Kategóriák: Lemezajánló

„Üresen pörgetett MMORPG lett az életünkből” – megjelent az új Planetdamage EP

Az előadóról

Bari Máriusz, ismertebb nevén Damage a hazai cyberpunk és ipari szubkultúrák prominens alakja. Projektjei számos helyen ismertették meg az underground zenéket országhatáron belül és kívül egyaránt az érdeklődőkkel – ilyen volt az LD50 közösségi oldal, a The Dose fanzin, illetve a jövőkutatással foglalkozó könyve, a Damage Report. Produceri vonalon három éve mozog, munkáját négy kislemez és több remix jelzi, dolgozott már együtt egy kislemezen a nemzetközi vizeken evező hazai Black Nail Cabaret énekesnőjével, Emkével és olyan nevek remixelték, mint a Haujobb, a Leaether Strip vagy az Attrition.


Az üzenetről

Az emberiség legnagyobb potenciálja a heverőről megengedett, ebéd utáni zsíros böfögés; ha az idegenek élőben szállnának ki a csészealjakból a Times Square felett, amiatt panaszkodnánk, hogy milyen rossz az űrhajók grafikája. Trumptól a Brexiten keresztül az ausztrál titkosításellenes törvényig hosszú és tagadhatatlan bizonyítékaink vannak arra, hogy az egység, mint olyan, sosem volt az emberiség legnagyobb erőssége és ez kifejezetten igaz a globalizált poszt-internet időszakra. Elvesztettük a narratívát, elvesztettük a szövegkörnyezetet, az érdeklődésünket, azt, hogy előre tudjuk vetíteni tetteink következményeit, üresen pörgetett MMORPG lett az életünkből. Erről szól a HI REZ LO LIFE, egyszerre szántam emlékeztetőnek és figyelmeztetésnek.” (Hi Rez Lo Life EP, CD-melléklet)


A kislemezről

A Hi Rez Lo Life az amerikai Black Pill Red Pill kiadónál jelent meg, mixing/mastering (és hozzáadott produceri) vonalon a Black Nail Cabaretből ismert Árvai Krisztián erősíti a hangzást és a veretési együtthatót. A számok legalább annyira tánctérközpontú ipari klubdarabok, mint amennyire zsigeri reflexek az elmúlt évek közösségimédia-történéseire – egyben pedig utalások a korai cyberpunk szubkultúra egyik örök jelmondatára, a “Hi Tech Lo Life”-ra.

A videoklipet (illetve a kislemezzel kapcsolatos összes grafikai munkat és fotót) Besenczi Richárd készítette (aki Planetdamage előző videoklipjét, a “Vex”-et is forgatta). Az anyagot a 80-as/90-es évek monokróm európai videoklipjei, a glitchek és a megfigyelési kultúra ihlette.

Érdemes megjegyezni, hogy annyira megtetszett nekünk a japán Twitter-felhasználó @dekantsu világító animeszemüvege, hogy Besenczi Richárd és Major Dániel a publikált fotók alapján el is készítették saját változatukat, amit elég gyakran használtunk is a klip készítése során.

https://open.spotify.com/album/38FSVVdWSi1KkJHxFFCbOw
www.facebook.com/planetdamage
https://planetdamage.bandcamp.com/
http://www.planetdamage.com/music/

Sajtokozlemeny

Legfrissebb posztok

„Nem egy vadidegen ember vagyok, aki továbbáll” – kiállítás nyílik Bertók Kriszti fotós emlékére

„Szeretem megélni az intimitást, hatalmas igényem van rá, de nem olyan egyszerű ehhez a megfelelő…

9 óra ago

Denes Toth remixe is hallható a Moodyverse új megjelenésén

Pénteken látott napvilágot a Moodyverse legújabb megjelenése, ami immáron az ötödik a sorban. A Denes…

3 nap ago

Argentínából érkezik az Akvárium Lokál szombati fellépője

Argentína régóta nagyon jó hatással van a progressive house nemzetközi vérkeringésére. Jól tudják ezt a…

3 nap ago

Budapesti DJ zenél ma este a HÖR-ben!

A csempékkel díszített apró berlini stúdióban megfordult már a szakma apraja-nagyja, mióta elindult az adás,…

3 nap ago

3 analóg live act is hallható lesz ma éjjel a Fabrikában!

A proper techno rajongói igazán el vannak kényeztetve mostanában, hiszen az óbudai harisnyagyárban ma és…

6 nap ago

Az elmékbe hatolva: Interjú a budapesti Walk In Mind duóval

Minden egy Purple Noise bulival kezdődött a Secret Room-ban. A többi mondhatni már történelem, hiszen…

6 nap ago