Kategóriák: Fesztiválszezon

Sziget hírek – Na, még ez is 25!

Jövőre 25. alkalommal jelentkezik kedvenc fesztiválunk, a Sziget, amire már most készülnek a szervezők. A 25. Szigetre egy 25 órás akciót hirdetett a fesztivál szeptember 25-én. Hihetetlen, de az összesen kiadható hetijegyek 25%-át kapkodták el az akció keretében a látogatók.
Akár „égi jelnek” is vehetik a szigetesek, hogy a negyedszázados fesztiválra a kiadható hetijegyek 25%-a talált gazdára az első 25 órában. „A 25-ös szám körül forog a jövő évi Sziget, de nem is sejtettük, hogy váratlanul is becsúszik majd ez a szám” – meséli Gerendai. „A számmisztika szerint a 25-ös szám az új iránt való folytonos érdeklődést jelöli. Mi 25 éve, évről-évre törekszünk valami újra, ez a fejlődés vezetett el oda, hogy mára már a világ legjelentősebb fesztiváljai közé sorolnak minket” – tette hozzá a főszervező, aki szerint az, hogy a hetijegyek negyede egyetlen nap alatt elkelt mielőtt bármilyen programot meghirdettek volna, szintén azt mutatja, hogy a Sziget egy “megbízható” fesztiválmárka, ahová a közönség a különleges hangulatért jön a világ minden tájáról. Persze ettől még a szervezők igyekeznek a negyedszázados jubileumra méltó programmal előállni, azonban az első konkrét nevekre még várni kell pár hetet. A 25-ös számhoz viszont mindig jó hírek kapcsolódnak majd, ugyanis azt ígérik, hogy minden hónap 25-ére tartogatnak valami izgalmas meglepetést.
Zöldültek a vendéglátók a Szigeten
Az idei Szigeten a környezettudatos fesztiválozás és a szemléletformáló kommunikáció lényegesen nagyobb fókuszt kapott. A szervezők azonban nem csak a szigetlátogatókat ösztönözték a tudatosabb magatartásra, de a rendezvény vendéglátói közt is elindítottak egy megmérettetést. A Sziget “zöld revizorai” több szempontból mustrálták a különböző büféket és italos pultokat, egyebek mellett, hogy ki milyen erőfeszítéseket tesz az energiatajarékosság terén, milyen mértékben térnek át a lebomló étkészletek használatára, hogyan oldják meg a szelektív hulladékgyűjtést, és hogyan nyilvánul meg a fenntarthatóság a dekorációban és a kommunikációban.
A szervezők erőfeszítéseinek eredményeképp az étel árusító standok üzemeltetői is egyre nagyobb arányban tértek át a környezetbarát, lebomló tányérok és evőeszközök használatára: ezekből több, mint 120.000 darab fogyott a fesztiválon. Az italos pultoknak pedig fele sikeresen bevezette a teljeskörű szelektív gyűjtést, így a PET és ALU hulladékokon kívül 100 m3 üveget is sikerült megmenteni a hulladéklerakótól.
És a versenyben pedig a minap hirdettek eredményt, eszerint a büfék közt az első három helyezett a Zing Burger, a Waffel Land és a Bakker Brunch lett , míg a “kocsmák” közt a Go To Hungary, a Szovjotszkoje Igrisztoje, és a Chilloud végzett az első három helyen a környezettudatos versenyben.]]>

Sajtokozlemeny

Legfrissebb posztok

„Nem egy vadidegen ember vagyok, aki továbbáll” – kiállítás nyílik Bertók Kriszti fotós emlékére

„Szeretem megélni az intimitást, hatalmas igényem van rá, de nem olyan egyszerű ehhez a megfelelő…

33 perc ago

Denes Toth remixe is hallható a Moodyverse új megjelenésén

Pénteken látott napvilágot a Moodyverse legújabb megjelenése, ami immáron az ötödik a sorban. A Denes…

3 nap ago

Argentínából érkezik az Akvárium Lokál szombati fellépője

Argentína régóta nagyon jó hatással van a progressive house nemzetközi vérkeringésére. Jól tudják ezt a…

3 nap ago

Budapesti DJ zenél ma este a HÖR-ben!

A csempékkel díszített apró berlini stúdióban megfordult már a szakma apraja-nagyja, mióta elindult az adás,…

3 nap ago

3 analóg live act is hallható lesz ma éjjel a Fabrikában!

A proper techno rajongói igazán el vannak kényeztetve mostanában, hiszen az óbudai harisnyagyárban ma és…

6 nap ago

Az elmékbe hatolva: Interjú a budapesti Walk In Mind duóval

Minden egy Purple Noise bulival kezdődött a Secret Room-ban. A többi mondhatni már történelem, hiszen…

6 nap ago