Mi a közös egy táskatervező fiatal nőben, egy sokat látott, megtért zeneszerzőben és egy hipszter fotóművészben? Minden, amit létrehozunk, alkotunk, amivel tovább színezzük a világot, a kultúránk részévé válik. A kultúránkban vagyunk otthon, innen indulunk el, ide érkezünk meg, az anyanyelvünk mellett a másik nagy összetartó kapcsunk, a legfontosabb kiötőnk.

A popkultúra hazatalál

Minél jobban rétegezzük a kultúra fogalmát, annál több eszköze lehet – legyen ez szelfi készítése, regény írása, egy illusztráció elkészítése, de akár napjaink pillanatainak megörökítése közösségi média sztorikban. A Hajógyár Projekt ezt a szenzitív, hömpölygő, napról-napra gyarapodó kulturális sokféleséget mutatja meg médiatartalmaival, a Hajógyár könnyűzenei centrum előhírnökeként nem tesz különbséget réteg- és tömegkulturális jelenségek között, a maguk valóságában mutatja be azokat.

Újszerű dizájn, tiszta benyomás

A médiatartalmak gondolatisága és vizualitása egyaránt érzékeny és kreatív, megjelenésében felveszi a versenyt a nemzetközi trendekkel. Elsődleges tartalmi célja az, hogy előítélet és értékítéletek helyett inkább elgondolkodtasson, megmutassa, együtt mennyi értéket teremtünk. 

A projekt szakít a megszokott műfaji sajátosságokkal: egy márkaarchoz köthető, vezetett beszélgetés helyett a néző a saját benyomásai alapján nyer kulturális impulzusokat, így válik számára személyes és meghatározó élménnyé, akár sorsfordító benyomássá a tartalmak megtekintése. 

A Hajógyár Projekt médiatartalmai kulturális hidat teremtenek alkotó és néző, vidék és város között határon innen és túl, amelyen bármikor biztonsággal kelhetünk át.

„Új perspektívát mutatunk”

 „A Hajógyár Projekt médiatartalmaival olyan közvetítő közeget álmodtunk meg, amelyen keresztül a maguk valóságában mutathatunk be művészeket – legyen szó ipar- vagy képzőművészekről, zeneszerzőkről -, az alkotók személyes történeteit, inspirációit, motivációit, ezzel együtt a kultúra különböző jelenségeit. Nálunk a könnyűzenéről lehet gasztonómiai vonatkozásban beszélni, mint ahogy a legszabadabb rap/pop szövegekhez komoly irodalmárok is hozzátehetnek. A hajógyáron semmi nem derogál, projektünk nem tesz különbséget: ugyanazon a polcon, ugyanolyan tálalással mutatja be az összes művészt a tetoválótól a keramikusig, Mező Misitől a Sör és Fű zenekarig, a néptáncostól a producerig. Számunkra ezt jelenti a magyar popkultúra, melyben mindenki megtalálhatja magát és azokat a témákat, amelyekkel azonosulni tud” – mondta el Dénes Adél, a Petőfi Kulturális Ügynökség Könnyűzenei igazgatója.

A Hajógyár Projekt elérhető Youtube-on, Instagramon és Facebookon.

A Hajógyár tegnap mutatkozott be a nagyközönség számára, a nyitóeseményre az A38 Hajón került sor. Az est folyamán olyan tehetséges előadók live actjeivel találkozhattunk, mint a slammer Bárány Bence, az itthoni és nemzetközi színtéren is egyre látványosabban sikeres Ohnody és Esterházy Fanni táncművész közös produkciója, Solére, vagy Saiid és az ék koncertjei. Fél kilenctől az afterpartyn pedig iamyank, az Analog Balaton, Adis Abbé és a Quixotic live lépett fel, akik együtt mutatták be: a Hajógyárral megszületett a magyar popkultúra új otthona.