Aki nosztalgiázni akar az itt megteheti, mi viszont egészen másért emeljük ki ezt az epizódot. Itt voltak ugyanis először licencelt zenék. Az INTRO alatt megszólaló Blur dal, a Song 2 valószínűleg mindenkinek megvan, mivel ezt azóta is számos alkalommal felhasználták már, például legutóbb egy autóreklám betétdalként. Érdemes azonban bővebben foglalkozni a többi, ebben a játékban és a következő szériákban megszólaló zenével is, mivel hosszú éveken keresztül elég nagy hangsúlyt fektettek a soundtrackekre. Ahogy fejlődött a technológia a zenék száma is fogkozatosan nőtt de az újabb verziók között böngészve nagyon ritkán találni különleges darabokat. Nem is áll szándékomban egyesével végigmenni az összes epizódon, mivel kiegészülve a World Cup és az EURO részekkel ez már közel harminc részt jelentene és az utóbbi időben a mennyiség – mint oly sokszor – a minőség rovására ment. Na de nézzük a kezdeteket!
A sorozat ezen darabján az USA Nevada államából érkező The Crystal Method duó zenéi játszották a főszerepet. Hallható volt az első EP-jük, Now Is The Time címmel 1994-ből, az 1997-es Vegas című nagylemezről a Busy Child és a legismertebb darabjuk, a Keep Hope Alive valamint erről az EP-ről a másik oldal, a More című zene is.
A rövidke négyes listával nem sokat kockáztattak. Nagyon erős lett a felhozatal, még úgy is, hogy az intro a kocsmai zenegépek elmaradhatatlan szereplője, a korabeli gólyatáborok ébresztője, a Chumbawamba és a Tubthumping. Ha a zenei műfajt nézzük, a koncepció nem változott, itt is maradtak a breakbeat vonalnál és ebben az esetben is minden tétel mérnöki precizitással lett kiválasztva! Az amerikai Omar Santana több alteregót is használ, mégis egyetlen EP-t készített Wizard of Oh néven, erről a Terminal Intensity került be a játékba. Az igazán sötét törteket kedvelő hallgatóságnak a Fluke 1997-es Risotto című albumáról az Absurd biztos elnyeri a tetszését, és végül de nem utolsó sorban hallható még a Boymerang ugyancsak 1997-ben megjelnt Balance Of The Force című albumáról a Soul Beat Runna amely elsősorban a drum and bass fanatikusok kedvéért került a játékba.
Ha egyetlen zenét kellene választani a játékból, akkor valószínűleg mindenki EZT jelölné meg. Fatboy Slim azaz Norman Quentin Cook és a legendás Skint kiadó is Brighton városából indultak világhódító útjukra. Kettejük kapcsolata még az 1990-es évek közepén kezdődött és azóta is tart, ennek egyik legékesebb bizonyíték az 1998-as You’ve Come A Long Way, Baby album, amelyről nehéz lenne egyetlen darabot kiemelni, az EA sportsnál megtették: a The Rockafeller Skank lett az. Hatalmas slágerré is vált, na nem elsősorban ezért de valószínűleg ez is szerepet játszott benne. A többi zene ebben az esetben is breakbeat és big beat kombináció. Nagyon kellemes hangzású Scott Friedel azaz God Within még egy 1993-ban megjelent Raincry (Spiritual Thirst) című darabja, a többi zene viszont sokkal sötétebb. Marvin Beaver vagyis Dylan Rhymes első zenéi még 1997-ben jelentek meg a londoni székhelyű Junior Boy’s Own kiadónál. A Naked & Ashamed című darab pedig annyira jól sikerült, hogy rögtön a játék betétdalai közé került. Akárcsak a Danmass, Dan Carey és Massimo Bonaddio duójának Gotta Learn (Dub Pistols’ Sick Junkey Remix)-e.
Ebben az évben már nyolcra emelkedett a betétdalok száma, a legimertebb előadó pedig egyértelműen a brit Robbie Williams, akinek It’s Only Us című darabja került be a játékba. A brit vonal a meghatározó, szinte az összes betétdalt a ködös albionban élő művészekhez köthető. Kicsit populárisabb irány az Apollo 440 (vagy Apollo For Fourty) és a Stop The Rock az 1999-es Gettin’ High On Your Own Supply albumukról. Sokkal betegebb viszont a Sniper trió és Crossfader Dominator című darab akárcsak a Lunatic Calm és az LC Double ‘O’ Series EP-ről a LC001 Neon RayMix verizóban. Simon Shackleton karrierje Elite Force néven még csak kibontakozóban volt ekkor, azóta viszont már senkinek nem kell őt bemutatni, a Call It Brisco (And Why Not?) dalt egy 1998-as Day Trip To Brisco című EP-ről sikerült levadászni.
A zenei trendek változtak, így ebben az évben már a trance zenék is szép számmal felkerültek a listára. Köszönhetően a brit trance legendának, Paul Oakenfoldnak. A The Source és Fly Away című darabhoz készített átirat már arra engedett következtetni, hogy elmozdul a játék ebbe az irányba. Azonban nem teljesen mozdult el, mivel a Curve és a Chinese Burn dala egy Lunatic Calm remixben még a korai breakbeat időszakot elveníti fel, akárcsak a Utah Saints, akiknek a Power To The Beats és a Funky Music tételei is felkerültek a listára, utóbbi egy Levent’s Funk-o-Rama Short editben.
A trance vonal ebben az esztendőben már erősebb volt, sőt, igazából ezek lettek a dominánsak a breakbeatek helyett. A brit hegemóniát a holland trance vonal törte meg, jött többek közt Junkie XL, Tiësto és a Flight 643, Ferry Corsten és az előbb említett Tiësto közös Gouryella projektje és a Tenshi című dal. Ezen felül az Edison Factor és a Repeat The Sequence valamint a Conjure One és a Redemption egy Max Graham által készített átiratban ami inkább a trance rajongók számára lehet ismerős. Vegyes felvágott a trance másik angol nagyágyúja, BT és a Never Gonna Come Back Down, amelynek a Hybrid páros által készített Echoplex Dub verziója került a játékba. Tsiztán breaks iszont a Vitae és az Energy Flow valamint Issi Noho és a First Snow mégpedig egy remek General Midi remixben.
2002 után már nagyon vegyes lett a felhozatal, volt itt szinte minden. Ezért csak az érdekesebb darabokat emelném ki a következő évekből: 2003-ból a német Timo Maas és a To Get Down Fatboy Slim remixben, a Bedroom Rockers és Drivin valamint két Kosheen track, a Hide U valamint a Pride. 2004-ből a Goldfrapp duó és a Train, Richard Dorfmeister formáiója, a Tosca feat. Tweed és a Gute Laune, Timo Maas ismételt a Unite című darabbal, valamint az Underworld Two Months Off című klasszikusa. Az EURO2004-ről Dave Clarke feat. DJ Rush – Way of Life valamint JXL – Billy Club. 2005-ben jött a legendás New Order Blue Monday, Sarah Mclachlan – World On Fire (Junkie XL Club Mix). A FIFA06 mondjuk tényleg erős volt az LCD Soundsystem – Daft Punk Is Playing At My House-al, a Röyksopp – Follow My Ruin,-al és Vitalic – My Friend Darioval. Akárcsak a WC 2006, Fischerspooner – Never Win, Depeche Mode – A Pain That I Am Used To (Jacques Lu Cont Remix), Lexy és K-Paul projektje, a Die Raketen és a Tokyo, Tokyo, Ladytron – Destroy Everything You Touch. FIFA08: Digitalism – Pogo, Modeselektor feat. Sasha Perera – Silikon, Planet Funk – Static, Simian Mobile Disco – I Believe, valamint az eddigi egyetlen hazai siker, Yonderboi – Were You Thinking of Me? EURO 2008: Boys Noize – Don’t Believe The Hype
Forrás: Fifasoundtrack
„Szeretem megélni az intimitást, hatalmas igényem van rá, de nem olyan egyszerű ehhez a megfelelő…
Pénteken látott napvilágot a Moodyverse legújabb megjelenése, ami immáron az ötödik a sorban. A Denes…
Argentína régóta nagyon jó hatással van a progressive house nemzetközi vérkeringésére. Jól tudják ezt a…
A csempékkel díszített apró berlini stúdióban megfordult már a szakma apraja-nagyja, mióta elindult az adás,…
A proper techno rajongói igazán el vannak kényeztetve mostanában, hiszen az óbudai harisnyagyárban ma és…
Minden egy Purple Noise bulival kezdődött a Secret Room-ban. A többi mondhatni már történelem, hiszen…