A belgrádi származású művész első ízben mutatja be produkcióját a hazai közönség előtt. Különleges, egyből felismerhető hangzásvilágára egyből felfigyelt a nemzetközi szakma, saját szerzeményei olyan nagynevű kiadók gondozásában láttak már napvilágot, mint a Soma Records, Mord, Faut Section, Olympian, MindTrip, és az Edit Select. Végletekig lecsupaszított zenéi a techno sötét és minimalista oldalát prezentálja, ami távol áll minden divathullámtól. Olyan zenére számíts ma este az Aetherben, amilyet még sehol máshol nem hallottál! Kapva az alkalmon vettük a bátorságot és elküldtük neki a kérdéseinket, Milo Raad pedig volt olyan kedves, vagy még aznap válaszolt.

Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk! Szeptemberben Kínában és Japánban zenéltél. Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál? Mi a legnagyobb különbség az ázsiai és európai közönség között?

Szívesen! köszönöm a meghívást 🙂 Nagyon új és egyedi élmény volt számomra ott lenni, és nagyon jól éreztem magam. A japán techno szcéna nem újkeletű, de az elmúlt években sok problémájuk adódott a nagyobb klubok bezárása miatt, szóval úgy gondolom, hogy most építik újjá. A japán szcéna jelenleg nagyon kicsi és szelektív. Másfelől Kínában a techno viszont újdonság, és szerintem az elkövetkező években ez sokat fog még fejlődni. A fő különbség az ázsiai és az európai szcéna között számomra az, hogy az ázsiai bulizók kicsit félénkebbek az európaiaknál. Véleményem szerint a techno zenei színtér jövője Ázsiában lesz.

Melyik számodra a nr1 klub, ahol eddig zenéltél és miért?

Ez a berlini Tresor lenne: a hangrendszer, a kiváló munkakörülmények, a csodálatos hangulat és, természetesen, a hosszan visszanyúló múltja miatt.

A te esetedben nem üres sablon, hogy a hangzásvilágod igazán különleges és egyből felismerhető. Hogyan sikerült rátalálni erre az útra? Hogyan zajlik nálad a zenekészítés folyamata?

Köszönöm a kedves szavakat. Egész életemben rengeteg zenét hallgattam, és azt hiszem, ez hatással van a zenei stílusomra. Általában minden napomat a stúdióban töltöm, és a zenémen dolgozom, mégsem minden nap ugyanaz. Amikor friss vagyok, megpróbálom ezt kihasználni, és néhány hétig dolgozom az új ötleteken, egy idő után pedig visszatérek azokhoz a terveimhez, amiket korábban készítettem, és csak néhányat emelek ki belőlük, hogy átformáljam őket a számokká.

Kik azok az előadók, akik a karriered elején inspiráltak?

Nagyon fiatalon kezdtem el techno zenét hallgatni – még az általános iskolában. „Old school” technón és hardgroove-on nőttem fel. Úgy hiszem, hogy a legnagyobb inspirációt a régi svéd, brit és olasz techno szcéna jelentette számomra.

Belgrádból származol. Budapest közelsége miatt a magyar techno fanatikusok számára sem ismeretlen a helyi szcéna. Hogyan írnád le a belgrádi elektronikus zenei szcénát napjainkban? Mely előadókra, szervezőkre, és klubokra érdemes odafigyelni?

Belgrád legjobb techno klubja a jól ismert Drugstore Beograd – ha a városban jársz, a Drugstore-t mindenképp látogasd meg!

Melyek a kedvenc helyeid Belgrádban a zenei szcénán túl?

Durmitor étterem, Dogma sörfőzde, Avala hegy, Kosutnjak nemzeti park, Savski Kej…

Milyen megjelenésekre, melyik kiadóknál számíthatunk tőled a közeljövőben, amennyiben van már ezekről publikus infó?

Az érintett kiadókkal kötött szerződéseim szerint sajnos nem jelenthetek be semmit még, de jövőre néhány nagyon szép kiadvány fog megjelenni 🙂

2023-10-20 TAEC x SYNAPSE pres. MILO RAAD, AETHER CLUB, BUDAPEST
Esemény: https://www.facebook.com/events/7402327573115140