A SoundCloud egy algoritmusra bízza a jövő sikerszerzeményeinek megtalálását.

A svéd gyökerekkel rendelkező cég 2007 óta segíti az amatőr zenészeket műveik terjesztésében. Napjainkra már több mint 300 millió dalt töltöttek fel a platformra, többszörösen lepipálva ezzel a Spotify katalógusát is. A repertoár kezelése azonban már komoly gondot okoz nekik. A Souncloud mesterséges intelligenciát fog segítségül hívni a jövőben, hogy kiválogassa a gyöngyszemeket a gyengébben sikerült szerzemények közül. Ezért vásárolták fel a szingapúri székhelyű Musiio-t, amely egy slágereket felismerő algoritmust birtokol. A Musiio több zenét képes „meghallgatni”, mint amit egy ember valaha is meg tudna egész élete során, így azonosítva a slágergyanús dalok jellemző mintázatait.

Eliaj Seton, a SoundCloud elnöke így kommentálta az akvizíció hírét:

„A SoundCloud több alkotótól több zenét tartalmaz, mint bármely más platform a világon. A Musiio felvásárlása felgyorsítja a stratégiánkat, hogy egy szabadalmaztatott módszerrel jobban megértsük, miként mozog ez a zene, ami kritikus fontosságú a sikerünk szempontjából.”

A tranzakció pontos összegét nem közölték a felek,  egy tavalyi becslés szerint a Musiio független cégként nagyjából 10 millió dollárt érhet.

Forrás: [PC World]