A Spotify új lehetőséget kínál az előadók és kiadók számára. Úgynevezett promóciós díj ellenében befolyásolhatják az ajánlási algoritmusokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor egy hallgató által elindított zene vagy album lejár, akkor az applikáció automatikusan ajánl egy újabb zenét. Ez a zeneajánlás pedig nagyobb eséllyel lehet azé az előadóé, aki szerződik erre a szolgáltatásra, ami az Autoplay és Spotify Radio lejátszásokra terjed ki.
A csavar a történetben az, hogy nem ráfizetni kell a szolgáltatás igénybe vételéhez, hanem el kell fogadni a promóciós díj mértékét. Ez azt jelenti, hogy ha a zenetulajdonos befolyásolni szeretné a Spotify algoritmusát, azaz az ő zenéjét részesítse előnyben az app az ajánlásoknál, akkor alacsonyabb jogdíjat kap a szerző vagy kiadó azon lejátszások esetében, amik az algoritmus miatt indultak el.
Ez az új funkció ismételten nem a zenészek és az ipar támogatásáról szól. Így is nehezen tudják behajtani a jogdíjakból származó bevételeket, de a Spotify még csökkentené is azt. Valamint ha más zenésztársak beleegyeznek ebbe a szolgáltatásba, akkor még kevesebb az esélyük azoknak, akik nem részesítik előnyben a funkció használatát. Lassan ez is kezd hasonlítani a Beatport lehúzós, piaci elhelyezkedést könnyedén megvásárolható üzleti modelljére.
Forrás: https://consequenceofsound.net/
Május 1-én volt 20 éve, hogy Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz. A kerek évforduló alkalmából…
Egy valódi indusztriális, proper és hard techno invitálunk benneteket szombaton Budapest legőszintébb szobaklubjában, az ellenkultúra…
„Szeretem megélni az intimitást, hatalmas igényem van rá, de nem olyan egyszerű ehhez a megfelelő…
Pénteken látott napvilágot a Moodyverse legújabb megjelenése, ami immáron az ötödik a sorban. A Denes…
Argentína régóta nagyon jó hatással van a progressive house nemzetközi vérkeringésére. Jól tudják ezt a…
A csempékkel díszített apró berlini stúdióban megfordult már a szakma apraja-nagyja, mióta elindult az adás,…