Mire figyeljünk egy fotózáson, hogyan érdemes merch-termékeket árusítani, és hogyan oldhatunk meg bosszantó és nehéz zeneipari konfliktusokat? Többek között ezekre a kérdésekre is gyakorlati példákon keresztül ad lehetséges válaszokat a Backstage Home videósorozatának újabb négy epizódja.
Újabb online “videócsomaggal” jelentkezik a Hangfoglaló Program, a mostani sorozat elsődleges célja a tudásmegosztás és információátadás a zeneipari szereplők között, lehetőleg sok gyakorlati példával. A Backstage Home esettanulmányokkal megtámogatott videósorozatának négy friss epizódja a zeneiparon belül sokszor emlegetett, de olykor nem tudatosan kezelt témákkal foglalkoznak. A videókban például gyakorlati tanácsokat kaphatunk a zenekarok vizualitásának felépítéséről, a hatékony pályázás alapkövetelményeiről, vagy arról, hogy a mai fogyasztási szokások között milyen módszerekkel növelheti bevételeit egy előadó merch-termékekkel. A Hangfoglaló Program Könnyűzenei Menedzserképzési Alprogramjának zeneipari előadás- és beszélgetéssorozata kiemelten foglalkozik továbbá a zeneipari szereplők mentális egészségével is, így az egyik epizód a csoporton belüli konfliktuskezelésre és az asszertív kommunikációra fókuszál.
Az adminisztráció és a pályázatírás útvesztőjében ad segítséget Bánki Nikoletta, a GrapefruitMoon Records alapítója és vezetője, aki több zenekar menedzsmentjéért is felel. Az NKA-regisztrációról és a pályázás menetéről tudhatunk meg tőle hasznos részleteket, például azt is, mennyire káros, ha különösebb koncepció és előszűrés nélkül pályázunk szinte minden adódó lehetőségre. Bánki Nikoletta elmondása szerint sokkal hatékonyabb módszer, ha egy előadó és menedzsere akár több éves stratégiát alkot, és csak arra a lehetőségre pályázik, ami tényleg érdemben segítené céljai elérésében az adott előadót.
A merchandising termékek, azaz a zenekari szuvenírek értékesítéséről, szerepük felértékelődéséről tudhatunk meg bennfentes infókat Marosi Nikolettől, többek között a Lazarvs vagy az AWS menedzserétől. A szakember szerint több út is van a zenekari termékek árusításában, de jelenleg a leghatékonyabb modell a kampánnyal megtámogatott árusítás, amikor limitált ideig, limitált számban lehet csak hozzáférni például az egyedi pólókhoz, lemezekhez. Marosi Nikolett szerint ugyanilyen fontos szerepe van az előrendeléseknél, hogy világos célokat kommunikáljunk a támogatók, vásárlók felé.
Zenekaron, zeneiparon belüli konfliktuskezeléssel, asszertív kommunikációval és válságkommunikációval foglalkozik videós beszélgetésében Végh Enikő szervezetpszichológus illetve Marton Zsanett programszervező, aki számos fesztivál és zenekar munkáját segíti. A beszélgetésből kiderül többek között, hogy milyen alapkérdéseket kell először magunkban tisztázni egy csoporton belüli probléma kezelésére. Szintén szó esik a videóban a zeneipar sötétebb oldaláról is, azaz a háttérben meghúzódó szexizmusról, előítéletekről, és verbális agresszióról, amik ellen hatékony, átgondolt kommunikációval mi magunk is tehetünk.
Comments are closed for this post.