Eduardo De La Calle nevét talán nem mindenki ismeri, pedig a spanyol DJ / producer az elmúlt 25 évben több, mint 60 országban lépett fel. Terebélyes diszkográfiáját megjelenések tucatjai színesítik. Olyan nagynevű producerek zenéit remixelte már, mint például DJ Hell, Agoria és Tiga. Julianne Mumford „The Stand” című dalának újraértelmezése pedig a Carl Craig-féle Planet E Communications gondozásában látott napvilágot. Saját kiadója az Analog Solutions, ami 2011 óta képviseli a sallang mentes techno műfajt és olyan művészek munkáinak adott eddig teret, mint például Orbe, HD Substance, Pulso és Translate.

Az elmúlt hónapokban pedig már igen szoros kapcsolatot ápolt Magyarországgal is, hiszen három kiadványon is megjelentette Cosmic Xporer zenéit!

Cosmic Xplorer 2020-ban indult útjára. A projekt mögött álló Hevesi Dani viszont már a 90-es évek közepe óta foglalkozik undergound elektonikus zenével, azóta több pozíciót betöltve támogatja a műfajt. Debütáló albuma rögtön egy francia kiadó, a Lune Records gondozásában látott napvilágot, azóta pedig egy sor új megjelenéssel gazdagította a diszkográfiáját és közben megalapította saját kiadóját is. Zenéi tele vannak energiával, mégis hipnotikus, kellően magas érzelmi és értelmi intelligencia szinttel.

Cosmic Xplorer így emlékszik vissza a kapcsolatfelvételre: „Eduardo De La Calle először január végén írt nekem az Instagramon. Először azt hittem, hogy egy átverés résztvevője vagyok. Demókat kért tőlem, amivel elég nagy bajban voltam. Félperces loopokból elég sok volt nekem, de befejezett zeném akkor épp nem akadt. Ezt megírtam neki és azt mondta nem baj, küldjem el azokat is. Meghallgatta őket, tetszettek neki, megállapodtuk, hogy kb 5-6 hét alatt befejezek neki egy EP-re való hanganyagot. Még soha nem írtam határidőre zenét, ezért aztán elég stresszes volt ez az időszak számomra. De végül megszületett az Exotic Planet EP.”

A kiadványon szerepel egy Decoder remix is, akit Cosmic Xplorer még az Axis-os (ez Jeff Mills saját kiadója) megjelenése előtt ismert meg. Különös egybeesés, hogy Decoder Dallas azon részén nőtt fel, ahol Cosmic Xporer utoljára dolgozott külföldön, még 2010 környékén. Úgyhogy bőven volt miről témázniuk.

 „Amikor mondta nekem Eduardo, hogy Decoder kérte fel a remixre, hozzátette, hogy Decoder már említette neki, hogy mi már ismerjük egymást. Ez jól esett egy olyan embertől, akinek tele van a naptárja olyan fellépesekkel ahol mondjuk Richie Hawtinnal lép fel közösen, vagy épp a detroiti Movement Electronic Music fesztiválon.” – avatott be Cosmic Xplorer a megjelenés további rejtelmeibe. „Nagy volt a nyomás rajtam, hiszen minden döntést , aminek eredményeként egy zene elkészült, többszörösen át kellett gondolnom rövid idő alatt. Tudtam, hogy hozzáértő fülek fogják hallgatni, nincs lehetőség töltelékkel feltölteni a zenéket.”

Az eredmény azt hiszem önmagáért beszél!

És hogy milyen lett Cosmic Xplorer legújabb kiadványának fogadtatása?

Az EP hanganyaga azóta több mixben is szerepelt. Először a “Danger Ahead” című szerzemény bukkant fel Drucal Techno Cartel podcastjában. 

A „Something in the Sky” című track Alexs Void egy mixében bukkant fel.

Azután jött az igazán nagy meglepetés. A „Something in the Sky (Decoder Remix)” Lea Occhi és Blanka HÖR-ös mixében is szerepelt.

Aslice-on pedig a cikk készültéig az látható, hogy a zenéket olyan nagynevű klubokban is lejátszották már, mint a Bassiani, Tresor West és a Berghain! Az EP bekerült a spanyol Mixmag “Techno Review” szekciójába is.


Az események ezután pörögtek fel csak igazán, melynek részleteiről Cosmic Xplorer boldogan avatta be az olvasókat:

Mi történt folytatásban?

Egy various artist válogatás kiadvány következett április 28-i kiadás dátummal, amire egy számot küldtem el. Ennek az utóéletéről sokat nem tudok, annyi biztos hogy Beatporton már generált eladásokat.

A harmadik kiadványon szerepel egy remix a Magyar Dorian Knox-tól. Hogyan jött össze?

2021 oktoberében futottunk össze online, teljesen véletlenül a Tadeo audio mixing kurzusának 2. évadában. Elkezdtünk üzengetni egymásnak, találkoztunk, aztán kialakult a barátság. Szinte csak zenéről és zenekészítésről beszélünk azóta is, így természetesen adta magát a remix lehetősége. Az EP-n szereplő remixre Adorjánnak elég kevés ideje volt, talán egy hét. Sokat éjszakázott és stresszelt rajta, de meg lett az eredménye, remixe jól teljesít a promo kampányban.

Mivel indokolta Eduardo, hogy harmadjára is rád esett a választása?

Amikor először beszéltünk telefonon, arról érdeklődött, hogy milyen analóg hardware-ket használok zenekészítéshez. Meg volt győződve, hogy az analóg domain-ben dolgozom és amikor mondtam neki, hogy minden zeném ITB “In the Box” készül, nagyon figyelmes lett. Elmondtam, hogy a hangsávok feldolgozására, szinte csak analóg hardware emulációkat használok, mind mixing és  mastering esetében, valamint odafigyelek, hogy legyen “movement” a zenében. Ezekkel a technikákkal még a hozzáértő füleket is meg lehet “téveszteni”.

Ugyanakkor megjegyzte, hogy a jelenlegitől sokkal nagyobb potenciál van a hangzásvilágomban, csak kezdjek el analóg eszközöket használni zenekészítés során. Meghívott Gibraltár közeli otthonába, hogy megmutassa az ő saját workflowját. Szerette volna ha már májusban odarepülök, de épp más terveim voltak. Így sajnos lecsúsztam a Dj Surgelles és Eduardo közös sessionjéről is, aminek végeredménye egy ikonikus kiadón fog valamikor a jövőben megjelenni. Remélhetőleg ősszel bepótolom a látogatást.

Az Alien Observation május 26-án jelent meg, szóval egy nagyon friss kiadványról beszélünk. Kaptál-e már valami visszajelzést?

Mivel elég sok más kiadvánnyal versenyez a megjelenésem, így időbe telnek ezek a dolgok.  Annyit bizosan tudok, hogy a Len Faki telefonon köszönte meg Eduardonak, hogy átküldte neki a megjelenést és remélhetőleg Dave Clarke is fogja valamilyen módon támogatni a kiadványt.