Az Artessa Music atyja TOBAK rögtön egy kiváló megjelenéssel kezdi az új évet. Az Artessa Music gondozásában megjelent kislemeze a “Hopeless Love” egyébként a label 50. kiadványa is egyben.
Véget ér egy újabb év. Ilyenkor sokan elmerengünk mi is történt ebben az időszakban, megtudtuk e valósítani a terveinket, át tudtunk e törni gátakat? Hogy látod, neked milyen volt a 2023-as esztendő produceri és dj szinten?
Mindig vannak tervek de sokszor az élet közbeszól és akkor már a tervtől eltérően kell tovább haladni.
Mindjárt az év elején, azaz januárban már röpködtem örömömben, hiszen Tulumban a Zamna fesztiválon lejátszották az “Aurora” című zenémet. A csapból is az folyt. A legnagyobb instagram oldalak, a teljesség igénye nélkül, mint pl. a techno.releases vagy a melodicdistrict, de még sorolhatnám, folyamatosan posztolták. A világ minden pontjáról érkeztek oda a vendégek, és illusztris előadók sora lépett fel.
Aztán tavasszal a Natura Viva-nál jelentem meg egy EP-vel, majd a Papaya Records-nál.
Hallható voltam több ízben a Rádió 1 World is Mine radio show-ban is.
Melyek azok a mérföldkövek, amik meghatározták az éved?
Különböző hazai fellépéseim is voltak klubokban és Fesztiválon is játszottam, de ami mérföldkő lett az életemben és abból is az egyik az a The Project: Budapest Unity sorozaton való részvétel. Ha szabad így fogalmaznom az egyik magyar rezindese lettem a sorozatnak. Europai szintű szórakozási élményt ad látványban is és hangzásban is a vendégeknek, kizárólag Afterlife-nál megjelent előadók érkeznek minden egyes buliba. És hát had ne mondjam felemelő érzés ilyen DJ-k előtt melegíteni a terepet.
A másik az a kiadványok terén történt. Az Aurora című zeném nagy utat tett meg a megjelenésig. Szinte a földkerekség minden pontján hallatta magát. Felemelő érzés volt, de persze az is mikor egyszer hajnalban kaptam egy insta üzenetet Henri Bergmann-tól. Szó szerint ezt írta egy áprilisi nap 00:20 kor: “itt vagyok a Kepler Clubban és a promoter azt mondja van egy zenéd amit itt már játszott Brina is és neki is tetszett. Nem küldenéd el nekem ? Lejátszom ha nekem is tetszik.”
Szó szerint lefagytam. Persze azonnal géphez ültem és már küldtem is a linket. Pár nappal később megint írt, és azt mondta, benne leszek a válogatás albumában ami 15 tracket jelent. Így jelentem meg Szeptemberben az Automatik Recordsnál, ami mérföldkő volt az életemben ! A megjelenés napja után pár napig csak úgy özönlöttek a követések és egy tucat e-mail hogy küldjek zenéket kiadóknak.
Az Artessa immáron 50 kiadvánnyal büszkélkedhet. Hogyan látod a kiadó útját a kezdetektől mostanáig? Melyek a legnagyobb sikert elért kiadványok?
Mindegyik kiadványunk egytől az 50-ig nagyon jó. Nem szeretnék kiemelni egyet sem. Látszik, hogy mennyit fejlődött az ízlésünk, és egyre minőségibb zenéket engedünk csak megjelenni. Szerencsére ennek a hatása az, hogy egyre többen egyre jobb zenéket küldenek nekünk és amíg az induláskor heti 1-2 track érkezett, ehhez képest most napi szinten 2-3-4 alkotás is jön. Persze a nagy kiadókhoz képest még ez is kevés, de ez is bőven elég.
Egy kiadó életében fontosak a visszajelzések. Hogy látod, mások hogyan vélekednek a labelről? Kik azok a nevesebb művészek akik rendszeresen játszák az Artessás zenéket?
Most már a világon sok-sok klubban és fesztiválon megszámlálhatatlan “kisebb” és “nagyobb” DJ játssza a kiadó zenéit. Persze mi is a fellépéseink során, ami büszkeséggel tölt el, de annak még jobban örülök, mikor a saját dalainkat hallom vissza Instagram posztban vagy sztoriban, mert az egy pozitív visszajelzés, hogy valamit azért jól csinálok.
Többnyire Brina Knauss, Adriatique, Oostil és még jó néhány nagy név, előszeretettel pörgetik a még meg nem jelent zenéimet. Nem árul el nagy titkot, de két nagy kiadónál ott van két különböző zeném, amire ha azt mondják, hogy kiadják az nekem is mérföldkő lesz az életemben és a további sikereimhez is egy kulcs, ami újabb ajtókat nyithat ki.
Rögtön egy kislemezzel indítod a 2024-es évet, hiszen ma jelent meg a “Hopeless Love” névre keresztelt korongod, mely 4 tracket hordoz. Milyen alkotások kaptak helyet a lemezen? Hogyan állt össze a zenei anyag?
Ezek a trackek -nem mindegyik- de a “Hopeless Love” és a “Desert” nem annyira klubba való zene.
Inkább autós, utazós vagy éppen szabadidőben hallgatós.
A “Hopeless”-nél rátaláltam valamelyik weboldalon a dalban is hallható női vokál mintára, és abból kerekedett ki egy történet. Ahogy épül fel a track, formáltam rá a vokálra azt a szöveghez illő hangzásvilágot, amit a csajszi énekel. Az eredeti terv az lett volna hogy egy ismerősöm barátnője ezt a szöveget ráénekli, de aztán nem akartam semmilyen jogi procedúrába keveredni és ezt a dolgot végül elengedtem. Meg is beszéltük, hogy lesz még olyan zene ahol majd igénybe veszem a hangját és munkáját.
A “Reflection”-nél az arpeggiátorral és annak automatizációjával kísérleteztünk és próbáltuk a legszínesebb módon ezt végrehajtani. De ugyan úgy a Lead-et is automatizáltuk és kerekedett ki belőle ez a hangzásvilág ami hallható a zenében. Sokat kísérleteztünk, napokat ültünk a gép előtt, nem egy hétköznapi track nem is annyira a táncparkettre való, de ettől még jól szól és a hangzása is egyedi.
A “Desert”- nél volt egy olyan vízió, hogy egy törzs a sivatagban technora táncol lásd Burning Man, ezt próbáltam a hangzásvilággal tükrözni. Ez a zene sem annyira a klubokba készült.
A “Blackout” egy dinamikus, mondhatni fő műsoridős party track lett. Természetesen melodic techno és annak is az erősebb oldala. A zene második része igazán dinamikus, erőtől duzzadó. Ezzel adja meg a partyarcoknak a kegyelemdöfést.
https://www.beatport.com/release/hopeless-love/4355896
Nekem úgy tűnik, hogy eklektikusra sikerült ez a korong. Hogyan jellemeznéd ennek a kislemeznek hangzásvilágát?
A 4 track zeneileg abszolút különböző hangzású és ezért a zenei hatása is változó. Ahogy azt korábban is mondtam nem mindegyik klubba való, de a melodic technon és melodic house zenei stíluson belüli hangzásvilágot tükrözi.
Feltűnt, hogy néha többes számban beszélsz. Kik a segítőid? Mit lehet tóluk tudni? Hogyan vesznek részt a munkafolyamatokban?
Néha azért írok többesszámban, mert van két segítőm akikkel a “Close my Eyes” track is megszületett. Fiatal zenész sràcok és nagyon jókat ötletelünk együtt. Persze a végső döntéseket én hozom, de sokat segítenek, fiatalok, sok mindent máshogy látnak. Az egyik fiú dobos a másik szinti(boy), így egy kicsit könnyebb nekem is mikor egy komolyabb hangot kell felütni.
Körvonalazódott már az év? Milyen terveket szövögetsz?
Az álmok inkább célok !
Mindig, minden évben új célokat tűzök ki mind magamnak mind a kiadónak és jó irányba haladunk, úgy érzem.
Minden DJ célja a legnagyobbak között szerepelni, jobbnál jobb klubokban és fesztiválokon a közönséget 100%-an kiszolgálva. Nélkülük nincs buli, nincs hallgatottság, nincs siker, nem lenne értelme az egésznek.
A zene mindig megújul mindig jön egy újabb hangzásvilág vagy egy kicsit visszanyúlnak a múltba és azokat módosítva, újragondolva, átalakítva elkészítik és játszák a közönség legnagyobb örömére.
Várhatóan milyen eseményeken játszol majd a közeljövőben?
Külön öröm és megtiszteltetés számomra, hogy a The Project Budapest Unity sorozatának rezidense lehetek a Várkert Bazár partykon és olyan világhírű előadóknak melegíthetem a terepet, mint Omnya, Innellea, Rebüke és még sorolhatnám. Mind Afterlife előadók és azért Ők tényleg a minőséget képviselik ezért nekem is olyat kell játszanom amivel emelhetem az est színvonalát, persze Warm Up Dj-ként.
Comments are closed for this post.