A holland elektronikus zenei iskola az ezredforduló környékén rengeteg kiváló művészt termelt ki magából. A techno fanatikusoknak elég talán Steve Rachmad és Joris Voorn a trance szerelmeseinek pedig Ferry Corsten és Sander Kleinenberg nevét megemlíteni. A big beat pedig egy angliából induló irányzat volt, amely ötvözte a breakbet, az acid és a techno elemeit, legismertebb művészei pedig – a teljesség igénye nélkül persze – Fatboy Slim, a The Prodigy, a The Chemical Brothers, a The Crystal Method vagy a Basement Jaxx. Ehhez a táborához csatlakozott az 1967 december 8-án Lichtenvoordeban született Tom Holkenborg is aki persze nem szakadt el a gyökerektől ezért zenéiben folyamatosan jelen voltak a techno és főleg a trance stílusjegyei. A bevezetőben említett szerzői albumok elsősorban a big beat, a breakbeat és a hip-hop alapjaira épültek de Bon Voyage, Zerotonine avagy a Future In Computer Hell című darabjait a korszak house és trance lemezlovasok is előszeretettel pörgették. Pályafutása során olyan előadókkal dolgozott együtt, mint Dave Gahan a Depeche Mode-ból, Robert Smith a The Cure-ból de készítet közös tracket Sasha-val is amely a Breezer címet kapta.
A Junkie XL remix listán is találunk világhírű elődókat szép számmal: a már említett Dave Gahan és a Dirty Sticky Floors, több Britney Spears sláger, a Scissor Sisters valamint a Mary és a Land Of A Thousand Words, a Rammstein és a Feuer Frei!, Justin Timberlake és a What Goes Around… Comes Around, a Coldplay és a Talk, de talán a legjobban sikerült darab az ausztrál Infusion csapattől a Legacy című darab. A listáról nem hiányozhat az előző évtizedben külföldön legtöbb elismerést bezsebelő hazai művész, Yonderboi neve sem. Közös projektjük keretein belül Junkie XL Today című számáről Fogarasi László, a People Always Talk About The Weather-hez pedig Tom Holkenborg készített egy-egy átiratot.
Legismertebb darabja viszont minden kétséget kizáróan a 2002-es futball világbajnokságra készített dal, amely egy sportszergyártó cég reklámjaként járta be a világot, megismertetve mindenkivel Junkie XL nevét. Természetesen ez nem más mint a Little Less Conversation, amit Elvis Presley azonos című számából készített a legendás Elvis dal első legális átirataként.
2003-at írtunk és Tom ekkor érezte úgy, hogy itt az ideje váltani. „Úgy éreztem, hogy olyan messze jutottam el az elektronikus zenén belül, amennyire csak lehetséges. Bezártam az amszterdami stúdiómat, betettem a laptopomat egy bőröndbe és LA-ba költöztem. Csak arra gondoltam, hogy egy film zeneszerző leszek – ez volt az álmom!” – meséli.
Úgy tűnik, jó döntést hozott. Azóta is Kaliforniában él, Hollywood egyik legkeresettebb zeneszerzője, aki olyan filmekhez készített soundtrackeket mint a Batman Superman ellen – Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice), Mad Max – A harag útja (Mad Max: Fury Road), A setét torony (The Dark Tower), a Deadpool, Az Igazság Ligája (Justice League) valamint az idén moziba kerülő új Tomb Raider.
Forrás: Musicradar]]>
A nemrégiben újra indult MAF TV legújabb adásában ezúttal egy hazai dj páros volt a…
Koncz Dávid, vagy ahogy a Trancefix fórumozók ismerhetik TheTranceHistoran egy nem éppen hétköznapi fába vágta…
Továbbra is hatalmas lendületben a New Generation Rave, pedig az egy éves évforduló majd csak…
Pop-, klub- és kísérleti zenei műfajban összesen 34 zene jelenik meg május 24-én, és idén…
Derült égből villámcsapásként érkezett a hír, miszerint bezár Budapest egyik legnépszerűbb klubja, a D9! A…
Felkészültél? Június 15-én Sri Lanka, és Argentína után, ismét hazánkba látogat a progressive house egyik…