Rødhåd 1984-ben született. Egészen a tavalyi évig még egy tervezőirodában dolgozott. 2012-ben jelent meg első zenéje. Addig csak Berlinben lépett fel.
Tizenkét éves korában szülei elvitték a Love Parade-re. Akkoriban még inkább a deszkás sportok és a hip hop kötötte le érdeklődését. A suliévek alatt aztán jött a szokásos forgatókönyv a Thunderdome CD-kel.
Az igazi lökést 1998 utolsó éjszajáján Westbam és Hardy Hard bulija adta. 16 évesen vette az első lemezeit: Stigmata, Drumcode, CLR 145 bpm-en… Az ezredforduló környékén kiábrándult az egyre durvábbá és ötlettelenné váló veretésből. Úgyhogy szép lassan elkezdett a dubosabb témák felé fordulni, immáron olyan előadók lemezeit beszerezve, mint Maurizio vagy Basic Channel. A zakatolást felváltották a lassabb, nyugodtabb, deepesebb hangzás.
Zenei előképzettsége nincs, teljesen autodidakta módon tanult meg mindent. Első rezidenciája a 80db, ma már csak „lepukkant szarfészeknek” nevezi a helyet. Következett a Dice Club (Berlin-Mitte), Diller (Prenzlauer Berg), Raum18 (Neukölln) és a Horst (Kreuzberg).
2009-ben alapította a Dystopiant. Akkor még nem volt szó a kiadóról, inkább csak szerettek volna közösen bulikat szervezni és zenélni. Az első buli line upjára azt hiszem rögtön mi is jegyet váltanánk: Rødhåd, Ben Klock, Shed és egy Sandwell District live! Az Arena Club indusztriális hangulata ideális helyszínnek bizonyult. A Dystopian egyébként a tagok (Rødhåd, Alex Do, Recondite) közös világnézetéből fakadóan kapta a nevét. (A disztópia vagy antiutópia egy társadalom víziója, mely ellentétes az utópiával. Gyakran negatív jövőképet mutat. A disztopikus társadalmakban gyakran az életkörülmények nyomorúságosak, a szenvedés, a szegénység, az elnyomás, az erőszak, járványok és szennyeződések jellemzik. – wikipedia). HG Wlls „Időgép” című science fiction-jében az elnyomott emberek a föld alá kényszerültek, de ott is partyztak. Ma a nagy technoklubok töltik be ugyanezt a funkciót. Eddig 3 EP-t jegyez a Dystopian gondozásában, ezek az „1984“, „Blindness“ és „Red Rising” című lemezek. A Token kiadónál eddig két megjelenése volt (Spomeniks, Haumea).
Ma már minden hétvégén bukkan fel Európában, végigjárta a legnagyobb klubokat és fesztiválokat.
Láthattuk a Boiler Roomban tavaly és idén is. Ha belenéztek, az is kiderül, hogy kell kiejteni a nevét.
Júliusban ő keverte a 418-as Resident Advisor mixet.
Figyelem! Még véletlenül sem összekeverendő a 2000-es évek elejének meghatározó svéd techno producerével. Ő Redhead, aki nem tűnt el (állítólag egyszer még a Livingroomban is volt egy fellépése az Astoriánál) még tavaly is adott ki zenét.
Rødhåd-et rengetegen követik a Facebookon Magyarországról is, úgyhogy hajrá!