Végre itt a nyár, elindult a szabadtéri szezon, kiszakadhatunk a jól megszokott klubkörnyezetből. Az open air bulizásnak azonban sok hátulütője van, leginkább az infrastruktúrát illetően, hiszen oda kell cipelni a hangcuccot és a piákat, hogy az áram és vízellátásról még ne is beszéljünk.. Ehhez nyújt megoldást a Block Mobile Events. akik egy önjáró, gombnyomásra nyitható és könnyedén installálható rendezvénykonténert építettek olyan funkciókkal és kiegészítőkkel felszerelve, hogy a rendezvényszervező semmilyen infrastrukturális és technikai akadályba ne ütközzön. A BLOCK ONE névre keresztelt rendezvényeszköz teljeskörű megoldást nyúlt minden jellegű rendezvény kivitelezésében. Gerencsér Mikivel, a projekt megálmodójával beszélgettünk.

Hogyan jött az ötlet?

Egyre többször adódott olyan szituáció az életben, amikor csak ki akartunk volna menni a szabadba zenélni, fröccsözni, de mindig infrastrukturális akadályok álltak utunkba, pl. hogy honnan legyen hangrendszer, hogy legyen sok hideg ital, kényelmes leülős boxok és mindezeket ki fogja el- és aztán hazacipelni. Amikor eszembe jutott, hogy ez megoldható lenne egy minden irányba nyíló, önmagát felemelő és lerakó konténer segítségével, akkor még nem gondoltam, hogy leszünk olyan őrültek, hogy meg is csináljuk.

Milyen példák lebegtek itthon a szemetek előtt? Van hasonlóra példa külföldön?

Mivel a “mobil-rendezvényhelyszín-rental” elég egyedi termék, (gyakorlatilag egy mobil-színpad és egy teljes értékű mobil-bár fúziója) nagyon nehéz lenne példákat állítani szakmailag magunk elé. Külföldön léteznek cégek hasonló termékkel és szolgáltatásokkal, de sokkal nagyobb volumenű és költségvetésű rendezvényekre fókuszálnak, míg nekünk egyik fő szempontunk volt, hogy akár egy 50-60 fős baráti társaság is ki tudja venni privát rendezvényre anélkül, hogy bankkölcsönt kelljen felvenni rá.

Meséljetek a tervezés és az előkészületek fázisáról! Mennyi ideig tartott? Milyen anyagokat használtatok fel? Mi volt a munka legkönnyebb és legnehezebb része?

A tervezési és kivitelezési munkák nem voltak túl zökkenőmentesek, hosszú éjszakák és kemény munkanapok eredményeként megszületett a pontos terv, melynek legyártására egy bukaresti gyártó partnerünkkel szerződtünk, de a termék végső kialakítása és teljes személyre szabása még ránk várt. Itt kezdődött egy olyan időszak, amire ráfoghatjuk, hogy elég nehéz egy év volt: koronavírus miatti szállítási problémák okozta áruhiánytól kezdve a publikus rendezvények korlátozásain át a termék szinte minden részét újra- vagy személyre kellett szabnunk, hogy megfeleljen a célra, amit kitaláltunk neki és biztonságosan működjön minden. A legnagyobb fejtöréseket talán a hidraulikus rendszer okozta, de ahogy láttuk hogy működik az elképzelésünk, könnyűvé váltak a legnehezebb feladatok is és izgatottan mentünk tovább és tovább.

Milyen stratégiával vágtok neki a nyári szezonnak? Saját bulikat is szerveztek? Vagy kizárólag a bérbeadásra fókuszáltok?

Fő profilunk a bérbeadás, az első szezonban leginkább erre próbálunk koncentrálni és a mobil-bulizás körülményeinek kitapasztalásával tölteni időnket. Lesz pár saját rendezvényünk is természetesen, de ezeken inkább a közösségi szellemet és annak építését, illetve a kulturálisan előremutató művészeti értékeket tekintjük fő szempontnak. Ezekről a social média felületeink követésével informálódhattok.

Kiknek ajánljátok a Block Mobile Events szolgáltatásának igénybevételét?

Leginkább olyan rendezvényszervezőknek, promotereknek és kitelepülő vendéglátósoknak, akik extrém, vagy nehezen elérhető helyen terveznek rendezvényt lebonyolítani. Ők nagyon jól tudják mennyire körülményes bármilyen kitelepülés teljes lebonyolítása és inkább választanak egy “all in one” ill. költséghatékony megoldást ahelyett, hogy mindennek egyesével maguk mennének utána. És hát ki ne szeretne pénzt, de legfőképp időt spórolni?

Mire számíthat, aki bérelni szeretné a helyszínt? Melyik technikai feltételeket tudjátok biztosítani?  

Bérlés előtt legfontosabb, hogy az ügyfél által választott helyszínt felmérjük: adottak-e a természeti és infrastrukturális körülmények, azaz van-e aszfaltozott odavezető út, nem állja semmilyen akadály a szállítmány útját, illetve, hogy a domborzat és a talaj lehetővé teszi-e hogy vízszintbe lehessen lerakni a csaknem 3 tonnás konténert. Ezen kívül ha az energiaellátási feltételek (áram és igény esetén víz) adottak, akkor már csak ki kell választani a hozzáadható kiegészítőkből (mobil-kerítés, bár-asztalok és székek, hang-és fénytechnika, DJ-eszközök, báreszközök, repoharak, stb…), amik szükségesek a rendezvényre és már mehet is a buli!

Adott egy szervezőcsapat, van közönség is, de nincs helyszín és szeretné igénybevenni a szolgáltatást. Mi ennek a folyamata? Bárhol fel lehet állítani? Hogyan szállítjátok le? Milyen jogszabályi kötelezettségeknek kell megfelelni?

A helyszín kiválasztását alapesetben az ügyfélre bízzuk, de nagyon szívesen ajánlunk bérelhető helyszín lehetőségeket is, ahol mi el tudjuk képzelni a BLOCK-ot. A leszállítása egy direkt erre a célra átalakított trailerrel történik, melyre a hidraulikus lábaival fel és le tudja rakni saját magát az eszköz, amennyiben a talaj megfelelő. A jogszabályi kötelezettségeket tekintve ugyanarra kell figyelni a szervezőknek mint bármilyen kitelepült esemény lebonyolításánál. A bárpult kialakítása HACCP szabályok és elvek alapján készült és maga az eszköz is rendelkezik minden szükséges biztonsági certifikációval, innentől a szervezésen múlik 🙂

Hol találkozhatunk veletek a nyáron, merre lesz fellelhető a Block Mobile Events? Mit érdemes tudni még rólatok, amiről esetleg eddig még nem volt szó?

A következő esemény, amilyeken láthattok minket a hétvégi Stop Thinking buli a Fundy-tónál, illetve június 25-én a győri DUMDUM, a továbbiakért pedig figyeljetek minket Facebookon és Instagramon 🙂