“… A történelem során a városok arra hajlottak, hogy átvegyék vagy megtartsák a hátországuk vallását. […] Ugyanakkor a városok arra is hajlamosak, hogy felhígítsák a hagyományos hiteket. Az iparosodott Nyugat pedig különösképpen intellektuális, filozófiai és pszichológiai gyakorlattá redukálta a vallást. A nyugati városlakók jellemzően meg vannak fosztva az eksztázis élménytől, ezért ezeknek a genetikailag kódolt szükségleteknek a kielégítése érdekében gyakran olyan pótszerekhez folyamodnak, mint a drogok. A rituális testtartások gyakorlása lehetséges kiutat ajánl erre a dilemmára. […] vallásos transzállapotot vezethetnek be és a testtartások segítségével jelentőségteljes tapasztalatokat építhetnek fel…”
/Belinda Gore: Ecstatic Body Postures – An Alternate Reality Workbook/
Az előadás alapjául a magyar származású amerikai antropológus, Felicitas D. Goodman rituális testtartásokkal kapcsolatos kutatási eredményei és az azokból levezetett gyakorlat szolgál. Az ún. eksztatikus testtartások által kiváltott transzállapotban tapasztalt élményekből kiindulva a három előadó és a koreográfus arra keresik a választ, hogy milyen, a génjeinkbe kódolt, ősi bölcsesség jelenik meg a mozgásban és a táncban ezeken az archetipikus testtartásokon keresztül.
A tradíció az évszázadok során letisztult bölcsesség. Az előadás ezt az esszenciát vizsgálva kívánja keresni azt a folytonosságot, ami az őskori ember táncának velejét viszi tovább a génekbe kódolva egészen a ma emberéig. Az előadásban megjelenő tánc megkísérel az emberfelettivel való találkozásból táplálkozni. Túllépni a test fizikális korlátain és átadni a lelket azoknak az ősi táncgesztusoknak, amelyek ott húzódnak az ember tudatalatti emlékezetében.
A révület során ehhez az évezredek során felhalmozódott tudáshoz kapcsolódva szellemülnek át a táncosok. Azáltal, hogy önmagukat a lehető legnagyobb mértékben nyitják meg ezen láthatatlan bölcsesség előtt, arra tesznek kísérletet, hogy a testük médiumán keresztül a nézőkkel is megosszanak valamit ebből a tudásból.
A Rave egy olyan színpadi rituálé, melynek során a lélek és a szellem egyenrangú párbeszéde a test nyelvén közvetítődik. Az előadók átszellemülése által a közönség is részesülhet a révület ősi élményéből. Kóstolót kaphat abból, hogy a szürke hétköznapokon túl egyensúly uralkodik a világban. Ennek a harmóniának a meg- és átélésére teszünk közös kísérletet. A három táncos, mint három sámán, érzékenységet, harmóniát, békét közvetít.
Szereposztás / stáb:
Alkotó: Cserepes Gyula
Előadók: Busa Balázs, Kelemen Patrik, Takács László
Fényterv: Ints Plavnieks
Fénytechnikus: Dézsi Kata
Zene: Mádi László
Jelmez: Farkasdy Szilvia
Díszlet: Csasznyi Dénes
Produkciós asszisztens: Kárpáti Lili Melánia
Promóciós producer: Boldizsár Péter
Videódokumentáció: Batka Máté, Dimeth Balázs
Fotódokumentáció: Dömölky Dániel
Konzulens: Anna Sándor
Külön köszönet: Cserepes Zoltán, Eredics Lilla, Erős Balázs, Kiss Rebeka, Partig-Kis Erika, Sándor Anna, Talló Gergely
Támogatók:
Koprodukciós partner: MU Színház
Partnerségben a Műhely Alapítvánnyal
Támogatók: NKA – Imre Zoltán Program, OFF Alapítvány
Cover foto: Dömölky Dániel
Bővebb információ:
https://www.mu.hu/aktualis-musor/2020-februar/item/854-atelier-21220-mu-szinhaz-rave
Május 1-én volt 20 éve, hogy Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz. A kerek évforduló alkalmából…
Egy valódi indusztriális, proper és hard techno invitálunk benneteket szombaton Budapest legőszintébb szobaklubjában, az ellenkultúra…
„Szeretem megélni az intimitást, hatalmas igényem van rá, de nem olyan egyszerű ehhez a megfelelő…
Pénteken látott napvilágot a Moodyverse legújabb megjelenése, ami immáron az ötödik a sorban. A Denes…
Argentína régóta nagyon jó hatással van a progressive house nemzetközi vérkeringésére. Jól tudják ezt a…
A csempékkel díszített apró berlini stúdióban megfordult már a szakma apraja-nagyja, mióta elindult az adás,…