A rendezvényszervezők még mindig a pandémia utóhatásait elemzik világszerte. Még a világhírű, elismert promóterek, mint a Cosmopop is kudarcokba ütközik, hiszen elsőszámú eseményük, a Time Warp Mannheim 2019 óta nem nyitja meg kapuit.

Robin Ebinger, a Cosmopop társalapítója és marketing igazgatója azonban továbbra is rendíthetetlenül optimista a rendezvényipar jövőjét illetően, hiszen harminc éves pályafutása során számos csúcs-, és mélypontot megélt.
A Cosmopop készen áll a Sonus Fesztivál visszatérésére, mely Európa egyik legnépszerűbb nyaraló és partizó övezetében, a horvát Zrce Beach-en kerül megrendezésre e hét vasárnaptól. Másik nagy európai eseményük pedig a Time Warp: Two Days | Two Stages októberben, mely a világhírű névadó rendezvénynek a kistestvére.

Robin most a Cosmopop-ról beszél, az elmúlt években a vállalatot ért kihívásokról, sikerekről, továbbá arról, hogy a szenvedély volt a hajtóerő a márka globális fejlődésében, valamint az iparág jövőjével kapcsolatos jóslatairól.

Robin, 2003 óta állsz a Cosmopop élén, mint társalapító. Minden bizonnyal az elmúlt évek jelentették a legegyedibb kihívást egész karriered során.

Hát azért sok hullámvölgy volt az elmúlt három évtizedben is. A világjárvány azonban óriási kihívást jelentett, különösen mert generációnk számára példátlan volt. A legszörnyűbb az volt benne, hogy nem volt egyértelmű perspektíva vagy előrejelzés. A fesztiválok promótálása magas kockázatú iparág, ezért általában hozzá vagyunk szokva a rugalmassághoz és megoldások kereséséhez. A járvány azonban nem adott sok teret a manőverezésre.

Ennek ellenére nem akarok panaszkodni. Szeretem a munkámat. Kihoztuk a legjobbat az elmúlt két évből, mindenre összpontosítottunk, ami csak az asztalunkra került, és sok energiát fektettünk a folyamataink újra gondolására és infrastruktúránk újjáépítésére.

Az ikonikus Time Warp flagship eseményetekre sajnos 2019 óta nem került sor, bár kiváltottátok olyan kisebb kiadással, mint az októberi Time Warp: Two Days | Two Stages. Mindig is tervben volt, hogy egy évben ehhez hasonló kisebb rendezvényekkel bővítsétek a portfóliót vagy ezzel csak a járvány okozta korlátozásokra reagáltatok?

Kezdettől fogva sokrétű portfólióval rendelkezünk a kisebb beltériektől a nagyszabású szabadtéri rendezvényekig, a helyi kluboktól a nemzetközi helyszínekig. Szóval ez nem volt újdonság számunkra.

2021-ben, amikor másodjára is le kellett mondanunk az eredeti nagy Time Warp Mannheimi kiadását, először átütemeztük októberre. Aztán a magas németországi koronavírus-fertőzöttség miatt azt is le kellett mondanunk. Nyáron aztán adódott hirtelen egy új lehetőség, amikor a hatóságok jelezték, hogy bár korlátozott létszámmal, de lehet majd rendezvényeket tartani októberben, ezért kitaláltuk a “Two Days | One Stage” verziót. Mivel nem tudtuk így a megszokott és elvárt óriási showt prezentálni, ezért az volt a szándékunk, hogy legalább két napot adjunk a nemzetközi rajongóinknak.

2022-ben ismét kénytelenek voltunk lemondani a tavaszi kiadást, ezért úgy döntöttünk optimisták maradunk és tovább gondoljuk a tavalyi őszi projektet, és ezúttal két napra és teremre tervezünk. Nemrég jelentettük be a line up-ot erre az évre és nagyon izgatottak vagyunk már miatta.

Az iparágon belül szó volt az események túlkínálatáról. Gondolod, hogy ez lehet az oka annak, hogy sok rendezvény nehezen teljesít? Vagy más tényezők is befolyásolják ezt?

Úgy gondolom, ez különböző okok kombinációja: először is ne felejtsük el, hogy minden ciklikus, különösen a gazdaságban, divatban, a trendekben és általában az életben. Láttam már ilyet a múltban. Mégis azt gondolom, valóban van egy bizonyos túltelítettség már a piacon. „Normális” időkben nyugodtabb lennék és azt mondanám, ez magától megszilárdul. Tekintettel a tényekre, hogy továbbra is járványhelyzet áll fenn, az árak és a költségek az egekbe szöknek, és a stáb személyzete is megváltoztatta az iparágat, így most a fenyegetések és kihívások óriásiak. Az hogy nem futnak jól az értékesítések, nem csak a túltelítettséggel magyarázható. Szerintem ez a fogyasztói bizonytalanságnak is köszönhető, és így a megtakarítási elvárásoknak is. Egy másik szempont az utazás szabadsága a járvány után. Most sok fiatal választaná a nyaralást inkább külföldi utazással, ahelyett, hogy időt és pénzt költene egy hazai vagy nemzetközi fesztiválra. Hiszem, hogy a megfelelő termék és egy megbízható márka felülkerekedik ezeken az időkön.

Visszatérve a portfólióhoz és annak fontosságához, itt érdemes megemlíteni a horvátországi SONUS fesztivált is, amit szintén promótálunk. Ez a fesztivál magába foglalja a nyaralás utáni vágyat, a csendes strandokat, a mediterrán ételeket, lenyűgöző tájat, de az energiával teli szabadtéri klubokat is. A jegyeladások terén ez a valaha volt legerősebb évünk.

Az évek során milyen kulcsfontosságú komponenseket alkalmaztatok annak érdekében, hogy a Time Warp-ot világszerte ismert márkává alakítsátok?

A nemzetközivé válás sokkal inkább logikus evolúció volt számunkra. Soha nem volt csupán egy kulcsfontosságú összetevőkön alapuló stratégiai lépés. Azóta nagyon erős nemzetközi közönségünk van Mannheimben és rengeteg felkérés érkezett más piacokról is, hogy rendezzünk Time Warp-ot. Valahogy mindig találkozunk a globális közönség ízlésével.

A márka sok örökséget hordoz magába. A Time Warp a múltja miatt olyan, amilyenné vált mára, de az elektronikus zene iránti szenvedélyünknek és az állandó törekvésünknek is köszönhető, hogy megújulunk, és a modern technológiát alkalmazva fokozzuk az élményt a táncparketten. Valahogy olyan univerzális formulát szállítottunk, amely minden piacon segít.

A lehetséges kulcsfontosságú eszközeink a hangminőségben való kompromisszummentesség, és hogy a vendégeink rendezvényélményére és a zenei kínálatunkra összpontosítunk. És nyilvánvalóan a közösségi média is segített az üzenetünk terjesztésében.

Mik bizonyultak a legnagyobb akadálynak egy olyan rendezvény létrehozásában, amely elsősorban a külföldről utazó vendégek vonzására irányul?

Szinte az összes fesztiválmárkánkkal rengeteg látogatót vonzunk a világ minden tájáról. A legnagyobb akadály tehát az utazási infrastruktúra. Egy nagyvárosi fesztivál esetében ez általában nem jelent gondot. Egy olyan helyszínen viszont, ahol a SONUS is van, ez befolyásolhatja az eladási számokat. De mivel Horvátország az elmúlt években még népszerűbb nyaralóhellyé vált, ezzel a járatok menetrendje és a szálláslehetőségek is bővültek.

Lesznek-e új meglepetések a SONUS fesztiválozók számára az Aquariusban, Kalypsoban és a Papayaban, a világ három leghíresebb szórakozóhelyén?

Idén a NOA klubot is teljesen beépítettük a fesztiválba. Négy klubot mutatunk be rotációs rendszerben, azaz napi három egyszerre üzemelő klubbal. Ettől függetlenül a Sonus-on mindig várnak ránk meglepetések az alkonyattól hajnalig tartó szabadtéri partik során a tenger mellett.

Idén várjuk a legnemzetközibb közönséget, több mint 75 országban értékesítettünk jegyeket. Nagyon izgatottak vagyunk a három évig tartó kényszerszünet után. Meggyőződésem, hogy minden partival felrobbantjuk majd a táncteret!

A SONUS Fesztivál rendszeresen a legnagyobb kortárs techno és house előadók névsorát vonultatja fel gyönyörű tengerparti helyszínen. Mik voltak a legutóbbi kiadások különlegességei?

Minden kiadásnak megvannak a maga csúcspontjai. A Sonus-nál minden helyi és nemzetközi művész általában nagyon motivált, és különleges szetteket ad. A Sonus jellegzetessége mindenképpen a felépítése: elektronikus zene az öbölnél lévő szabadtéri klubokban, a háttérben hatalmas hegyek húzódnak, hasonló gondolkodású emberek táncolnak a naplementében, melytől misztikus színek festik meg a hegyeket. És még mindig tovább táncolhatsz a napfelkeltében és a reggeli fényekben. Mi kell még?

Mióta a Cosmopop társalapítóival, Steffen Charles-lal és Frank Eichhornnal közösen szerveztek eseményeket, azóta arra törekedtek, hogy innovatív, új tereket hozzatok létre az emberek számára a táncoláshoz. Mi volt az állandó és legfőbb inspirációs forrás, mellyel tovább fejlődhettetek?

Zene. Szenvedély. Sport. Inspiráló emberekkel való interakció. Mindig kíváncsinak kell maradni, érzékenynek, és összpontosítani kell a környezetedre. Nagyon figyelmesen meg kell hallgatni az új generációkat is.   

 

 

Interjú forrás: eventgenius.live