piacon, ha a DJ-zés mellett producerkedsz is. Titeket mennyire kapott el annak idején zeneírás folyamata?

Ne legyenek illúzióink, ez főleg a pénzről szól. Írsz egy populáris tracket, mögéd tolnak egy marketing gépezetet, megismerik a neved és hívnak a fesztiválokra, ahol már ugyanazt a vonalat nem igazán fogod tudni tolni, mint korábban egy underground klubban. Így működik a világ. Az viszont már a Te döntésed, hogy ez neked megfelel-e vagy sem. Nyilván megfelel, mert akkor nem írtál volna populáris zenét.

Mint ahogy az elején válaszoltad, szinte teljesen visszavonultatok a zenéléstõl. Mennyire követed ma a szcéna alakulását? Milyen különbséget látsz és ma és a 10 évvel ezlõtti szcéna között?

A legnagyobb különbséget abban látom, hogy elképesztően felhígult minden. Legalább tízszer annyi energiát kell belefektetni abba, hogy egy értékelhető zenét megtalálj. Boldog-boldogtalan online kiadót alapít, nem kell hozzá nagy tehetség, hogy kilője a netre a pár nap alatt összetákolt zenéjét és meg fogod hallgatni, mert nem akarsz lemaradni semmiről vagy csak simán belefutsz. Továbbra is vannak kiemelkedő zenék, de úgy látom, hogy sokkal ritkábbak, mint 10 éve. Régebben valahogy karakteresebb darabok születtek, amelyek egy fél hangról is megismerhetőek voltak, ezt ma már nem érzem. 10 éve még plakátoltunk Kiri barátommal, ma már elég JÓL használni a social media felületeket egy rendezvény beharangozásához. Persze most mindenki ezt használja, de kevesen használják valóban jól, plakátolni meg mindenki tudott. Most könnyebb kitűnni a tömegből.

Mire számíthatunk tőled az este folyamán?

Egy igazi classic vonallal készülök csak bakelitről. Persze a bpm azért nem közelíti meg a néhai 140-et. Lesznek igazi klasszikus darabok és elfelejtett finomságok is. Kiri barátom is ott lesz, talán pár track erejéig még ő is pakolni fog.

bendover

Legfrissebb posztok

Denes Toth remixe is hallható a Moodyverse új megjelenésén

Pénteken látott napvilágot a Moodyverse legújabb megjelenése, ami immáron az ötödik a sorban. A Denes…

3 nap ago

Argentínából érkezik az Akvárium Lokál szombati fellépője

Argentína régóta nagyon jó hatással van a progressive house nemzetközi vérkeringésére. Jól tudják ezt a…

3 nap ago

Budapesti DJ zenél ma este a HÖR-ben!

A csempékkel díszített apró berlini stúdióban megfordult már a szakma apraja-nagyja, mióta elindult az adás,…

3 nap ago

3 analóg live act is hallható lesz ma éjjel a Fabrikában!

A proper techno rajongói igazán el vannak kényeztetve mostanában, hiszen az óbudai harisnyagyárban ma és…

6 nap ago

Az elmékbe hatolva: Interjú a budapesti Walk In Mind duóval

Minden egy Purple Noise bulival kezdődött a Secret Room-ban. A többi mondhatni már történelem, hiszen…

6 nap ago

Új nagyszínpados fellépőt, és számos új fejlesztést jelentett be a Sziget

Hatalmas bejelentéssel indult a Sziget 2024-es programjait és újításait bemutató sajtótájékoztató. Eszerint a fesztivál első…

7 nap ago