Vannak jó zenék, és vannak rossz zenék. Ez eddig tiszta sor. Vannak zenék, amik egyre magasabbra törnek a ranglistákon, hogy aztán egy napon nemzetközi slágerré váljanak. És vannak olyan zenék, amikről az első hallás után is rögtön felismerhető, hogy valami egészen hihetetlen dolgot sikerült megalkotni. Ame azon kevés producerek egyike, akiknek ez összejött.

Tisztán emlékszem erre a napra. 2005-öt írtunk, amikor egy vidéki kis underground klubban először meghallottuk a zenét, a lámpák felkapcsolása után már mindenki erről beszélt. Könnyű volt megjegyezni az élénk rózsaszín színekben pompázó vinylt, és a címét is, hiszen összesen csak hat betűt kellett csak memorizálni – és ebben már az előadó neve is szerepelt. Gondolom ennyiből már mindenki kitalálta, hogy melyik volt ez a szerzemény. Az Ame – Rej lassan két évtized távlatában is ugyanekkorát üt, bárhol is csendüljön fel a világon! Legutóbb a berlini Tresorban sikerült elkapni, amikor pedig egy chillezős kocsmai zenélgetés utolsó akkordjaként került lejátszásra a lemez. Az addig csendben üldögélő hallgatóság egy emberként pattant fel táncolni a helyéről. Egy zene akkor tölti be igazán a funkcióját, ha érzelmeket vált ki. Ez a megállapítás pedig nem csak a „Rej” esetében, hanem az Ame (amit helyesen Ááám-nak kell ejteni) teljes diszkográfiájára értve hatványozottan igaz.

Frank Wiedemann és Kristian Beyer duója már több, mint 20 éve írja töretlenül a zenéket. Első megjelenéseik a Jazzanova által irányított Sonar Kollektiv gondozásában láttak napvilágot, de megjelentek már az Antal-féle Rush Hour, sőt az Ostgut Ton címkéje alatt is. Ez utóbbi a világhírű német technoklub, a Berghain saját kiadója.

2005 nem csak a „Rej” miatt jelentett fordulópontot a páros karrierjében. Dixon-nal közösen saját label-t alapítottak. Ami ezután történt, az pedig már történelem! Az Innervisions azóta is sorra szállítja a zenetörténeti jelentőségű kiadványokat! A napjainkra jellemző tucatmegjelenések tengerében igazi kincsnek számítanak ezek az emelkedett hangulatú zenék, képesek látszólag teljesen különböző hatásokat és stílusokat remek érzékkel összepárosítani, a deep house és techno múltjából, jelenéből és jövőjéből táplálkozva. Ha valami egészen különleges zenei utazásra vágysz, akkor ne hagyd ki Ame (live) produkcióját! Az élő fellépések alkalmából Frank Wiedemann képviseli a csapatot. Korábban már több alkalommal járt hazánkban, július 8-án pedig a Cruisin közönségét is el fogja kápráztatni. 

A hajós bulik specialistájának számító Cruisin immáron a tizedik szezonját kezdi meg. A recept egyszerűnek tűnik: napsütés, hajó, Duna, jéghideg italok na és persze a legfontosabb kritérium, a zene. Egyszerűnek tűnik a képlet, a Cruisin csapata azonban nem elégszik meg azzal, hogy kényelmesen ráüljön a babérjaira. Évről-évre azon dolgoznak, hogy újabb szinteket ugorjanak át a minőségi kritériumokat tekintve.

A fedélzeten már délután 2-kor felcsendülnek az első ütemek. A headliner személye mellett a hazai körítésről is mindenképp érdemes lenne pár szót megemlíteni. Nincs Cruisin-buli Yvel & Tristan hazai supportja nélkül. Ezúttal is hallhatjuk őket, azonban némiképp eltérő zenei világot képviselve immáron szólóban (Mulya és Thirsty Eyes) fogják megtáncoltatni a közönséget. A fellépők listája Davko és Marco Grandi nevével lesz teljes.

A jegyek értékesítése megkezdődött. Nem érdemes sokáig halogatni a vásárlást, ugyanis a Cruisin limitált befogadóképessége miatt szinte garantált az állandó teltház. És az előrejelzések alapján most sem lesz ez másképp!

Esemény: https://www.facebook.com/events/600142918727243
Jegyek: https://cooltix.hu/event/6451247466ec2d371e649b50